سازنده سه تار آبادانی نشان ملی گرفت

سازنده سه تار آبادانی نشان ملی گرفت

ساز ˈ سه تارˈ دست ساخته ی مهران طالبی از هنرمندان نوازنده ی آبادانی نشان ملی مرغوبیت را از سازمان میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری کسب کرد.
ˈمهران طالبیˈ سازنده این ساز در خصوص چگونگی دریافت این عنوان هنری گفت: برای معرفی محصولات هنری ایران در بازار جهانی، سازمان میراث فرهنگی اقدام به ارزشیابی و ارزش گذاری این محصولات می کند و ساز سه تاری که من ساختم و به سیستم ارزش گذاری سازمان میراث فرهنگی معرفی شده موفق به کسب نشان ملی مرغوبیت شد.
وی درباره ویژگی های این ساز گفت: سه تار ساخته شده دارای نوآوری است و در جنس و بدنه آن تغییراتی ایجاد شده از جمله نوآوری در پنجه و جایگاه گوشی ها و حذف سوراخ های روی صفحه است.
به تصریح این هنرمند، سه تار معرفی شده از چوب گردو ساخته شده و قسمتی از بدنه آن از چوب درخت بیعار است که در اقلیم جنوب می روید.
به گفته ی این نوازنده ی سه تار، کسب این نشان راه را برای داوری کارشناسان سازمان یونسکو باز می کند.
طالبی افزود: این ساز به همراه سایر محصولاتی که مجوز گرفته اند آبان ماه سال آینده در معرض داوری کارشناسان سازمان یونسکو برای حضور در بازارهای جهانی قرار می گیرند.
مهران طالبی از سال ها پیش به نوآوری در ساخت ˈ سازهای سنتیˈ مشغول است و سرپرستی گروه موسیقی (شهرآشوب) حوزه هنری مرکز آبادان را بر عهده دارد.

درباره نویسنده

7478مطلب نوشته است .

نوشتن دیدگاه

شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

طراحی شده توسط هاست لاین