مدیرکل امور اجتماعی استانداری خوزستان : ۳۰ درصد طلاق‌ها در سال اول ازدواج رخ می‌دهد

مدیرکل امور اجتماعی استانداری خوزستان : 30 درصد طلاق‌ها در سال اول ازدواج رخ می‌دهد

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری خوزستان با تاکید بر لزوم افزایش آموزش در زمینه مهارت‌های زندگی و انتخاب همسر، گفت: اگر در این زمینه اقدام شود در کاهش طلاق ۳۰ تا ۴۰ درصد موفق خواهیم بود.
محمدصادق کریمی‌کیا در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به تغییرات شیوه‌های همسریابی اظهار کرد: اگر آموزش در زمینه مهارت‌های زندگی و انتخاب همسر افزایش یابد و به ارتقای شیوه‌های همسریابی و مسئولیت‌پذیری افراد قبل از ازدواج بپردازیم، می‌توانیم حدود ۳۰ تا ۴۰ درصد در کاهش طلاق موفق باشیم.
وی با اشاره به تغییر سن ازدواج افزود: با این وجود، سن ازدواج ممکن است در افزایش مهارت زندگی تاثیری نداشته باشد. گاهی می‌گوییم یک نفر سن بالایی دارد و حتما باید ازدواج کند در حالی که باید با بلوغ اجتماعی ناشی از مهارت‌های زندگی، قدرت حل مساله را افزایش داد.
مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری خوزستان بیان کرد: اگر این آموزش‌ها ارائه شود قطعا در روند وقوع طلاق تاثیرگذار هستند و شاهد کاهش و تغییرات در روند طلاق خواهیم بود.
مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری خوزستان با اشاره به وضعیت سن طلاق در خوزستان، گفت: در استان خوزستان آمار سنی طلاق‌ برای زوجه بیشتر بین ۲۱ تا ۲۴ سال و برای زوج بین ۲۵ تا ۲۸ سال است.
کریمی‌کیا بیان کرد: خوزستان در حوزه طلاق رتبه ۲۲ تا ۲۳ کشور را دارد و به ازای هر پنج ازدواج در سال یک طلاق ثبت می‌شود؛ تغییرات در سبک زندگی و موارد دیگر در کل کشور در طلاق تاثیر دارند اما رتبه خوزستان در این زمینه نگران کننده نیست.
وی تصریح کرد: تقریبا از حدود ۵۰ هزار ازدواج در سال در خوزستان، حدود ۸ تا ۹ هزار طلاق ثبت می‌شود و ۳۰ درصد طلاق‌های خوزستان هم در سال نخست ازدواج رخ می‌دهد. این موضوع نشان می‌دهد اتفاقی در موضوع انتخاب و شیوه های همسریابی و شناخت زوجین وجود دارد. کریمی‌کیا بیان کرد: مسائل فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی در طلاق بی‌تاثیر نیست و یکی از موارد عمده‌ای که طلاق را متاثر می‌کند، مواد مخدر است.
مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری خوزستان ادامه داد: اعتیاد یکی از دلایل اصلی طلاق است؛ اعتیاد تقریبا ۵۰ تا ۶۰ درصد، دیگر آسیب‌ها را تحت تاثیر قرار می‌دهد و اگر اعتیاد نباشد تقریبا ۵۰ درصد در آسیب‌های اجتماعی حوزه‌های دیگر کاهش خواهیم داشت.

درباره نویسنده

7478مطلب نوشته است .

نوشتن دیدگاه

شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

طراحی شده توسط هاست لاین