رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خوزستان : بانک ها در توسعه استان همراهی نمی کنند

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خوزستان با تاکید بر اینکه بانک ها همراهی خوبی در توسعه استان ندارند گفت: بخش عمده ای از مشکلات فعالان اقتصادی در خوزستان ناشی از این موضوع است.
به گزارش ایرنا، امید حاجتی در ستاد استانی فرماندهی اقتصاد مقاومتی خوزستان که در سرسرای شهید رجایی استانداری خوزستان برگزار شد، بیان کرد: صنایع و واحدهای تولیدی خوزستان از همکاری بانک های استان محروم هستند این درحالی است که کشور در شرایط تحریم به سر می برد.
وی ادامه داد: بانک ها در پاسخ به این انتقادات اعلام می کنند که اختیارات محدود استانی باعث ایجاد چنین شرایطی است در صورتی که وقتی در اقتصاد مقاومتی هستیم چنین توجیهاتی قابل قبول نیست. دبیر ستاد اقتصاد مقاومتی خوزستان گفت: بانک ها از انعطاف لازم برای تحقق شعار سال برخوردار نیستند و با توجه به اهمیت موضوع تغییر رفتاری از سوی این سیستم دیده نمی شود.
رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خوزستان ادامه داد: رویکرد ستاد اقتصاد مقاومتی حمایت از واحدهای تولیدی است که از پیشرفت فیزیکی مناسبی برخوردار هستند تا هرچه سریعتر به بهره برداری برسند.
حاجتی افزود: در صورتی که بانک و یا هر دستگاه اجرایی دیگری که نیاز به اختیارات بیشتری برای کمک به توسعه همه جانبه استان دارند می تواند موارد خود را اعلام کند تا از مراجع قانونی این اختیارات به استان اختصاص داده شود.
وی با اشاره به اینکه ستاد اقتصاد مقاومتی در این خصوص پیگیری خود را آغاز کرده است، یادآور شد: از دستگاه های مربوطه به ویژه بانک ها درخواست می شود در رفع مشکلات واحدهای تولیدی راهگشا باشند.
این مقام مسئول گفت: برای اینکه مدیران استان نگرانی از بابت دستگاه های نظارتی نداشته باشند از این پس ستاد اقتصاد مقاومتی با حضور مدیران و یا نمایندگان تام الاختیار ادارت کل بازرسی استان، اطلاعات و دیوان محاسبات برگزار می شود.
سرپرست معاونت امور اقتصادی استانداری خوزستان نیز گفت:خوزستان از ظرفیت نفت، حفاری، آب و برق و نیشکر برخوردار است و بخش مهم اقتصاد استان را این شرکت ها تشکیل می دهند که در نشست هایی که قرار است برای بهبود وضعیت صنایع تصمیم گیری شود، حضور ندارند.

درباره نویسنده

7473مطلب نوشته است .

نوشتن دیدگاه

شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

طراحی شده توسط هاست لاین