بدلیل آلودگی های ناشی از نفت و گاز ؛ سلامت ۵ هزار خانوار مسجدسلیمانی در خطر است

بدليل آلودگي هاي ناشي از نفت و گاز ؛ سلامت 5 هزار خانوار مسجدسليماني در خطر است

نایب رئیس شورای اسلامی شهرستان مسجدسلیمان گفت: حدود شش منطقه به وسعت ۳۰۰ هکتار وجمعیتی بالغ بر ۵هزار خانوار در مناطق آلوده به نفت وگاز قرار دارند که سلامتی ساکنان را در معرض خطر قرار داده است. وحید زمانی حموله در گفتگو با تسنیم اظهار کرد: تعداد چاه‌های نفت وگاز موجود در محدوده شهری مسجدسلیمان بیش از ۳۴۹ حلقه است و متاسفانه تعداد زیادی از این چاه‌ها در مدارس و منازل مسکونی قرار دارند که سلامتی ساکنان را تهدید می‌کند‌. وی افزود: میانگین شعاع قرارگیری این تعداد چاه در محدوده شهری بین ۱۰۰ تا ۴۰۰ متر است که در صورت جانمایی چاههای موجود برروی نقشه شهرستان؛ ۶۳ درصد از مساحت مسجد سلیمان را حریم چاههای نفت وگاز در بر می‌گیرد.
نایب رئیس شورای اسلامی شهرستان مسجد سلیمان گفت: محله های نمره هشت، نمره یک،کوی نفت خیز، پشت برج، نفتون و سی برنج از جمله مناطقی است که بیشترین تعداد چاههای نفت وگاز رادر دل خود جای داده است. وی در ادامه به موضوع جابه‌جایی محلات آلوده به نفت وگاز اشاره کرد و افزود: علی‌رغم پیگیری این موضوع از سوی مسئولین شهرستان در سال ۹۱ متاسفانه تا کنون بخشهای زیادی از این مناطق تخلیه نشده است. زمانی ظرفیت شهرک در نظر گرفته برای جابجایی این مناطق را ۱۴۰۰ واحد در شهرک ولیعصر دانست وافزود: بر اساس بررسی های صورت گرفته از ۶ منطقه آلوده در این شهرستان سه محله کوی نفت خیز و پشت برج وسی برنج به عنوان مناطق ناامن که آلودگی آنها نسبت به دیگر مناطق بیشتر است شناسائی و در اولویت اول جابجایی قرار دارند .
به گزارش تسنیم، عضو شورای اسلامی شهر مسجدسلیمان روند ارزیابی وتشکیل پرونده برای واگذاری واحدهای شهرک ولیعصر به ساکنین جابجا شده را از سوی شرکت نفت کُند و خواستار تسریع در انجام تمام مراحل و همکاری جدی تر ادارات مختلف از جمله شرکت نفت شهرداری، دادگستری و دادسرا شد.

درباره نویسنده

7478مطلب نوشته است .

نوشتن دیدگاه

شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

طراحی شده توسط هاست لاین