عضو شورای شهر اهواز : علیرغم عدم پرداخت ۵ ماه حقوق اگر کارگران اعتراض کنند اخراج می شوند!

عضو شوراي شهر اهواز : عليرغم عدم پرداخت 5 ماه حقوق اگر كارگران اعتراض كنند اخراج مي شوند!

یکصدو پنجاه و پنجمین جلسه شورای شهر اهواز روز دوشنبه با حضور۱۷نفر از اعضای شورا،معاونین شهردار جمعی از اصحاب رسانه در صحن علنی شورای شهر برگزار شد.
در ابتدا جلسه حجت الاسلام مرعشی رئیس ستاد امربه معروف کلانشهر اهوازبا اشاره به جایگاه امر به معروف و نهی از منکر اظهار کرد: امر به معروف، تنها پرداختن به حجاب و بدپوشی و ناهنجاری اخلاقی را شامل نمی شود، بلکه هدف این است که به مساله رضایتمندی مردم و مسائل حکومتی و تخلفاتی که در ادارات و سازمان ها اتفاق می افتد نیز ورود کنیم.
وی گفت: گروه های بازرسی ستاد امر به معروف و نهی از منکر خوزستان راه اندازی شده و این گروه ها نحوه استخدام نیروی انسانی و خرید کالا در سازمان ها و ادارات را بررسی می کنند.
مرعشی افزود: ادارات و سازمان هایی که به جای بکارگیری نیروی انسانی بومی، نیروهای غیربومی را استخدام می کنند و به جای خرید از تولیدات خوزستان، از سایر استان ها کالا وارد می کنند، برخلاف طرح اقتصاد مقاومتی عمل می کنند و ستاد امر به معروف و نهی از منکر علیه آنها اعلام جرم می کند.
وی تصریح کرد: برخی از مدیران زیر پرچم اقتصاد مقاومتی نمی آیند و از دیگر استان ها نیروی کار و کالا وارد می کنند، این در حالیست که خوزستان از مشکل بیکاری رنج می برد و رتبه دوم نرخ بیکاری در کشور را دارد.
مرعشی اضافه کرد: در یک مورد از بازرسی ها، یکی از ادارات استان سفارش بسیار زیادی لباس و امکانات اولیه خارج از استان داده بود که با این مساله برخورد شد.
در این جلسه هوشنگ شیرمردی رئیس شورای اسلامی شهر اهواز به عنوان رئیس شورای امر به معروف و نهی از منکر شورای شهر معرفی شد.
*۹۰۰ میلیون ریال دیه برای محکومیت مدیران شهرداری
شورای اسلامی شهر اهواز همچنین در این نشست پرداخت حدود ۹۰۰ میلیون ریال دیه به ۲ نفر به دلیل محکومیت صادر شده برای مدیران شهرداری اهواز را تصویب کرد.
بر این اساس مقرر شد که ۷۰۰ میلیون ریال مابه التفاوت دیه به اولیای دم مرحوم احمد شمکلی پرداخت شود. این مرحوم در سال ۹۲ به دلیل برق گرفتگی در محوطه چمن مصنوعی در کوی کیان آباد، فوت کرد و علیرضا حلاج دزفولی (معاون فعلی شهردار اهواز) از بابت دیه و جنبه عمومی بزه (یک سال حبس تعزیری) به پرداخت مبلغ ۲ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال محکوم شد که ۱،۵ میلیارد ریال از دیه آن توسط شرکت بیمه پرداخت شده است.
همچنین پرداخت ۱۹۶ میلیون و ۶۵۰ هزار ریال دیه به ابراهیم میاحی که در سال ۹۲ بر اثر برق گرفتگی پایه برق در کوی فدک اهواز دچار آسیب شدید شده نیز در این نشست شورا مصوب شد. در این حادثه روح ا… احمد فخرالدین شهردار وقت منطقه ۳ اهواز از حیث عدم رعایت نظامات دولتی و مقررات ایمنی منتهی به صدمات بدنی غیرعمدی به پرداخت ۳۰ درصد محکوم شده است.
سید محمد جواد رضوی عضو شورای اسلامی شهر اهواز با اعلام مخالفت با این لایحه گفت: شورای شهر نباید به صورتی عمل کند که مدیران به خطا کردن و پرداخت تاوان آن توسط شهرداری عادت کنند.
وی افزود: حمایت قضایی از کارمندان به این معنا نیست که از خطاهای کارکنان حمایت شود.
رضوی اضافه کرد: هم اکنون تعداد زیادی از کارکنان شهرداری چند ماه است که حقوق دریافت نکرده اند و حق بیمه آنها نیز پرداخت نشده است، که این مساله در صورت بروز حوادث مشکل ساز می شود.
* بیش از ۱۰۰ نفر از شهروندان بعد از انفجار خیابان مسجدی آواره هستند
اسکندر زنگنه دیگر عضو شورای اسلامی شهر اهواز نیز در این نشست گفت: بر اثر انفجار ناشی از نشت گاز در خیابان مسجدی (منطقه باغ شیخ) در تاریخ ۲۳ آذر تعدادی از خانه ها تخریب شده و بیش از ۱۰۰ نفر از شهروندان آواره شده اند.
وی افزود: به دلیل حفاری شرکت آب و فاضلاب و شکستگی لوله گاز، بخشی از گاز از طریق لوله های فاضلاب به درون یکی از خانه های خیابان مسجدی نشت کرده و باعث انفجار آن واحد مسکونی و تعدادی از واحدهای اطراف آن شد.
زنگنه تاکید کرد: این شهروندان در این مدت سختی بسیاری را متحمل شده اند و شهرداری باید راهکاری برای حمایت از شهروندان در شرایط مشابه بیاندیشد.
* کارگران پنج ماه است حقوق خود را دریافت نکرده اند
حجت الاسلام کاظم سواری عضو شورای اسلامی شهر اهواز نیز در نطق پیش از دستور خود خواستار پرداخت حقوق کارگران منطقه یک شهرداری اهواز شد و گفت: این کارگران که پنج ماه است حقوق خود را دریافت نکرده اند، در صورت اعتراض هم اخراج می شوند.
وی با انتقاد از تضییع حق شهرداری اهواز در پرداخت عوارض مالیات بر ارزش افزوده، تصریح کرد: امور مالیاتی در سال های اخیر سهم شهرداری اهواز را بسیار کاهش داده و یا به شهرداری دیگر شهرها پرداخت کرده است که این مساله قابل قبول نیست.
کاظم سواری با اشاره به مشکل شهرداری در پرداخت حقوق پرسنل خود، اظهار کرد: شهرداری اهواز هنوز چهار درصد سهم بازنشستگی رانندگان اتوبوسرانی را پرداخت نکرده که باید هر چه سریع تر نسبت به این مساله اقدام کند.
وی گفت: خیابان های بسیاری از مناطق اهواز از جمله آهن افشار، زویه، فرهنگیان، فدک، نورآباد، زرگان، پردیس، چنیبه، ملاشیه، کریشان، زعفرانیه، سادات، مندلی، کوی علوی، عین۲، سیاحی، آخرآسفالت، کریشان و خروسی هنوز آسفالت نیست.
سواری همچنین با بیان اینکه مدیران شهرداری بی انگیزه شده اند، علت آن را بلاتکلیفی سازمان های زیرمجموعه شهرداری دانست و افزود: شهرداری باید هر چه زودتر تکلیف سازمان ها و ادغام آنها را روشن کند تا بتواند طرح های نیمه تمام را به اتمام برساند.
این عضو شورای شهر در پایان گفت : پروژه های شهرداری اهواز در حال حاضر خوابیده اند و از شهردار محترم انتظار می رود با توجه به مدت کم باقی مانده از عمر شورا حداقل پروژه های نیمه تمام را به اتمام برساند.
جانعلی خورشیدی دیگر عضو شورای اسلامی شهر اهواز نیز در این نشست چهار تذکر به شهردار اهواز داد و گفت: این تذکرها شامل سرعت و دقت در خدمات رسانی به مردم، حل مشکل آبگرفتگی معابر بعد از بارندگی در اغلب مناطق اهواز، برنامه ریزی برای پرداخت بدهی شهرداری به طلبکاران و پرداخت حقوق کارگران منطقه یک شهرداری اهواز که پنج ماه حقوق نگرفته اند.
*مصوبات این نشست
بر اساس این گزارش، یکصد و پنجاه و پنجمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اهواز با حضور ۱۸ عضو برگزار شد و مریم ابریشم کار، ابتسام الباجی، رامی علاسوند غایبان این نشست بودند. در میانه جلسه نیز جمشید سلحشور، کاظم سواری و حجت مظفری سالن را ترک کردند. رامی علاسوند به دلیل بیماری قلبی و بستری شدن در بیمارستان، در این جلسه حضور نداشت.
در این نشست بودجه سال ۹۵ سازمان مدیریت پسماند، به مبلغ ۱۲۱ میلیارد ریال و با گذشت ۹ ماه از سال، به تصویب رسید.
۲ مورد پرداخت دیه در این نشست به تصویب رسید و یک مورد دیه به درخواست شهرداری از دستورکار خارج و به هفته آینده موکول شد.
یکی دیگر از دستورکارهای این نشست ارائه گزارش کار کمیسیون ها توسط رئیس شورا بود که هوشنگ شیرمردی با انتقاد از عملکرد کمیسیون ها گفت: هر کدام از کمیسیون ها
باید ۱۲ جلسه برگزار می کردند ولی برخی کمیسیون ها ۲ جلسه برگزار کرده بودند و حداکثر هشت جلسه برگزار شده بود که خروجی این کمیسیون ها قابل قبول نیست و اعضا باید آنها را جدی بگیرند و غیبت ها را اعلام کنند.
نامه درخواست خانه مطبوعات خوزستان از شورای اسلامی شهر مبنی بر پرداخت مطالبات نشریات طی دوماه بعد از چاپ، در این نشست وارد دستورکار شد و بعد از دفاع حسن سلامت دوم مدیر کمیته پشتیبانی و رفاهی خانه مطبوعات خوزستان از این طرح و کسب اکثریت آرا مصوب شد که شهرداری اهواز مطالبات رسانه ها را حداکثر ظرف ۲ ماه پرداخت نماید.
همچنین در این نشست اعضای شورا واگذاری یک واحد ساختمان به اداره کل امور مالیاتی استان، برای مدت یک سال را به تصویب رساندند.
حسین حیدری عضو شورای اسلامی شهر اهواز در این باره گفت: این لایحه پیش از این نیز در صحن علنی شورا تصویب شده و قرار بود یک واحد ساختمان (به صورت رایگان) برای استقرار اداره مالیاتی و ارزش افزوده در اختیار آنها قرار بگیرد که این مصوبه با مخالفت دیوان محاسبات روبه رو شد.
وی افزود: اکنون در لایحه اصلاحاتی داده شده و مبلغ ناچیزی (۱۰ میلیون ریال) به عنوان کرایه برای اداره کل امور مالیاتی منظور شده است تا مصوبه از لحاظ شکلی مشکل ساز نشود.
بر اساس این گزارش، شورای اسلامی شهر اهواز ۲ جلسه قبل خود را به صورت غیرعلنی برگزار کرده بود.

درباره نویسنده

7474مطلب نوشته است .

نوشتن دیدگاه

شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

طراحی شده توسط هاست لاین