روحانی در دانشگاه زاهدان : از وعده ها عقب نشینی نکرده و نخواهم کرد!

روحانی در دانشگاه زاهدان :  از وعده ها عقب نشینی نکرده و نخواهم کرد!

رییس جمهور با تاکید بر اینکه مشروعیت ما بر مبنای قول به مردم است و عقب نشینی از عهد با مردم، عقب نشینی از مشروعیت خودمان است، اظهارداشت: از وعده ها عقب نشینی نکرده و نخواهم کرد و راه ملت را که راه جمهوری اسلامی است، ادامه خواهم داد.
حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی شامگاه شنبه در مراسم بزرگداشت روز دانشجو در دانشگاه سیستان و بلوچستان گفت: سیستان و بلوچستان حق بزرگی بر گردن نظام، دولت و امنیت ملی دارد.
رییس‌ جمهور با تأکید بر اینکه با آنچه که در انتخابات عهد و پیمان بستیم بر سر عهد و پیمان خود هستم، اظهار داشت: مشروعیت ما در دولت بر مبنای قولی است که به مردم داده‌ایم و اگر بخواهیم از آن عقب‌نشینی کنیم، یعنی از مشروعیت خود عقب‌نشینی کرده‌ایم و این موضوعی است که چندین بار به صراحت در دولت به وزرا تأکید کردم.
روحانی با بیان اینکه برای من بسیار جای خشنودی است که اولین سفر کاروان تدبیر و امید و دولت دوازدهم از سیستان و بلوچستان آغاز شد، خاطر نشان کرد: مردم استان سیستان و بلوچستان حق بزرگی بر گردن کشور و دولت و انقلاب و امنیت ملی دارد و مردم استان اعم از شیعه و سنی و بلوچ و سیستانی همه کنار هم بوده و تحت تأثیر مسیر انحرافی برخی از افراطیون و تندروهایی که امروز در منطقه در پی خشنونت و ترور هستند، ‌قرار نگرفتند و برای کشور، انقلاب و حفظ مرزهای خود ایستادگی کردند.
وی با بیان اینکه مردم سیستان و بلوچستان در انتخابات سال ۹۶ همانند سال ۹۲ افتخار آفریدند، اظهارداشت: مردم استان در این انتخابات پای صندوق آراء آمده و در حقیقت از نظام و دولت منتخبی که امروز بار سنگینی را بر دوش دارند، حمایت کردند.
رییس جمهور با اظهار خشنودی از اینکه مراسم ۱۶ آذر امسال در یک دانشگاه استانی برگزار می‌شود، گفت: در دوره دولت یازدهم یکی از تلاش‌های دولت شکوفا شدن روز دانشجو بود و چنانچه ۴ سال گذشته را با ۸ سال آن مقایسه کنید به روشنی خواهید دید که دانشجو و دانشگاه امروز با صدای رسا و بدون لکنت زبان سخن می‌گوید.
روحانی اضافه کرد: ای کاش فرصت بیشتری وجود داشت تا همه دانشجویان و تشکل‌های دانشجویی نظرات خود را مطرح کنند اما با وجود محدودیت زمان باز هم تلاش شده که صاحبان تفکرات و تشکل‌های مختلف بتوانند دیدگاه‌های خود را مطرح کنند.
رییس جمهور با بیان اینکه دولت تشکل دانشجویی مخالفی را برای خود نمی‌شناسد، اظهار داشت: هیچ تشکلی را به عنوان مخالف دولت نمی‌دانیم، البته برخی انتقاد بیشتری می‌کنند و نحوه بیانشان متفاوت است، اما همیشه همه آنها نیز برای ما محترم بوده و هستند.
روحانی اضافه کرد: امسال مراسم ۱۶ آذر را جشن می‌گیریم البته بخاطر اینکه ۱۶ آذر امسال مصادف با روز پنج‌شنبه بوده و روز چهارشنبه هم تعطیل رسمی است، به طور طبیعی یکی از روزهای هفته را به عنوان روز دانشجو گرامی می‌داریم و مراسم امسال را به فال نیک می‌گیریم که روز ملی دانشجو با حضور رییس جمهور به غیر از تهران فرصتی باشد که در استان‌ها و شهرستان‌های دیگر هم برگزار شود.
رییس جمهور گفت: اینکه تصور کنیم همه چیز در تهران است و تمرکز فعالیت‌ها در تهران باشد، اساساً سخن قابل قبولی نیست.
روحانی با تأکید بر اینکه همه دانشگاه‌ها باید دارای استقلال کافی باشند، گفت: امروز متأسفانه دانشگاه‌ها از کمبود استقلال گله می‌کنند، در حالی که شعار ما در انقلاب اسلامی، استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی بود، اما اکنون دانشگاه ما هم از استقلال و هم آزادی گله دارد. در حالی که انقلاب توسط مردم و دانشگاه‌ها به ثمر نشست و دانشجویان در این راستا سینه سپر کردند و از آغاز نهضت اسلامی، دانشگاه‌ها و روحانیت و اقشار مختلف مردم همه کنار هم و یکصدا انقلابی را به ثمر رساندند که نتیجه آن استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی بود و قطعاً این مسیر را ادامه خواهیم داد.
رییس جمهور در بخش دیگری از سخنانش پایبندی به عهد خود با مردم را مورد تأکید قرار داد و گفت: باید به هر آنچه که وعده داده‌ایم، عمل کنیم. اینکه گفته می‌شود، روحانی دیروز به رأی مردم احتیاج داشت و امروز دیگر احتیاج ندارد، حتماً سخن ناروایی است. روحانی هر روز به رأی فرد فرد مردم ایران احتیاج دارد و اگر مردم با دولت نباشند و دولت همصدا با مردم نباشد و گوش شنوا در برابر مردم نداشته باشد، در چنین صورتی نه شاهد جمهوریت خواهیم بود و نه اسلامیت نظام، چرا که اسلام به ما توصیه می‌کند که به وعده خود وفادار باشیم و جمهوریت هم می‌گوید که حق حکومت با مردم است و ما تا زمانی که با مردم هستیم، مشروعیت حکومت در دولت را داریم.
روحانی تصریح کرد: پای وعده‌های خود ایستاده‌ام و عقب‌نشینی نکرده و نخواهم کرد و در این راه از هیچ کس هراسی ندارم و راه ملت ایران را که راه جمهوری اسلامی است با قوت ادامه خواهم داد.

درباره نویسنده

7473مطلب نوشته است .

نوشتن دیدگاه

شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

طراحی شده توسط هاست لاین