برخی از افراد از نام ایثارگران به نفع مصالح شخصی استفاده می کنند

برخی از افراد از نام ایثارگران به نفع مصالح شخصی استفاده می کنند

عضو شواری شهر اهوازگفت: بسیاری از افراد هستند که با تشکیل تعاونی هایی از نام ایثارگران به نفع مصالح شخصی خود استفاده می کنند.
ˈعلی ناصریˈ عصردوشنبه در بیست و پنجمین جلسه شورای شهر اهواز که در محل سالن این شورا برگزرا شد در بررسی مشکل تعاونی بسیجیان شهر اهواز بیان داشت:بسیاری از تعاونی ها به نام ایثارگران زمین ها و وام های کلان دریافت می کنند در حالی که برخی از این افراد حتی جانباز نیز نیستند.
وی بیان داشت: در طرح کشاورزی مقام معظم رهبری مقررگردید که به ایثارگران استان ۱۰ هکتار زمین کشاورزی در منطقه جفیر داده شود در حالی که مشخص شد بسیاری از زمین ها به ایثارگران واگذار نشده است.
این عضو شورای شهر اهواز بیان داشت: در حال حاضر بسیاری از رزمندگان و ایثارگران زمان جنگ مسکن ندارند اما برخی از بسیجیان بعد از جنگ دارای چندین منزل مسکونی هستند.
در ادامه علی شرفی ،مدیر تعاون مسکن بسیجیان اهواز بیان داشت: تعاونی بسیجیان شهر اهواز در سال ۶۹ تشکیل شد که معین گردید زمینی برای ساخت مسکن به ایثارگران و بسیجیان اختصاص داده شود.
وی بیان داشت: زمینی در اطراف جاده اهواز به خرمشهر در سال ۷۲ به این تعاونی داده شد و به دلیل عدم قرار گرفتن در محدوده شهری از ساخت وساز زمین خودداری شد.
مدیر تعاونی مسکن بسیجیان شهر اهواز اظهار داشت: بخشی از زمین واقع در جاده اهواز –خرمشهر در سال ۸۹ به اتحادیه مصالح فروشان واگذار شد تا با توجه به اینکه این شغل جزو مشاغل مزاحم است به خارج از شهر منتقل شود که از سال ۸۹ تاکنون شهرداری اهواز کار سند و افراض نامه را انجام نداده است.
شرفی بیان داشت:در جلسه ای که در استانداری خوزستان برگزارشد مقررگردید که سازمان حفاظت محیط زیست خوزستان با انتقال مصالح فروشان به این مکان مخالف است.
درادامه حسین حیدری دیگرعضو شورای شهر اهواز گفت: بحث انتقال مصالح فروشان به عنوان مشاغل مزاحم چند سالی است مطرح شده است وتا تامین زمین مورد نظر به اتحادیه مصالح فروشان مهلت داده شده است.
وی افزود: یک سال قبل با حضور شهردار اهواز جلسه ای برای بررسی مشکل این زمین ها برگزار شد و بر اساس مدارک نیز شهرداری باید مجوز واگذاری زمین را صادر کند.
محمد صفری، معاون سرمایه گذاری و مشارکت های اقتصادی شهرداری اهواز نیز در خصوص عدم صدور سند برای زمین های مذکور بیان داشت:بر اساس بند ۲۰ قانون ۵۵ شهرداری ها مشاغل مزاحم باید به خارج از شهر منتقل شود وبا توجه به اینکه زمین مذکور در حریم شهری قرار گرفته است نمی توان این زمین را به اتحادیه مصالح فروشان اختصاص داد.

درباره نویسنده

7478مطلب نوشته است .

نوشتن دیدگاه

شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

طراحی شده توسط هاست لاین