استاندار خوزستان : فرسودگی خطوط انتقال نفت باعث تعطیلی پروژه ها شده است

استاندار خوزستان : فرسودگي خطوط انتقال نفت باعث تعطيلي پروژه ها شده است

استاندار خوزستان گفت: عدم احداث جاده ساحلی اهواز به ملاثانی باعث قفل شدن این شهر می شود.
به گزارش مهر، غلامرضا شریعتی در جلسه بررسی وضعیت پیشرفت طرح جاده ساحلی اهواز – ملاثانی اظهار کرد: از آغاز احداث این جاده سه سال می‌گذرد و عدم به نتیجه رسیدن آن باعث ایجاد گرفتاری شده است.
وی افزود: احداث این جاده چندبار برای اظهار نظر کارشناسی به وزارت نفت رفته بود و جلساتی برای تصمیم گیری درباره آن گرفته شد.
استاندار خوزستان با اشاره به حادثه نشت و انفجار خط لوله نفت در جاده ماهشهر و کشته و زخمی شدن چند نفر در این حادثه، یادآور شد: سال گذشته اتفاقی در خطوط انتقال نفت در جاده ماهشهر افتاد و چند نفر زخمی و کشته شدند و وقوع این حادثه سیستم نفت را که محتاط است هزاران بار بیشتر محتاط‌تر کرد.
شریعتی ادامه داد: علت این امر این نیست که هرجا خطوط لوله انتقال نفت و تأسیسات نفتی وجود دارد نباید توسعه‌ای اتفاق بیفتد بلکه به دلیل فرسودگی امکان دارد آن را تعطیل کنند.
وی بیان کرد: در برخی کشورها خطوط انتقال نفت و تأسیسات نفتی را جابه‌جا و عوض می‌کنند و هیچ اتفاقی نمی‌افتد و چیزی هم تعطیل نمی‌شود.
استاندار خوزستان افزود: در این کشورها براساس استاندارد برای مثال خطوط لوله ۲۰ سال یک بار عوض می‌شود ولی در کشور ما سال‌ها می‌گذرد و خط لوله‌ای از جایش تکان نمی‌خورد و مسئولان نفتی می‌گویند که چون خطوط لوله فرسوده است نباید عوض شود یا کاری کرد.
شریعتی گفت: اینکه ایمن ترین راه را پیدا کنیم، خوب است اما اینکه بخواهیم کار را تعطیل کنیم امکان آن نیست و باید با گرفتن مشاور و بررسی‌ها و ارزیابی‌ها و تعیین مهلت درباره این مسئله تصمیم گیری شود. وی اضافه کرد: انجام دادن طرح احداث جاده ساحلی اهواز به ملاثانی به معنای قفل کردن شهر است و وضعیت دشواری را برای آن به وجود می‌آورد.
شریعتی درپایان عنوان کرد: ملاحظات و احتیاط‌های شرکت نفت درباره مخالفت با احداث جاده ساحلی از باب ایمنی است و تمام ملاحظات باید حتماً مورد توجه جدی قرار گیرد.

درباره نویسنده

7478مطلب نوشته است .

نوشتن دیدگاه

شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

طراحی شده توسط هاست لاین