در پی افزایش قیمت کالاهای ضروری ؛ تعاونی مرزنشینان خوزستان خواستار واردات قانونی کولر‌گازی شد

در پي افزايش قيمت كالاهاي ضروري ؛ تعاونی مرزنشینان خوزستان خواستار واردات قانونی کولر‌گازی شد

رئیس هیات مدیره اتحادیه شرکت های تعاونی مرزنشینان خوزستان خواستار واردات قانونی کولر گازی توسط این اتحادیه با هدف کاهش قیمت این کالای ضروری و اساسی در استان شد.
خالد کوتی در گفت و گو با ایرنا با اشاره به افزایش قیمت انواع کولرهای گازی در سال جاری در خوزستان و عدم توان خرید این کالا توسط برخی خانوارهای متوسط و کم درآمد اظهار داشت: هیات دولت در مصوبه ۲۴ اسفند ماه ۱۳۹۷، کولرگازی را از فهرست کالاهای مجاز وارداتی توسط اتحادیه تعاونی‌های مرزنشینان خوزستان که ۴۸ قلم کالا بود حذف کرد.
وی خواستار اصلاح این مصوبه هیات دولت و اضافه شدن کولر گازی به فهرست واردات قانونی شرکت‌های تعاونی مرزنشین خوزستان شد.
کوتی گفت: با حذف این کالای اساسی از فهرست کالاهای مجاز وارداتی، عملاً این اتحادیه در سال جاری هیچ گونه واردات کولر گازی نداشته است و نتیجه اینکه راه برای واردات قاچاق این کالای اساسی توسط افراد سودجو و دلال فراهم شد.
رئیس هیات مدیره اتحادیه شرکت‌های تعاونی مرزنشینان خوزستان با اشاره به اینکه ۳۶ شرکت تعاونی مرزنشین با جمعیتی بالغ بر ۱.۷ میلیون نفر در خوزستان فعال هستند، اظهار داشت: حتی بسیاری از اعضای تعاونی‌های مرزنشین ناچارند کولر گازی را با قیمت بالا خریداری کنند در حالی که واردات قانونی این کالا، دست کم می‌توانست به بهبود شرایط زندگی اعضای تعاونی‌های مرزنشین منجر شود.
کوتی با اشاره به کشف محموله ۳۶ هزار دستگاه کولر گازی در ماه گذشته در اهواز توسط نیروی انتظامی و تشکیل پرونده‌ای در تعزیرات حکومتی خوزستان افزود: اتحادیه تعاونی‌های مرزنشینان خوزستان هیچ گونه دخالتی در واردات قاچاق این محموله نداشته و آن را رد می‌کند.
وی با بیان اینکه باید مسیر قانونی و منطقی واردات کالاهای اساسی مورد نیاز مردم مرزنشین خوزستان هموار شود تا این کالاها با قیمت مناسب به دست مردم برسند، گفت: هرگونه محدودیت و ممنوعیت واردات کالاهای اساسی منجر به شکل گیری پدیده قاچاق که تولید ملی و اشتغال را هدف قرار می‌دهد، می‌شود.
کوتی افزود: برای گره گشایی این مشکل و اجازه واردات کولر گازی توسط اتحادیه تعاونی‌های مرزنشین خوزستان مکاتباتی با اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان و استاندار خوزستان شده است لذا امیدواریم نماینده عالی دولت در خوزستان بتواند با رایزنی با مسئولان ارشد کشوری این گره را باز کند و اجازه دهد تعاونی‌های مرزنشین خوزستان همچون سال‌های گذشته نسبت به واردات کالاهای مجاز به صورت قانونی اقدام کند.
به گزارش ایرنا در ماه های اخیر قیمت انواع کولرهای گازی در استان به نحو چشمگیری افزایش یافته و این افزایش قیمت مشمول کولرهای دست دوم نیز بوده است.
هزینه‌های زندگی در خوزستان به علت گران بودن وسایل سرمایشی نسبت به سایر مناطق کشور بسیار بیشتر است.

درباره نویسنده

7478مطلب نوشته است .

نوشتن دیدگاه

شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

طراحی شده توسط هاست لاین