نماینده مردم ایذه و باغملک : مدیریت آب کشور در دست ضد خوزستانی‌ها است

نماینده مردم ایذه و باغملک : مدیریت آب کشور در دست ضد خوزستاني‌ها است

نماینده مردم ایذه و باغملک در مجلس گفت: بعضی از وزرا و مسئولین که همه با هم فامیل هستند دارای ثروت‌های بادآورده و کاخ‌های افسانه‌ای هستند که فرزندان تعدادی از آنها در آمریکا، انگلیس و کانادا زندگی می‌کنند.
هدایت‌ا… خادمی در نطق میان دستور خود در نشست علنی مجلس گفت: حوزه انتخابی بنده در بحران بی‌آبی به سر می‌برد و این در حالی است که رودخانه کارون ۲۰۰ کیلومتر در وسط بخش‌ها و روستاهای ما می‌گذرد اما نه آب شرب داریم و نه آب کشاورزی.
نماینده مردم ایذه و باغملک در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: کاملاً ولایی آورده‌اند؛ چند ۱۰ سال است که مدیریت آب کشور در دست یک گروه خاص با نگاه یک‌جانبه‌گرایانه و ضدمناطق چهارمحال‌و‌بختیاری و خوزستان قرار گرفته است. چرا نباید آب کارون را به منطقه ما که در آن جاری است بدهند و به فکر انتقال بین‌حوزه‌ای بدون نگاه‌های زیست محیطی آن باشند.
وی افزود: هر چه خواهش کردیم و فریاد زدیم گوش شنوایی وجود ندارد پس تنها راه چاره ما این است که دست‌مان را به سوی مقام معظم رهبری دراز و تمنا کنیم که اجازه نفرمایند چنین ظلمی به مردم ما شود. ما در کنار کارون تشنه، بیکار و بی‌نان هستیم.
خادمی خاطرنشان کرد: ظلم عجیب دیگری که به ما شد عدم اجرای طرح ۵۵۰ هزار هکتاری مقام معظم رهبری در خوزستان بود که یک مترمربع آن در شهرستان‌های ایذه، باغملک، مسجدسلیمان، لالی و اندیکا انجام نشد، این چه خیانتی است که مافیای آب و خاک به این مردم می‌کنند.
نماینده مردم ایذه و باغ‌ملک در مجلس اظهار داشت: مقام معظم رهبری سالهاست که مردم شرق خوزستان منتظر تشریف‌فرمایی حضرتعالی به این منطقه هستند، تمنا دارم که قدوم مبارک‌تان را به این مناطق بگذارید تا با مردم ما دیداری وجود داشته باشد.
وی افزود: آقای روحانی و همه دولتمردان چند ده سال گذشته آیا می‌دانید با مردم ایران چه کردید؟ روز به روز سرمایه‌های مردم و ارزش پایه پولی کشور کاهش می‌یابد، جوانان در فقر و بیکاری به سر می‌‌برند، امکان ازدواج را ندارند، پدران و مادران هم توان اداره زندگی خود را ندارند، کارتن‌خوابی، کولبری، فقر، افسردگی بیداد می‌کند.
خادمی خاطرنشان کرد: جامعه به دو قشر فقیر و ثروتمند تبدیل شده، در تهران و برخی از شهرستان‌های دیگر با حقوق ماهیانه کمتر از ۷ یا ۸ میلیون تومان نمی‌توان زندگی آبرومندانه‌ای داشت. قیمت مواد غذایی و هزینه‌های زندگی در کشور گران‌تر از کشورهای غربی است اما دریافتی مردم حداکثر یک بیستم آنجا است.
نماینده مردم ایذه و باغملک در مجلس اظهار داشت: همین جوانان و خبرنگارهایی که می‌بینید حداکثر ماهیانه ۲۰۰ دلار حقوق دریافت می‌کنند، همه اینها در حالی است که بعضی از مسئولین و وزرا که معمولاً همه با هم فامیل، برادر، پسرعمو، پسرخاله، برادرزاده، داماد و باجناق هستند خود دارای ثروت‌های بادآورده با کارهای افسانه‌ای هستند که فرزندان تعدادی از آنها در آمریکا، انگلیس و کانادا زندگی می‌کنند.
وی افزود: ای مسئولین ارشد، ای سران؛ واقعاً فرزندانتان در انگلیس و آمریکا و کانادا زندگی می‌کنند آن وقت با آن کشورها مبارزه کنید. از شما تقاضا دارم اگر فرزندانتان در آن کشورها نیستند تکذیب کنید و اگر هستند وای به حال این مردم.
خادمی خاطرنشان کرد: آن کلید شفابخش که بنا بود هم سانتریفیوژها را بچرخاند و هم زندگی مردم اما به جای باز کردن قفل‌های اشتغال و توسعه قفل‌های فقر و بدبختی، فساد و رانت و دزدی را باز کرد.
نماینده مردم ایذه و باغملک در مجلس اظهار داشت: اگر می‌خواهید حرمت این مردم حفظ شود مسئولینی که ظرف ۴۰ سال گذشته به ثروت‌های افسانه‌ای رسیده‌اند و فرزندان‌شان در آمریکا و انگلیس هستند باید برکنار و محاکمه شوند و همه اموال نامشروع آنها پس گرفته شود که چرا به اعتماد مردم خیانت کرده‌اند.
وی افزود: بخش اعظمی از این معضلات به مجلس بازمی‌گردد و ما نمایندگان که نظارت مؤثری نداریم وظیفه نظارتی را فراموش کرده‌ایم چون بعضی‌ها با کمک دولت به مجلس می‌آیند و وکیل‌الدوله و نه وکیل‌المله هستند.
نماینده مردم ایذه و باغملک در مجلس در پایان گفت: ای مردم فریب گروه‌هایی که یک شبه موقع انتخابات تشکیل و با رانت‌های اقتصادی تعدادی را وارد لیست می‌کنند نخورید، مطالعه کنید، کتاب بخوانید تا نه چنین دولتی داشته باشیم که با کلیدی فریب بخوریم و نه مجلسی که با لیستی فریب بخوریم.

درباره نویسنده

7478مطلب نوشته است .

نوشتن دیدگاه

شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

طراحی شده توسط هاست لاین