آب آشامیدنی برای آبیاری فضای سبز شهرها استفاده نشود

آب آشامیدنی برای آبیاری فضای سبز شهرها استفاده نشود

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان با اشاره به هزینه سنگین تامین آب سالم و بهداشتی از شهروندان خوزستانی خواست تا از استفاده آب آشامیدنی برای امور آبیاری فضای سبز خودداری کنند.
به نقل از روابط عمومی شرکت آب وفاضلاب خورستان، ˈمحمدعلی صنیعی نژاد ˈ افزود: با توجه به محدودیت منابع آب آشامیدنی در استان و پرهزینه بودن تامین و توزیع آن ضروری است تا از آب خام در سطح شهرهای استان برای آبیاری فضای سبز استفاده شود.
وی با اشاره به اینکه در تمام شهرهای خوزستان مطالعات تفکیک آب فضای سبز از منابع آب آشامیدنی انجام شده است افزود: استانداری نیز در بخشنامه ای از شهرداری های سراسر استان خواسته تا از آب آشامیدنی برای آبیاری فضای سبز استفاده نکنند.
رییس هیات مدیره آبفای استان با اشاره به اهمیت اجرای طرح های جدا سازی شبکه آب فضای سبز از شبکه آب آشامیدنی و تامین آب فضای سبز از منابع دیگر گفت: در سال گذشته۱۱ میلیون و ۳۵۳ هزار مترمکعب صرفا برای آبیاری فضای سبز استان مصرف شده است که البته این رقم در سال جاری با اقداماتی که از سوی برخی شهرداران صورت گرفته کاهش یافته است.
صنیعی نژاد در ادامه بر مصرف بهینه و صحیح آب آشامیدنی تاکید و خاطرنشان کرد: اجرای طرح جدا سازی شبکه آب فضای سبز و آبرسانی با تانکر در کاهش مصرف و بالا رفتن سطح کمی آب شرب مردم استان تاثیر بسزایی خواهد داشت.

درباره نویسنده

7478مطلب نوشته است .

نوشتن دیدگاه

شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

طراحی شده توسط هاست لاین