مدیرکل محیط زیست خوزستان : منفعت نفت باید شامل حال مردم استان شود

مدیرکل محیط زیست خوزستان : منفعت نفت باید شامل حال مردم استان شود

مدیرکل محیط زیست خوزستان گفت: قرار نیست مردم استان از فعالیت‌های نفتی فقط از آسیب‌های آن رنج ببرند، بلکه نفع نفت هم باید شامل حال مردم خوزستان شود.
به گزارش مهر، محمدجواد اشرفی در آئین بهره برداری از طرح مدیریت پسماند حفاری به روش بیولوژیک (کمپوستینگ) برای اولین بار در کشور اظهار کرد: صنعت نفت علاوه بر مزیت‌های فراوانی که از تولید و فعالیت‌ها دارد، مضرات هم دارد.
وی افزود: از جمله آلودگی‌های زیست محیطی، پسماند و گازهای خروجی بر اثر استحصال نفت است که اگر مدیران نفتی برنامه ریزی مناسبی برای این وضعیت نداشته باشند با مشکلات حادی روبرو می‌شویم.
مدیرکل محیط زیست خوزستان تصریح کرد: هرچند مشکلات زیست محیطی بر اثر فعالیت‌های نفتی ایجاد شده ولی رعایت اصول بنیادی توسعه پایدار، رعایت استانداردها و قانون هوای پاک و آلوده نشدن خاک و اسناد بالادستی از جمله راهکاری پیشنهادی برای مقابله با تأثیرات زیست محیطی فعالیت‌های نفتی است.
اشرفی گفت: توصیه به آموزش در همه لایه‌های فعالیت نفتی همواره مورد تأکید محیط زیست است.
وی ادامه داد: محدودیت‌های صنعت نفت برای بهره مندی از تکنولوژی‌های نوین دنیا و همچنین تجهیزات بروز را می‌دانیم ولی این موضوع نباید بر فعالیت‌های امروز تأثیرگذار باشد چون این‌طور شرایط خوبی برای محیط زیست پیش بینی نمی‌شود.
مدیرکل محیط زیست خوزستان گفت: امیدوارم با بهره گیری از دانش و تخصص بومی بر آثار محیط زیستی فعالیت‌های نفت غلبه کنیم. اشرفی یادآور شد: هرچند طی دهه اخیر نفت فعالیت‌های خوبی برای حفظ محیط زیست داشته ولی متناسب با حجم آلودگی‌های فعلی نیست.
وی با اشاره به ضرورت توجه بیشتر به مسئولیت‌های اجتماعی تصریح کرد: قرار نیست مردم از فعالیت‌های نفتی فقط آسیب‌های آن رنج ببرند، بلکه نفع نفت هم باید شامل حال مردم خوزستان شود.
مدیرکل محیط زیست خوزستان با اشاره به اینکه با تأکید بر اینکه مردم باید از محاسن نفت نیز در قالب مسئولیت‌های اجتماعی برخودار باشند، تأکید کرد: باید در زمان کمتری شاهد فعالیت‌های بیشتر نفت در خصوص حقوق شهروندی و مسائل محیط زیستی باشیم.
اشرفی با اشاره به مشکلات و محرومیت شهر مسجدسلیمان و وقوع زلزله اخیر گفت: رنج می برم از اینکه مسجدسلیمان با وجود نفت از چنین مشکلات عمده‌ای برخودار باشد و یا اینکه در حاشیه اهواز فلرهای نفتی آلودگی ایجاد کنند.

درباره نویسنده

7473مطلب نوشته است .

نوشتن دیدگاه

شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

طراحی شده توسط هاست لاین