ترک فعل دامپزشکی، شیلات و بهداشت خوزستان ادامه دارد ؛ مدعی العموم به ماجرای فروش علنی آبزیان حرام گوشت ورود کند

ترک فعل دامپزشکی، شیلات و بهداشت خوزستان ادامه دارد ؛ مدعی العموم به ماجرای فروش علنی آبزیان حرام گوشت ورود کند

به گزارش روزنامه نسیم خوزستان، درپی مملو شدن بازارهای اهواز از فروش آبزیان حرام گوشت از جمله خرچنگ، هشت پا، عروسدریایی، صدف و کوسه متاسفانه متولیان ساماندهی و نظارت بر ماهی فروشان از وظیفه اصلی سرباز زده و ارگان هایی همانند شیلاتخوزستان، دامپزشکی استان و معاونت بهداشت توپ را به زمین یک دیگر می اندازند.

رئیس بهداشت استان خوزستان در خصوص فروش آبزیان حرام گوشت در بازارهای اهواز گفت: متولی فراورده های دامی و نظارت برآنبرعهده اداره کل دامپزشکی وشیلات است.

وی افزود: چیزی که ما به اسم سلامت می شناسیم همه دستگاه های اجرایی در آن دخیل هستند و بهداشت، درمان و سلامت فقط ۳۰درصد متغیرها را کنترل می کند و ٧٠ درصد عوامل موثر بر سلامت بین سایردستگاه های اجرایی تقسیم می شود.

دکتر بختیاری با اشاره به اینکه فرآورده های خام دامی از جمله گوشت، مرغ، تخم مرغ، ماهی و آبزیان تحت نظارت اداره شیلات ودامپزشکی هستند، اظهار کرد: درخصوص مراکز خرید و توزیع ماهی، گوشت و مواد پروتئینی جنبه های نظارتی آن برعهده ادارهبهداشت است.

وی ادامه داد: بهداشت بر تجهیزات، وسایل و مکان نظارت می کند و برای کارکنان آنان نیز یکسری دوره های آموزشی و آزمایشتشخیص طبی که مبتلا به بیماریهای واگیردار نشوند را برگزار می کنیم.

رئیس بهداشت استان خاطرنشان کرد: ماده غذایی که عرضه می شود متولی آن فرد دیگری است و اگر شهروندان در این زمینه چیزیمشاهده کردند با سامانه ۱۹۰ تماس گرفته تا اگر در حیطه کاری ما باشد آن را پیگیری کنیم.

در ادامه، باقری رئیس کار گروه توسعه بازار اداره کل شیلات استان نیز درخصوص فروش آبزیان‌حرام گوشت در بازارهای اهواز عنوانکرد: وظیفه برخورد با این امر به عهده ی اداره دامپزشکی است نه شیلات! همچنین بازدید و نظارت بر عرضه آبزیان از لحاظ کمیت،کیفیت و صدور مجوز به عهده اداره دامپزشکی است.

وی افزود: اداره شیلات نقشی در اعطای مجوز نداشته و در این خصوص قدرت اجرایی ندارد از لحاظ بهداشتی با اداره بهداشت وازلحاظ اعطای مجوزها با اداره دامپزشکی است.

به گزارش روزنامه نسیم خوزستان، از آنجایی که مصرف موجودات و آبزیان حرام گوشت از جمله خرچنگ، هشت پا، عروس دریایی،صدف، کوسه وتاثیر منفی و مخربی بر قلب، پوست، سیستم گوارش ومی گذارد و روز به روز به واسطه ولنگاری مسئولان ومتولیان نیز فروشندگان علنی آبزیان حرام گوشت در استان و به ویژه در کلانشهر اهواز بیشتر می شوند و به همین منظور سلامت جامعه،جان فرزندان و نسل آینده را به خطر انداخته است لازم است دادستان محترم و مخصوصا معاون حقوق عامه دادستان مرکز استان بهعنوان مدعی العموم به ماجرا ورود نموده و با مدیرانی که ترک فعل کرده اند برخورد عبرت آموز نموده تا جلوی فروش موجودات حرام گوشتدر بازار گرفته شود.

گزارش : خانم امیری

درباره نویسنده

7474مطلب نوشته است .

One Comment on “ترک فعل دامپزشکی، شیلات و بهداشت خوزستان ادامه دارد ؛ مدعی العموم به ماجرای فروش علنی آبزیان حرام گوشت ورود کند”

  • م wrote on 17 خرداد 1402 9:53

    سلام بنده از پرسنل شیلات یکی از شهرهای خوزستان هستم. بعد از گزارش شما که تا حد زیادی هم حق با شما بوده مدیران ما و دامپزشکی تا سطح تهران به تکاپو افتاده اند و در حال تهیه جوابیه ای به گزارش شما که بیشتر لاپوشانیست تا پاسخگویی هستند و در روز های آینده اون رو منتشر می کنند. این جوابیه توسط اداره کل شیلات خوزستان تهیه شده و به سازمان شیلات ایران قراره تحویل داده بشه تا به اسم اون ها منتشر بشه. آماده باشید…

نوشتن دیدگاه

شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

طراحی شده توسط هاست لاین