وزارت بهداشت : تبلیغات تلویزیون را تایید نمی کنیم

وزارت بهداشت : تبلیغات تلویزیون را تاييد نمي كنيم

سخنگوی کمیسیون بهداشت مجلس گفت: مسئولان سازمان نظام پزشکی از تبلیغ داروهای تغییر رنگ مو، ضد ریزش مو و کرم‌های ضد چروک در صدا و سیما که مورد تایید وزارت بهداشت نیست، گله‌مند هستند.
حیدرعلی عابدی در گفت‌وگو باخبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در تشریح دستورکار کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی از حضور ظفرقندی رییس‌ کل سازمان نظام پزشکی کشور و جهانگیری معاون فنی و نظارت سازمان نظام پزشکی خبر داد و گفت: در جلسه کمیسیون مسائل مربوط به پزشکان مطرح شد.
نماینده مردم اصفهان در مجلس، ادامه داد: موضوع ابتدایی که در کمیسیون بررسی شد، وضعیت تبلیغات کالاهای سلامت محور در صدا و سیما بود چرا که برخی از آنها مورد تایید سازمان نظام پزشکی نیستند و تبلیغ داروهای تغییر رنگ مو، ضد ریزش مو و کرم‌های ضد چروک که به هیچ عنوان مورد تایید وزارت بهداشت نبود، گله‌مند بودند. بنابراین برای بررسی دقیق‌تر مقرر شد جلسه‌ هماهنگی با حضور مسئولان صدا و سیما و سازمان نظام پزشکی برگزار شود.
این نماینده مردم در مجلس دهم ادامه داد: برای جلوگیری از مصرف کالاهای سلامت محوری که مورد تایید سازمان نظام پزشکی نیست، پیشنهاد شد؛ وزارت بهداشت و درمان با استفاه از روش‌های آموزشی سعی کند مواردی که در تاییدشان نیست را به اطلاع مردم برسانند.
سخنگوی کمیسیون بهداشت مجلس در رابطه با شایعه فرار مالیاتی پزشکان، خاطر نشان کرد: اعضای کمیسیون بهداشت و درمان مجلس و سازمان نظام پزشکی به جهت رفاه حال بیماران و مراجعین از استفاده پزشکان از کارتخوان استقبال کردند، اما در رابطه با شایعه فرار مالیاتی پزشکان معتقد بودند که به هیچ عنوان چنین چیزی علمی نبوده و صحت ندارد، بلکه پزشکان منظم‌ترین قشر در پرداخت مالیات هستند.
عابدی ادامه داد: موضوعاتی در رابطه با وضعیت تعرفه پزشکان مطرح شد که مدیران سازمان نظام پزشکی معتقد بودند نظام پزشکی کار خودش را به خوبی انجام داده است، اما تغییراتی در وزارت بهداشت و درمان انجام شده که ناهماهنگی‌هایی در تعرفه‌های ارزش نسبی خدمات به وجود آورده است، معتقدیم اگر همان اصل کتاب اجرا ‌شود، درآمدها و تعرفه‌ها واقعی‌تر می‌شود.
سخنگوی کمیسیون بهداشت مجلس ادامه داد: در پایان جلسه اعضای کمیسیون نیز توصیه‌هایی به نظام پزشکی داشتند تا نظارت بیشتری بر ارائه خدمات در رده‌های مختلف انجام شود.

درباره نویسنده

7476مطلب نوشته است .

نوشتن دیدگاه

شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

طراحی شده توسط هاست لاین