نایب رئیس انجمن جراحان پلاستیک ایران : برخی جراحان زیبایی پزشک نیستند

نایب رئیس انجمن جراحان پلاستیک ایران : برخي جراحان زيبايي پزشك نيستند

نایب رئیس انجمن جراحان پلاستیک و زیبایی ایران، نسبت به انجام اعمال زیبایی در اتاق های عمل‌ غیراستاندارد هشدار داد و گفت: انجام اینگونه اعمال توسط افراد غیرپزشک و غیرمتخصص عوارض جبران ناپذیری برای افراد به همراه خواهد داشت.
به گزارش انجمن جراحان پلاستیک و زیبایی، حامد باطنی افزود: امروزه در تمام کشورهای دنیا اعمال جراحی زیبایی مورد اقبال عمومی قرار گرفته و این مساله ارتباطی با شرایط اقتصادی، جغرافیایی، فرهنگی و سیاسی ندارد. همچنین آمارها نشان می‌دهد توجه به شرایط ظاهری بیشتر شده است و افراد علاقمند به بهبود وضعیت ظاهری خود هستند.
نایب رئیس انجمن جراحان پلاستیک و زیبایی با اشاره به پیشرفت های علم جراحی زیبایی ادامه داد: امروزه انجام جراحی‌های زیبایی ساده‌تر شده و شانس بروز عوارض کاهش یافته است ولی افراد باید نسبت به برخی از نکات حساسیت داشته باشند چرا که به دلیل گردش مالی در حوزه اعمال زیبایی، افراد غیرحرفه ای اعم از غیرپزشک یا پزشکان با تخصص های نامرتبط به حوزه جراحی های زیبایی ورود یافته و این مساله می‌تواند عواقب زیادی را به همراه داشته باشد.
این فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی با اشاره به فوت چند تن از هموطنان از ابتدای سال جاری به دلیل انجام جراحی‌های زیبایی توسط افراد غیرپزشک یا غیرحاذق، تصریح کرد: جراحان پلاستیک و زیبایی بسیاری از افراد را به دلیل اینکه این نوع جراحی ها ممکن است برای آنها مفید نباشد، از انجام جراحی زیبایی منصرف می‌کنند. برای مثال افراد جوان و نوجوانی که تقاضای لیفت صورت یا استفاده از سایزهای غیرمتعارف پروتز دارند، به دلیل اینکه از لحاظ علمی این مساله برای آنها مورد تایید نیست، اینگونه اعمال را برای آنها انجام نمی دهند.
به گفته وی، برخی از متقاضیان جراحی پلاستیک و زیبایی که پزشکان از انجام جراحی آنها به لحاظ علمی امتناع می‌کنند، به مراکز غیرحرفه ای و افراد غیرحاذق مراجعه کرده تا جراحی را برایشان انجام دهند و این مساله سبب بروز عوارض جبران ناپذیری برای آنها خواهد شد چرا که ممکن است جراحی نادرست و رفع عوارض آن بسیار پرخرج و دردسرساز باشد.
نایب رئیس انجمن جراحان پلاستیک و زیبایی خاطرنشان کرد: رفع برخی از باورهای غلط در مورد انجام جراحی‌های زیبایی بسیار زمان بر و پیچیده است و افزایش آگاهی مردم در این زمینه ضرورت دارد. همه افراد باید بدانند که اعمال جراحی باید متناسب با سن، شرایط بدن و شأن اجتماعی فرد باشد و در عین حال در صورت انجام، عمل با عوارض کم و نتایج خوب صورت گیرد.
باطنی تصریح کرد: امروزه در فضای مجازی همچون اینستاگرام و تلگرام تبلیغات غیرقانونی در مورد جراحی‌های زیبایی صورت می‌گیرد و اطلاعات نادرستی به مردم ارائه می‌شود که به همه هموطنان توصیه می شود برای افزایش آگاهی خود در این زمینه به صفحات وب سایت رسمی سازمان‌هایی همچون وزارت بهداشت، انجمن جراحان پلاستیک و زیبایی ایران و نظام پزشکی مراجعه کنند و مراقبت تبلیغات این چنینی باشند.

درباره نویسنده

7478مطلب نوشته است .

نوشتن دیدگاه

شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

طراحی شده توسط هاست لاین