وزیر راه و شهرسازی : بانک مرکزی با افزایش وام مسکن موافقت کرد

وزیر راه و شهرسازی از پیگیری افزایش تسهیلات مسکن خبر داد و گفت: این امر مورد موافقت بانک مرکزی قرار گرفته است.
محمد اسلامی گفت، با اشاره به تصویب «افزایش سقف تسهیلات ساخت مسکن با قابلیت تبدیل به فروش اقساطی در بانک‌های تجاری و بانک عامل حوزه مسکن» در ۱۴ اسفند ۹۷، از پیگیری برای تصویب مصوبه تکمیلی آن، برای افزایش تسهیلات مسکن به شرط توان پرداخت اقساط با مبلغ بیشتر خبر داد که مورد موافقت بانک مرکزی قرار گرفته است.
وی اضافه کرد: وزارت راه وشهرسازی تلاش کرده است که تسهیلات بانکی در حوزه ساخت مسکن قابل انتقال به خریدار باشد و هفته آینده مصوبه‌ای تکمیلی خواهیم داشت که اگر زوجی تا پنج میلیون تومان توانایی بازپرداخت وام مسکن در ماه را داشته باشد، بتواند در قالب توافق سه جانبه بین بانک، سازنده و خریدار بیشتر از ۱۶۰ میلیون تومان تسهیلات مسکن از بانک دریافت کند.
اسلامی با اشاره به اینکه قصه غم انگیز خانه‌های گران قیمت خالی به عنوان «تله مالی»، منجر به غیرمولد کردن سرمایه‌ها در کشور شده و ورود سوداگران به این عرصه منجر به حبس دارایی‌ها و سرمایه‌های ملی و غیر مولد شدن آنها شده است، افزود: بر اساس اتخاذ سیاست‌هایی که مبتنی بر قوانین کشور است روندی ایجاد می‌شود که اعیان نشین ها صرفابتوانند شخصی سازی کنند، و سهم آنها از بازار سرمایه مسکن کنترل شود.
وزیر راه و شهرسازی حضور اعیان نشینان در عرصه مسکن را مشابه حضور صادرکنندگان در بازار دانست و گفت: این همان موضوع کسب و کار و تجارت در صادرات است که یک کوچه یک طرفه نیست که صادرکنندگان جوایز صادراتی دولت را بگیرند و هیچ نفعی برای کشور نداشته باشند بلکه صادرکنندگان ضمن بهره مندی از مزایا باید در جهت نفع کشور و تأمین مایحتاج مردم گام بردارند.
اسلامی در پایان با تأکید بر آمادگی وزارت راه و شهرسازی برای رونق تولید مسکن، تصریح کرد: از تمام افرادی که دارای صلاحیت و اهلیت هستند برای مشارکت در طرح اقدام ملی تولید مسکن استقبال می‌کنیم.

درباره نویسنده

7478مطلب نوشته است .

نوشتن دیدگاه

شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

طراحی شده توسط هاست لاین