رییس شورای اسلامی شهر اهواز : در آینده ای نزدیک تخلفات شهرداری را به اطلاع مردم می رسانم!

دکتر هوشنگ شیرمردی در مصاحبه با روزنامه نسیم خوزستان گفت : گزارشات و مواردی ابهام دار به شورای شهر اهواز گزارش شده است که برای اصلاح و رفع مشکلات مکاتباتی با جناب آقای شهردار بعمل آمده است اما متاسفانه اقدام عملی برای رفع این ابهامات صورت نگرفت و به مکاتبات هم پاسخی داده نشد که این عدم پاسخگویی، بی اعتنایی و بی حرمتی به هیات رییسه، شورا و به مردمی که به اعضای شورای رای داده اند تلقی می شود.
رییس شورای شهر اهواز ادامه داد : شورا قرار است مدافع حقوق، منافع و اموال قانونی مردم باشد و این عدم پاسخ گویی شهردار بی حرمتی به مردم است. زیرا که شهرداری با دریافت عوارض و مالیات از مردم اداره می شود و نمایندگان آنها مکلف به نظارت و دفاع از حقوق آنها بوده که متاسفانه عدم پاسخگویی شهردار باعث مشکلات و عدم توانایی ما به انجام وظایف قانونی مان و عدم کنترل به اوضاع و احوال شده است.
بنده مجبورم در آینده ای نزدیک از طریق کنفرانس خبری با مشورت همفکران شورایی تخلفات و ابهامات واصله را به اطلاع مردم برسانم تا حداقل مردم خود پیگیر مشکلاتشان باشند.
نسیم: آقای شیرمردی، روز دوشنبه در جلسه شورای شهر تعدادی از اعضا از برخی تخلف های موجود در شهرداری سخن به میان آوردند، جنابعالی به عنوان رییس شورای شهر بیشتر در مورد نوع تخلفات و اینکه در چه حوزه ای بودند توضیح بفرمایید؟
شیرمردی: تخلفاتی در حوزه خدمات شهری و در بحث زمین خواری بودند که جناب آقای خورشیدی روز سه شنبه کتبا به آقای شهردار ابلاغ کردند.
نسیم: آیا حراست و سازمان های نظارتی از این تخلفات مطلع هستند؟
شیرمردی: قطعا باید در جریان باشند بالاخره دستگاه های نظارتی ما اشراف کاملی بر تخلفات دارند اما در نحوه برخورد با تخلفات، دستگاه های نظارتی با توجه به صلاح دید و مصلحتی که خودشان در نظر دارند ما نمی توانیم دخالتی داشته باشیم. ما وظایف قانونی خودمان را انجام می دهیم و آنها هم بدون شک بی تفاوت نخواند بود.
نسیم: هشدار و پیام شما به دستگاه های نظارتی و امنیتی برای برخورد با تخلفات صورت گرفته در شهرداری چیست؟
حساس باشند، دقت کنند و کمک بدهند. بالاخره این حق و حقوق مردم و حق الناس است و بعضا جریانات مختلفی از مجموعه شهرداری سواستفاده می کنند. شاید از بین بردن همه تخلفات شدنی نباشد زیرا شهرداری های موجود در تمام دنیا با این تخلفات به نحو کمتری دست و پنجه نرم می کنند اما این حجمه از تخلفات قابل قبول نیست و انتظار می رود با کمک دستگاه های نظارتی و امنیتی تخلفات به حداقل برسد.
نسیم: در جلسه شورا طرحی در حمایت از مطبوعات توسط اعضای شورای شهر برای اولین بار در کشور به تصویب رسید. جزییات این طرح و دلایل تصویب این مصوبه را تشریح نموده و بفرمایید چه کسی این طرح را درخواست کرده است؟
شیرمردی: این طرح را خانه مطبوعات خوزستان خطاب به بنده در خواست کرد و بنده شخصا از دوستان امضا گرفتم و بصورت خارج از دستور و ویژه در دستور کار قرار گرفت. از آنجایی که مطبوعات رکن چهارم دموکراسی و چشم بینا و بصیری هستند و می توانند مسایل و مشکلات را منعکس و به اطلاع مردم برسانند و رسالت مقدسی دارند اما از آنجایی که مطالبات مطبوعات بعضی جاها بهانه ای می شد که مجبورشان کنند واقعیت را انتشار ندهد، این طرح را مصوب کردیم که مطالبات رسانه ها بیشتر از ۲ ماه طول نکشد تا آنها هم بتوانند به وظایف قانونی شان عمل کنند. از طرفی در تقسیم آگهی ها هم عدالت رعایت شود.
نسیم: ضمانت اجرایی این طرح چیست و اگر شهرداری به آن عمل نکند چه اتفاقی خواهد افتاد؟
شیرمردی: ضمانت اجرای این طرح قانون است و اگر دستگاهی رعایت نکند تخلف کرده و مجرم محسوب می شود.
نسیم: به نظر شما چرا مطالبات نشریات سلیقه ای پرداخت می شود؟
شیرمردی: برداشت من این است که بعضی ها می خواهند از نشریات سواستفاده کنند که اگر نشریه ای موافق و هم راستا با آن دستگاه باشد مطالباتش به موقع پرداخت می شود و اگر با دستگاهی هم سو نباشند مطالباتشان را با تاخیر پرداخت می کنند.
نسیم: جناب دکتر، انتظار شما بعنوان رییس شورا بعد از تصویب این قانون از رسانه ها چیست؟
شیرمردی: رسانه ها کاملا مستقل و واقعی به وظایف قانونی شان عمل کنند و مسایل و مشکلات را آن طور که هست و بصورت دقیق انتشار دهند تا مردم در جریان واقعیت ها قرار بگیرند. از طرفی انتظار می رود مسوولی که از آن انتقادی صورت می گیرد به خود بیاید و خودش را اصلاح کند.
نسیم: در پایان اگر صحبتی دارید بفرمایید:
شیرمردی: بیشترین محل حق الناس در شهرداری است و جایی است که اگر خدماتی انجام شود مردم به خوبی آن را احساس خواهند کرد. از طرفی بخش عظیمی از امکانات ما که باید هزینه آبادانی و عمران شهر شود متاسفانه در حال هدر رفتن است.
خواهش من این است که همه مجموعه ها اعم از شهردار و شوراها از بحث سلیقه ای بیرون بیایند و دست در دست هم بدهیم همان گونه که سوگند خوردیم در چارچوب وظایفمان آن گونه ای که مورد رضایت خدا است کار کنیم و به عمران و آبادانی شهرمان برسیم .
گزارش : عباس سعـدی

درباره نویسنده

7473مطلب نوشته است .

نوشتن دیدگاه

شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

طراحی شده توسط هاست لاین