حجت‌الاسلام جاسم موسی‌پور : بهترین گزینه را برای شهرداری اهواز انتخاب کردیم

حجت‌الاسلام جاسم موسی‌پور : بهترین گزینه را برای شهرداری اهواز انتخاب کردیم

عضو شورای شهر اهواز گفت: تلاش کردیم بهترین گزینه را انتخاب کرده باشیم ضمن اینکه در انتخاب این گزینه جوانگرایی را نیز لحاظ کردیم و یک شخص جوان باانگیزه و مؤمن را انتخاب کردیم. آنقدر دیدگاه همکاران در مورد ایشان مثبت و واضح بود که حتی شب استیضاح هیچگونه هماهنگی صورت نگرفت.
* بهترین گزینه را برای شهرداری اهواز انتخاب کردیم
حجت‌الاسلام جاسم موسی‌پور در گفت‌وگو با فارس، درباره حواشی پس از جلسه استیضاح شهردار اهواز، اظهار کرد: به‌هرحال فکر می‌کنم هیچ تغییری در نهادی بدون حاشیه و اظهار نظرهای مختلف انجام نمی‌شود در حالی‌که به‌نظرم جلسه استیضاح جلسه‌ای خوب و با آرامش در یک فضای منطقی بود و اشکال خاصی در این جلسه وجود نداشت.
وی افزود: حداقل ۱۱ گزینه جهت سرپرستی و شهردار شدن از قبل از جلسه استیضاح اول در اسفندماه گذشته بین موافقان استیضاح و به خصوص در فراکسیون جمنا مطرح شد که در جلسات متعدد و با دعوت از گزینه‌ها به ۲ گزینه و سپس به یک گزینه رسیدند؛ اینکه گفته می‌شود انتخاب شهردار در جلسات شبانه انجام شد، اتفاقاً از معدود تصمیمات شورای شهر بود که هیچ جلسه شبانه‌ای بین موافقان استیضاح برای آن در کار نبود.
عضو شورای شهر اهواز گفت: با توجه به اینکه در میانه دوره بودیم گزینه‌های ما برای شهرداری بسیار محدود بود و در این بین با انتخاب یک نفر از بدنه شهرداری که به ارکان مختلف شهرداری خیلی خوب آشنا است، تلاش کردیم بهترین گزینه را انتخاب کرده باشیم ضمن اینکه در انتخاب این گزینه جوانگرایی را نیز لحاظ کردیم و یک شخص جوان باانگیزه و مؤمن را انتخاب کردیم. آنقدر دیدگاه همکاران در مورد ایشان مثبت و واضح بود که حتی شب استیضاح هیچگونه هماهنگی صورت نگرفت.
مخالفین صبور باشند و در حاشیه سازی عجله نکنند؛ مردم تفاوت مثبت را احساس خواهند کرد.
وی ادامه داد: از بعد از جلسه استیضاح، انتقادات و حرف و حدیث‌هایی از سوی برخی افراد مطرح شده که خیلی پایه منطقی ندارد و مطمئنم پس از چند وقت و ارائه یک فعالیت خوب و جهادی از شهردار جدید، این حرف و حدیث‌ها مرتفع می‌شود
موسی‌پور در پاسخ به پرسشی درباره کیفیت نظارت شورای شهر برکار شهردار جدید، بیان کرد: ما عقد اخوت با هیچ کس نبسته‌ایم هر چند که حدود ۱۰ جلسه درون فراکسیون جمنا جهت انتخاب شهردار داشته‌ایم و در این باره دقت لازم را لحاظ کرده‌ایم.
رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر اهواز عنوان کرد: اینکه چرا تعداد موافقان استیضاح پس از عید از ۶ نفر به ۱۱ نفر رسید دلیلش اصلا لابی و این مسائل نبوده است بلکه برخی اعضای شورا اعتقاد داشتند رفتن شهردار قبل از عید به صلاح شهر اهواز نیست و پس از عید آن‌ها نیز موافق استیضاح شدند.
وی ادامه داد: به هر حال همکاران با در نظر گرفتن شرایط ابتدای دوره با وحدت کامل به آقای کتانباف رای دادند ولی در طول بیست ماه گذشته علیرغم دادن اختیارات بی‌نظیر به ایشان و علیرغم سلامت و تلاش‌های وی ولی متاسفانه بازخوردهای خوبی از شهروندان دیده نشد و در حوزه‌های مختلف از جمله درآمدزایی، آسفالت معابر، جذب سرمایه گذار و مبارزه با فساد نتیجه مناسبی به‌دست نیامد.
* نظارت کامل شورا بر کار شهرداری
موسی‌پور گفت: شهردار جدید تحت نظارت کامل شورای شهر خواهد بود و اجرایی شدن برنامه‌ها را دنبال خواهیم کرد.
وی تأکید کرد: فضای شهر اهواز پس از سیل مانند شهرهای جنگ‌زده شده که مشکلات زیادی دارد؛ در بحث درآمدی در ۲۰ ماه گذشته شرایط خوبی نداشته‌ایم؛ در بحث تمیزی شهر و همچنین بحث فسادستیزی که در دوره قبل ضعیف عمل شد آقای شاعری در حوزه های مختلف برنامه‌هایی ارائه داده است.
موسی‌پور درباره برچسب‌هایی که اخیراً برخی افراد به شورای شهر اهواز می‌زنند، عنوان کرد: امیدواریم شهردار جدید با عملکرد انقلابی نشان دهد شورای شهر اهواز و شهرداری در مسیر انقلاب حرکت خواهد کرد و همه این حرف و حدیث‌ها پاک می‌شوند.
عضو شورای شهر اهواز گفت: مدرک شهردار جدید مدیریت است که کاملاً مرتبط است و این نیست که شهردار صرفاً باید مدرک مهندسی عمران داشته باشد و بلکه باید توانایی هماهنگی و بهره برداری از تمامی ظرفیت‌ها و مدیریت استراتژیک داشته باشد و از این بابت هیچ نگرانی نداریم.

درباره نویسنده

7476مطلب نوشته است .

نوشتن دیدگاه

شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

طراحی شده توسط هاست لاین