معاون جهاد کشاورزی خوزستان : گرما بر ملخ ها اثری ندارد

معاون جهاد کشاورزی خوزستان : گرما بر ملخ ها اثری ندارد

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت: عملیات مبارزه با ملخ صحرایی در سطح ۹۶۱ هزار هکتار از زمین های کشاورزی، باغی، جنگل و مرتع خوزستان انجام شد.
محمد قاسمی نژاد در گفت و گو با ایرنا با بیان اینکه عملیات مبارزه با ملخ صحرایی پس از گزارش فائو و سازمان حفظ نباتات کشور در ۱۱ بهمن ۱۳۹۷ در خوزستان آغاز شد بیان کرد: عملیات مبارزه با ملخ صحرایی با استفاده از ۱۳۴ گروه پایش و ۲۷ گروه با موفقیت نسبی انجام شد.
وی افزود: در این مدت با استفاده از سموم کم خطر از طریق هواپیمای مجهز به “یو.ال. وی”، پهپاد، سمپاش پشت تراکتوری و “یو.ال وی” پشت وانتی، پشت فرغونی و پشت نفری مناطق آلوده کنترل شد و خوشبختانه خطر تا حدودی زیادی رفع شده است.
وی گفت: در موج دوم طغیان ملخ دریایی از اواخر خرداد امسال در سطح ۸۰ هزار هکتار از زمین های کشاورزی نیشکر خوزستان رو به رو شدیم که عملیات مبارزه با این آفت در حال انجام است.
معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهادکشاورزی خوزستان با بیان اینکه هم اکنون به طور مستمر در حال پایش و مبارزه با این آفت هستیم ادامه داد: در روزهای آینده مقطع جدیدی از مبارزه علیه این آفت در غرب خوزستان شروع خواهد شد.
وی اضافه کرد: برخلاف تحمل کم ملخ‌های صحرایی که قادر به دمای بالای ۳۵ درجه نیستند ملخ‌های آسیایی به دلیل بومی بودن، خود را با شرایط اقلیمی استان وفق می‌دهند و گرما روی آنها اثری ندارد.
هنوز از میزان خسارات وارده این آفت گزارشی از سوی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان منتشر شده است.
آفت ملخ صحرایی یا دریایی که منشأ آن عربستان و مناطقی از غرب آفریقا است تاکنون خساراتی به زمین های کشاورزی و باغی استان‌های بوشهر، هرمزگان و سیستان و بلوچستان وارده کرده ولی بخش مهمی از این آفت خطرناک در این استان‌ها مهار شده است.

درباره نویسنده

7474مطلب نوشته است .

نوشتن دیدگاه

شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

طراحی شده توسط هاست لاین