قابل توجه شهردار و رییس شورای شهر اهواز ؛ مدیری که نمی تواند هزینه آگهی نشریات را بپردازد چگونه می تواند سازمان عریض و طویلی را اداره کند!

قابل توجه شهردار و رييس شوراي شهر اهواز ؛ مديري كه نمي تواند هزينه آگهي نشريات را بپردازد  چگونه مي تواند سازمان عريض و طويلي را اداره كند!

سالهاست موضوع مطالبات نشریات مطرح می شود اما هنوز هیچ مسوولی نتوانسته به طور قاطع این مشکل مطبوعات را مرتفع نماید .
متاسفانه برخی ادارات دارای سیستم فشل مالی بوده که یا فاکتورها ناپدید می شود و یا سال مالی آنها می گذرد و بهانه ای برای نپرداختن آنان به وجود می آید یا آخرین بخش پرداخت بدهی های خود را به مطبوعات اختصاص می دهند که غالبا آن هم پرداخت نمی شود و به سال های بعد موکول می شود!
سه سال از همراهی رسانه ها از شورای شهر و شهرداری اهواز در فراز و نشیبهای سیاسی ، اقتصادی واجتماعی را شاهد بودیم و سالهاست که مطبوعات با تن نیمه جان در شرایط نامناسب اقتصادی سخترین شرایط را متحمل شدند و به امید گشایش اقتصادی ، خود را سرپا نگه داشتند .
امروز این نشریات نه به دلیل ناتوانی بلکه به دلیل نپرداختن حق وحقوقشان توسط ادارات دولتی بالاخص شهرداری ها و از جمله شهرداری اهواز از نفس افتاده اند و این خواسته ای منطقی و حقانی است که در صورت محقق نشدن ، آنان را از ادامه راه باز خواهد داشت.
یکی از سازمان هایی که خون نشریات محلی و سراسری را در شیشه کرده ، سازمان خدمات موتوری شهرداری اهواز است که واقعا جای تاسف دارد چرا این سازمان نمی تواند مطالبات به حق و قانونی نشریات را پرداخت نماید.
مطالباتی که قانونا باید پس از مشخص شدن پیمانکار به روزنامه ای که آن را به چاپ رسانده است پرداخت گردد.
پرداخت نکردن مطالبات روزنامه ها به علت نبود اعتبار نشان از ضعف مدیریتی است ، مدیری که نمی تواند مطالبات ناچیز روزنامه ها را پرداخت کند چگونه می تواند سازمان عریض و طویلی را اداره کند!
البته یک احتمال دیگری هم وجود دارد که مطالبات نشریات پرداخت نمی شود و آن این است که بابت پرداخت مطالباتی که حق روزنامه ها است میخواهند رسانه ها را به تعظیم درآورند!
حال انتظار می رود جناب آقای شهردار که در تمامی تریبون ها اعلام حمایت خود را از رسانه ها اعلام داشته با دستور العملی مدیران خود را ملزم به پرداخت مطالبات به حق روزنامه ها نماید، البته رییس جدید شورای شهر اهواز که در اولین نطق خود حمایت همه جانبه شورای شهر اهواز را از رسانه ها اعلام کرد نیز می تواند با صدور مصوبه ای مدیران شهرداری اهواز را قانونا به پرداخت مطالبات روزنامه ملزم کند.
امید است آنهایی که ادعای حمایت از مطبوعات و رسانه ها را در تریبون ها دارند با اقدام ، آن را جامه عمل بپوشانند!
حسن سلامت دوم

درباره نویسنده

7477مطلب نوشته است .

نوشتن دیدگاه

شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

طراحی شده توسط هاست لاین