اسکندر لطفعلی زاده : برخی مناطق اهواز تبدیل به دریاچه فاضلاب شده است

اسكندر لطفعلي زاده : برخي مناطق اهواز تبديل به درياچه فاضلاب شده است

عضو شورای شهر اهواز با هشدار در خصوص بحران آب شهر اهواز و برگشت فاضلاب، گفت: ایجاد سیل بند نباید ما را از مشکل آب اهواز و برگشت فاضلاب غافل کند و لازم است همه دستگاه هایی که توان دارند برای حفظ سلامتی شهروندان پای کار بیایند.
به گزارش روزنامه نسیم، اسکندر لطفعلی زاده افزود: با توجه به مشکلات سیل و حجم آب ورودی به رودخانه، بحران آب اهواز از فاضلاب شروع شده و در حال حاضر در بعضی از محلات و مناطق مخصوصا در پردیس، بهارستان، باغ شیخ و مرکز شهر تبدیل به یک دریاچه شده است. وی با بیان اینکه این فاضلاب ها مشکلات زیست محیطی شدیدی در پی خواهد داشت، بیان کرد: این وضعیت برای مردم قابل تحمل نیست و بهداشت هم در زمینه آب های برگشتی هشدار جدی داده که سلامت شهروندان در خطر است. عضو شورای شهر اهواز افزود: فاضلاب محله به محله دارد شهر را می گیرد و مقابله با آن ورود کلی همه سیستم ها را طلب می کند. وی تاکید کرد: در هر صورت مشکلات در حال زیاد شدن هستند و لازم است مردم را با صدور اطلاعیه هایی در جریان کیفیت آب برگشتی قرار دهیم و از آنها درخواست همکاری کنیم.
عضو شورای شهر اهواز با بیان اینکه اگر امروز کاری نکنیم و اطلاعیه های لازم را صادر نکنیم فردا با امراض در بین مردم مواجه خواهیم شد، درخواست کرد: همه دستگاه های به موضوع فاضلاب و برگشت آب حساس شوند و کمک کنند.
لطفعلی زاده در خصوص ادامه وضعیت بحرانی در شهر عنوان کرد: شهر اهواز تا زمانی که دچار پس زدگی فاضلاب، آبگرفتگی جاده ها و وضعیت ترافیکی است در حالت بحرانی قرار دارد، از سوی دیگر دبی رودخانه کارون که عامل اصلی این مشکلات است، هنوز بالا می باشد و ماه ها زمان می برد تا شهر از این وضعیت خارج شود. رئیس کمیسیون سرمایه گذاری شورای شهر اهواز در ادامه افزود : سیل شهر اهواز را از ۴ طرف محاصره کرده است و دبی رودخانه کارون که شهر را به دو قسمت شرقی و غربی تقسیم می کند به بالاترین حد ممکن رسیده به شکلی که سیل بندها در برخی از نقاط شهر به ۴ الی ۵ متر رسیده است از طرفی همه خروجی های فاضلاب شهر اهواز به رودخانه منتهی می شود و همین بالا آمدن آب باعث پس زدگی فاضلاب شده است، خیلی از محلات نیز دچار این مشکل شده اند و مردم در حال ترک کردن منازلشان هستند، طبیعتا جاری شدن فاضلاب در شهر باعث مشکلات زیست محیطی و ابتلا به بیماری های خطرناکی می شود که باید به سرعت راه حلی برای آن پیدا کرد.
عضو شورای شهر اهواز اضافه کرد : به نظر می رسد که فاضلاب شهر اهواز به طور کلی دچار مشکل شده است و سالیان سال است که به دنبال طرحی برای حل اساسی این مشکل هستیم، فاضلاب اهواز که بیش از ۵۰ سال قدمت دارد برای این همه جمعیت طراحی نشده است و با افزایش جمعیت این ساختار تغییر نکرد، مثلا اگر در خیابانی ۲۰ خانواده زندگی می کردند فاضلاب برای همان تعداد در نظر گرفته شده و اکنون که در آن خیابان ۲۰۰ خانواده زندگی می کنند از همان سیستم فاضلاب قدیمی استفاده می کنند. وی با تاکید بر اینکه رفع آبگرفتگی ها بوسیله یک پمپ، گرهی از مشکلات اهواز باز نمی کند، گفت : انتظار می رفت با عزل مدیرعامل آب و فاضلاب اهواز، تغییر در عملکردها بوجود آمده و کارها جهادی پیش بروند ولی به نظر می رسد حتی کارها کندتر و مشکلات بیشتر شده است، لذا مدیریت جدید آبفا باید با کار شبانه روزی مشکلات را اساسی حل کند. لطفعلی زاده در خصوص راهکار عملی برای حل معضل فاضلاب شهر اهواز خاطرنشان کرد : در حال حاضر بحران واقعی شهر اهواز پس زدگی فاضلاب است و هیچ راهی جز یک عزم ملی برای حل این معضل وجود ندارد و همان گونه که همه ایران برای کمک به سیل زدگان متحد شدند نیاز به یاری همه ایران داریم. طرح مطالعاتی فاضلاب اهواز انجام شده و نیاز است که همه استانها، نهادها و سازمانها در این طرح مشارکت کنند و هر کدام قسمتی از شهر را به عهده بگیرند تا بتوانیم فاضلاب شهر اهواز را از نو بسازیم.
رئیس کمیسیون سرمایه گذاری شورای شهر اهواز در پایان گفت : جا دارد همین جا از شرکت ملی حفاری و آقای سید عبدا… موسوی که تمام قد در این بحران از شهر اهواز حمایت کردند کمال تشکر را داشته باشیم.

درباره نویسنده

7475مطلب نوشته است .

نوشتن دیدگاه

شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

طراحی شده توسط هاست لاین