استاندار به سبک احمدی نژادی عزل شد ؛ دولت اعتدال از انتصاب فله ای پرهیز کند!

استاندار به سبك احمدي نژادي عزل شد ؛  دولت اعتدال از انتصاب فله اي پرهيز كند!

در پی عزل شبانه استاندار محبوب خوزستان، هنوز جامعه در شوک از دست دادن عبدالحسن مقتدایی به سر می برد بطوریکه در تمامی فضاهای مجازی و صحبت های خانوادگی به سوژه روز تبدیل شده است .
عزل شبانه استاندار خوزستان در میان محافل سیاسی نیز به عزل وزیر امور خارجه در غربت توسط احمدی نژاد تشبیه شده است و آن را عملی غیر حرفه ای و نابخردانه دانسته اند .
این اقدام تامل برانگیز دولت اعتدال ، مردم و مسوولان استان را کاملا غافل گیر کرد به نحوی که برخی از نمایندگان فعلی نحوه عزل دکتر مقتدایی را توهین به مردم خوزستان دانستند و برخی از منتخبین مجلس دهم هم از لطمه زدن این نوع عزل و نصب ها به استان اشاره می کنند.
حال این اتفاق با چه دلایل و یا منطقی صورت گرفت بماند اما واقعه ی تامل برانگیز یا فاجعه ای که در حال رخ دادن می باشد بزرگتر از عزل آقای مقتدایی است!.
در چند روز گذشته شاهد آن هستیم که برخی گروه های سیاسی ، نخبگان و افرادی که می توانند در امر انتخاب استاندار تاثیر گزار باشند اسامی افرادی را برای تصدی مدیریت استانداری خوزستان مطرح می کنند که اگر کمی در سوابق آن ها کنکاش کنیم نهایتا یک دور نمایندگی مجلس شورای اسلامی یا مدالی افتخاری را در کارنامه شان فقط مشاهده می کنیم که این اتفاق برای استانی هم چون خوزستان سمی مهلک و جبران ناپذیر است.خوزستان استان استراتژیک ایران است.استاندارش نیز باید شرایط خاص و استراتژیکی داشته باشد.
برخی افراد مطرح شده فقط عنوان خوزستانی را یدک می کشند و سالیان سال در پایتخت به امور اقتصادی و … شخصی خود می پردازند! و حال که اسم شان بخاطر منافع شخصی افرادی مطرح شده داعیه خدمت به محل تولدشان را سرداده اند !
حال اگر واقع بینانه معیارها و ملاک های لازم را برای تصدی مدیریت استانداری خوزستان در نظر بگیریم باید به چند نکته اساسی توجه داشته باشیم ؛
۱- استاندار باید بومی باشد نه اینکه فقط نام بومی را یدک بکشد.
۲- به مشکلات و ناهنجاری های استان آگاه باشند نه اینکه کسی انتخاب شود که دو یا سه سال خود را برای کسب اطلاعات مجموعه صرف کند که دولت تدبیر و امید باید به این نکته توجه کند سال آینده انتخابات ریاست جمهوری برگزار خواهد شد!
۳- دارای تجربه کافی و سوابق اجرایی و عمرانی باشد.
۴- فرا قومی ، فرا حزبی و عمل گرا باشد.
۵- اقتدار کافی برای کنترل جریانات سیاسی و انجام پروژه های عمرانی و اقتصادی داشته باشد.
و …
در پایان نیز باید گفت که انصافا دکتر مقتدایی کارنامه موفقی در دوران تصدی مدیریت استانداری خوزستان داشت و تیم عمرانی ایشان نمره قابل قبولی را کسب کرد ، از جمله نقاط قوت ایشان در کارهای عمرانی می توان به کسب رتبه نخست در کاهش آمار تصادفات جاده ای که قبلا رتبه ۲۸ از ۳۱ استان کشور را دارا بودیم اشاره کرد ، اجرایی شدن طرح ۵۵۰ هزار هکتاری کشاورزی موسوم به طرح مقام معظم رهبری (مد) ، اجرایی کردن پایانه مرزی چزابه و شلمچه برای سهولت تردد زوار اربعین و تبادلات بیشتر اقتصادی بین ایران و عراق ، اجرایی شدن خط دوم راه آهن اهواز – بندرم امام و اهواز – اندیمشک که در چند روز آینده شاهد بهره برداری آن خواهیم بود ، حذف مدارس کپری حتی در دورترین نقاط محروم و صعب العبور ، رفع مشکلات پیش روی ثبت قلعه تاریخی شوش ، تردد خودروهای پلاک اروند در سراسر خوزستان که خوشحالی اکثر مورد مردم را به دنبال داشت ، اتخاذ مواضع شفاف و محکم در مخالفت از انتقال آب از سر شاخه های کارون و خیلی پروژه های دیگر که سالیان بعد شاهد اثر بخشی آن ها در استان خواهیم بود.
حال باید به کسانی که می توانند در انتخاب استاندار تاثیر گزار باشند از جمله دولت تدبیر و امید ، منتخبین ، گروه های سیاسی ، نخبگان و جامعه رسانه ای خوزستان گفت : کسی برای تصدی مدیریت استانداری خوزستان مناسب است که تمام تلاش خود را برای خدمت صادقانه به مردم مظلوم خوزستان و اتحاد بین اقوام استان به کار گیرد تا در آینده ای نه چندان دور شاهد شکوفایی هر چه بهتر خوزستان سرافراز باشیم. خوزستان نیازمند استانداری با معیارهایی در حد وزارت است. معیارهایی که می توان در همین خوزستان پیدا کرد. لطفا برخی خوش نشینان برای خوزستان دایه مهربان تر از مایه نشوند و اجازه دهند یکی از فرزندان خوزستان که در کنار مردم در ریزگردها و آلاینده ها و دیگر مصایب زندگی در خوزستان زندگی کرده و می کند استاندار خوزستان شود. خوزستانی هایِ خوش نشین پایتخت نشین، برای استانداری خوزستان نسخه نپیچانید چون شرایط زندگی در خوزستان را فراموش کرده اید.
حسن سلامت دوم- سردبیر روزنامه نسیم خوزستان

درباره نویسنده

7478مطلب نوشته است .

نوشتن دیدگاه

شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

طراحی شده توسط هاست لاین