محمدرضا ایزدی : طرح تفکیک در مبدا زباله سبب بیکاری کارگران سایت صفیره نمی‌شود

محمدرضا ايزدي : طرح تفکیک در مبدا زباله سبب بیکاری کارگران سایت صفیره نمی‌شود

عضو شورای اسلامی شهر اهواز گفت: در صورت اجرای طرح تفکیک در مبدأ زنان شاغل در سایت صفیره در بخش تبدیل زباله به کالاها مشغول به کار می‌شوند و این طرح باعث بیکاری این زنان نمی‌شود.
به گزارش فارس، محمدرضا ایزدی عضو شورای اسلامی شهر اهواز با اشاره به وضعیت سایت تفکیک زباله صفیره، اظهار کرد: زباله‌ها در سطح شهر اهواز تا حدود ۲ سال پیش به‌صورت کامل حمل و برای تفکیک کاغذ، مقوا، پلاستیک و شیشه به سایت پردازش منتقل می‌شدند و منبع درآمدی برای پیمانکاری که هزینه کرد به حساب می‌آمد.
وی افزود: ۱۲۰ خانم بدسرپرست و یا بی‌سرپرست در میان میلیون‌ها مگس و محیط آلوده در سایت صفیره مشغول به کار هستند؛ این مدیریت ناکارآمد است که حق این خانم‌ها را ضایع می‌کند و برای اعتراض به حق خود به صحن شورای شهر مراجعه می‌کنند.
عضو شورای شهر اهواز عنوان کرد: حدود ۱.۵ سال است که شیشه‌ها، پلاستیک‌ها و مقواها از سطل‌های زباله در سطح شهر توسط موتورهای سه‌چرخه جمع‌آوری می‌شوند و باعث شده است که مابقی زباله‌ها که به سایت صفیره حمل می‌شوند یک زباله بلااستفاده باشد که شهرداری اهواز حتی قدرت تبدیل این زباله به کود را ندارد.
وی گفت: در دو سال گذشته امیدوار بودیم که با مدیریت جدید به سمتی برویم که این مشکل برطرف شود اما ضعیف عمل کردیم و به هدف موردنظر نرسیدیم.
ایزدی با اشاره به نارضایتی خانم‌های شاغل در سایت صفیره، اظهار کرد: زمانی که حجم زباله وارد شده به سایت صفیره کاهش پیدا می‌کند پیمانکار به کارکنان اعلام می‌کند که یک هفته در میان سر کار حاضر شوند یعنی حقوق نصف ماه را برای آن‌ها پرداخت می‌کند و عدم نظارت صحیح بر جمع‌آوری زباله‌ها باعث شد به کارگران سایت صفیره فشار وارد شود.
وی افزود: درصدد هستیم مزایده‌ای گذاشته شود که طی آن موتوری‌ها از سطح شهر جمع‌آوری شوند و هر کس که مایل به اشتغال در این کار است با خودرو وانت زیر نظر همان پیمانکار سایت صفیره مشغول به کار شود.
عضو شورای شهر اهواز با بیان این‌که انتظار داشتیم تا الآن طرح تفکیک از مبدأ عملیاتی شود، عنوان کرد: در طرح تفکیک از مبدأ خودروهای پیش‌بینی شده است که با حضور در محلات کاغذ، مقوا و پلاستیک را از مردم دریافت کند و به ازای آن مبلغی پول و یا کالای مناسب تحویل دهند که در حال حاضر منتظر انجام مزایده برای آن هستیم.
وی گفت: در صورت اجرای طرح تفکیک در مبدأ زنان شاغل در سایت صفیره در بخش تبدیل زباله به کالاها مشغول به کار می‌شوند و این طرح باعث بیکاری این زنان نمی‌شود.

درباره نویسنده

7478مطلب نوشته است .

نوشتن دیدگاه

شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

طراحی شده توسط هاست لاین