بدلیل حضور رییس جمهور ؛ ماموران امنیتی دانشگاه را به محاصره خویش درآورده‌اند!

جمعی از تشکل‌های دانشجویی دانشگاه سیستان و بلوچستان در نامه‌ای تاکید کردند:”وزیر علوم”مسئول اهانت به ساحت دانشجو و دانشگاه در این دانشگاه است.
تشکل‌های دانشجویی جامعه اسلامى دانشجویان دانشگاه سیستان و بلوچستان، دانشگاه علوم پزشکی زاهدان، دانشگاه زابل و دانشگاه آزاد زاهدان، بسیج دانشجویى دانشگاه سیستان و بلوچستان، انجمن اسلامى ۵۸ دانشگاه سیستان و بلوچستان و انجمن اسلامی چابهار، مجمع دانشجویان عدالتخواه دانشگاه سیستان و بلوچستان، کانون کفا دانشگاه سیستان و بلوچستان و کانون خط امام(ره) دانشگاه سیستان و بلوچستان در نامه‌ای سرگشاده به وزیر علوم نکاتی را درباره حضور امروز رئیس جمهور در این دانشگاه مطرح کردند.
در بخشی از این نامه آمده است: احتراما استحضار دارید که بنابر برنامه‌ریزی انجام شده قرار است برنامه بزرگداشت روز دانشجو با حضور ریاست محترم جمهور در سال جاری در تاریخ یازدهم آذر ماه در دانشگاه سیستان و بلوچستان برگزار گردد. نخست به سبب انتخاب این استان مرزی و دور افتاده از مرکز برای برگزاری این مراسم مراتب تشکر خود را به شما و رئیس محترم جمهور اعلام می داریم و امیدواریم که این انتخاب، سرآغازی بر اتمام مرکزگرایی افراطی دولت یازدهم باشد که در سال های گذشته جز افزایش فاصله طبقاتی در کشور هیچ حاصلی در پی نداشته است.
این نامه می‌افزاید: جنابعالی استحضار دارید که از زمان تبلیغات انتخاباتی سال ۹۲، شعار آزادی بیان و امنیتی نبودن دانشگاه‌ها همواره به عنوان یکی از مطالبات اصلی جناب آقای روحانی در سطح جامعه مطرح شده و بسیاری از دانشجویان را به همراهی با ایشان تشویق نمود.ایشان همچنین در گفتگوی تلویزیونی خویش با مردم، از زنده شدن مراسم روز دانشجو پس از روی کار آمدن دولت یازدهم سخن گفتند. مجموع این سخنان و شعارها جای هیچ شبهه‌ای برای دانشجویان دانشگاه سیستان و بلوچستان باقی نگذاشته بود که می‌توانند سخنان و انتقادات خویش را در مراسم روز دانشجو خطاب به ایشان مطرح کرده و مطالبات به حق خود را از ایشان مطالبه نمایند.
دانشجویان در این نامه تاکید کردند: علیرغم انتظارات دانشجویان از چند روز گذشته شاهدیم که با وجود سر دادن شعار مخالفت با امنیتی کردن دانشگاه‌ها از سوی رئیس جمهور، تیم‌های وابسته به ایشان به حصارکشی در دانشگاه پرداخته و در اقدامی سخیف حتی برای دانشجویان نمازگزار نیز محدودیت‌هایی ایجاد کرده و مأموران امنیتی، دانشگاه را به محاصره خویش درآورده‌اند به گونه‌ای که انگار دانشگاه با پادگان عوض شده است.
در بخش دیگری از نامه آمده است: علاوه بر این، حضور دانشجویان در مراسم بزرگداشت روز دانشجو محدود شده و بنابر آمار منتشر شده قرار است تنها ۲۰۰ نفر از دانشجویان دانشگاه‌های استان در این مراسم شرکت کنند که این تعداد معادل ۲۰ درصد از ظرفیت تالار فردوسی دانشگاه سیستان و بلوچستان می‌باشد و آنچنان که از قرائن موجود بر می‌آید قرار است ۸۰ درصد باقیمانده توسط مسئولین و کف زنان جناب رئیس جمهور پر شود.
در ادامه نامه تاکید شده است: مهمترین نکته‌ای که باید بدان اشاره کرد عدم اجازه به تشکل‌های دانشگاه سیستان و بلوچستان جهت ایراد سخن و پیگیری مطالبات خود از رئیس جمهور است. این اقدام عجیب در حالی صورت می‌گیرد که این دانشگاه دارای ۵ تشکل فعال می‌باشد که تنها به یکی از آنها که البته تشکل دولت ساخته انجمن اسلامی دانشجویان پیرو خط امام(ره) است، اجازه صحبت داده شده است. عجیب آنجاست که حتی اتحادیه‌های بزرگ دانشجویی نیز بر خلاف سنوات گذشته هیچ مجالی برای بیان نظرات خود ندارند.
در پایان این نامه آمده است: ما تشکل‌ها و کانون‌های انقلابی دانشگاه سیستان و بلوچستان جنابعالی را مسئول مستقیم این اهانت بزرگ به ساحت دانشگاه و دانشجو دانسته و به شما پیشنهاد می‌دهیم در زمان محدود باقیمانده تا برگزاری این جلسه، با اصلاح روند اتخاذ شده لااقل برای این وزارتخانه آبرویی باقی بگذارید که در غیر این صورت ننگ خفه کردن صدای دانشجو تا ابد بر جنابعالی، وزارتخانه متبوع و رئیس محترم دولت باقی خواهد ماند و دیگر هر چه شعار آزادی خواهی و استقلال دانشگاه سردهید به لطیفه‌ای مضحک شبیه خواهد شد.

درباره نویسنده

7473مطلب نوشته است .

نوشتن دیدگاه

شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

طراحی شده توسط هاست لاین