معاون برنامه‌ریزی آموزش‌وپرورش خوزستان : باید وضعیت قرمز اعلام کنیم

معاون برنامه‌ریزی آموزش‌وپرورش خوزستان : باید وضعیت قرمز اعلام کنیم

معاون مدیرکل آموزش‌وپرورش استان خوزستان گفت: در سال تحصیلی ۹۹ – ۹۸ کمبود نیروی انسانی استان خوزستان حدود ۱۷ هزار نفر است.
به گزارش خبرگزاری تسنیم، نخستین جلسه شورای آموزش‌وپرورش شهرستان هندیجان در سال ۱۳۹۸ با حضور حرج چلداوی معاون برنامه‌ریزی و نیروی انسانی اداره کل آموزش‌وپرورش استان خوزستان، علی بویری فرماندار هندیجان، امام جمعه، مسئولان، اعضای شورای آموزش‌وپرورش، خبرنگاران در سالن اجتماعات اداره آموزش‌وپرورش هندیجان برگزار شد.
حرج چلداوی معاون پژوهش، برنامه‌ریزی و نیروی انسانی اداره کل آموزش‌وپرورش استان خوزستان در این جلسه اظهار داشت: در مناطق مختلف استان خوزستان معلمانی وجود دارند که با گذشتن از زندگی و رفاه خود در مدارس صعب العبور به تعلیم و تربیت دانش آموزان محروم مشغول و همه وقت خود را به آن‌ها اختصاص می‌دهند.
وی افزود: در سال تحصیلی جدید ۹۹ – ۹۸ کمبود نیروی انسانی استان خوزستان در هفته ۴۰۰ هزار ساعت که معادل ۱۷ هزار نفر است که تعداد ۷ هزار نفر از این تعداد را با نیروی حق‌التدریس پوشش می‌دهیم ولی هنوز ۱۰ هزار نفر دیگر کمبود داریم و با توجه به اینکه ۶ درصد استخدامی‌های رسمی جدید سهم استان خوزستان اختصاص داده شده این میزان ۹۰۰ نفر است. بخشی دیگر از کمبودها با استخدام از طریق خرید خدمات ۵ هزار جذب می‌شوند که بازهم پاسخگوی نیاز استان خوزستان نیست.
* خوزستان با کمبود شدید معلم مواجه است
معاون پژوهش، برنامه‌ریزی و نیروی انسانی اداره کل آموزش‌وپرورش استان خوزستان بیان کرد: یکی از معضلات استخدامی‌ها در استان خوزستان کسب نکردن حداقل نمره قبولی داوطلبان بوده که در سال‌های گذشته استان را با چالش کمبود نیروی انسانی مواجه کرده است.
وی گفت: تلاش‌هایی جهت استخدام نیروهای شهرستانی با ضریب ۱/۴ و استانی با ضریب ۱/۲ شده ولی استخدام رسمی پاسخگوی نیاز استان نیست. جذب نیرو از طریق خرید خدمات آموزشی و با اولویت نیروی بومی در دستور کار است که به‌زودی جزئیات آن اعلام خواهد شد.
چلداوی عنوان کرد: در خصوص مشکلات آموزش‌وپرورش هندیجان در بخش تعمیر و تجهیز همه موارد باید طی یک نامه رسمی به اداره کل ارسال و ما هم به اداره کل نوسازی ارسال کرده و تأکید می‌کنیم که به هندیجان توجه ویژه شود.
* برخی داوطلبان خوزستانی در استخدام‌ها حداقل نمره را کسب نمی‌کنند
وی ادامه داد: در اداره کل از معاونت‌های مختلف می‌خواهیم که در خصوص اعتبارات و دیگر مشکلات با هندیجان همکاری کرده و در بحث احداث درمانگاه فرهنگیان تلاش و همکاری نزدیکی می‌کنیم و مطمئن باشید درمانگاه فرهنگیان در هندیجان راه‌اندازی می شود.
معاون پژوهش، برنامه‌ریزی و نیروی انسانی اداره کل آموزش‌وپرورش استان خوزستان تصریح کرد: در خصوص به‌کارگیری نیرو در خوزستان اوضاع مناسبی نیست و باید وضعیت قرمز اعلام کنیم خوزستان بشدت با کمبود نیروی انسانی مواجه است. وی خاطرنشان کرد: در سال تحصیلی جاری (۹۸- ۹۷) ۳۴۲ هزار ساعت در هفته کمبود نیروی انسانی ما بود که بسیار شدید و وضعیت مطلوبی نیست؛ یعنی در این سال تحصیلی ۱۴ هزار معلم کمبود داشتیم.
* به سبب کمبود نیرو در خوزستان وضعیت قرمز اعلام می‌کنیم
چلداوی عنوان کرد: از ۱۰ هزار نفر کمبود نیروی انسانی بخشی از آن‌ها را با معلمان موظف پوشش می‌دهیم و بخش دیگری را از راه‌های دیگر همانند استخدام رسمی و دیگر استخدام‌های موجود تأمین خواهیم کرد؛ اما در استخدام‌های رسمی نمی‌توان حجم زیادی نیرو جذب کرد.
وی افزود: امسال ۲۸۰۰ نفر از معلمان استان خوزستان بازنشسته می‌شوند، آمار نقل و انتقالات نیز بر آمار خروجی معلمان از آموزش‌وپرورش خوزستان اضافه می‌شوند. ما در سال‌های اخیر به دلیل کمبود معلم با نقل و انتقالات به صورت جدی مخالفت کرده‌ایم.
معاون پژوهش، برنامه‌ریزی و نیروی انسانی اداره کل آموزش‌وپرورش استان خوزستان بیان کرد: در استان خوزستان سالانه ۳ هزار نفر از معلمان درخواست انتقال به دیگر استان‌ها را دارند که با توجه به مشکلات نیرو ما تا توانسته‌ایم با انتقال‌ها مخالفت کرده‌ایم.

درباره نویسنده

7478مطلب نوشته است .

نوشتن دیدگاه

شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

طراحی شده توسط هاست لاین