توسعه بی رویه ادامه دارد ؛ تعداد اساتید در برخی دانشگاه‌ها از دانشجویان بیشتر است

نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از توسعه بی رویه دانشگاه‌ها بدون توجه به طرح آمایش، عنوان کرد: امروز در برخی دانشگاه‌ها تعداد اساتید از دانشجویان بیشتر است و در این راستا باید رشد جمعیت در توسعه دانشگاه‌ها مد نظر باشد.
محمدرضا منصوری در گفت‌وگو با خانه ملت درباره طرح آمایش مراکز آموزشی و توسعه بی رویه دانشگاه‌ها، عنوان کرد: با توجه به اینکه برخی مراکز آموزشی در مناطقی با رشد جمعیتی منفی احداث و تأسیس شده، ضرورت دارد که است این موصوع مورد توجه قرار گرفته و مراکز آموزش عالی متناسب با رشد جمعیتی و با نگاه ملی هزینه شود.
نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس شورای اسلامی افزود: امروزه شاهدیم که برخی افراد که از سواد بالایی برخوردار نیستند در رشته‌های فوق لیسانس و دکتری مشغول به تحصیل هستند که این اتفاقات تنها در ایران رخ می‌دهد که باید به عنوان مشکل بررسی شوند و کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس نیز باید به عنوان سیاست گذار در عرصه آموزش کشور به این موضوعات ورود کند.
این نماینده مردم در مجلس با بیان اینکه امروزه دنیا تخصصی شده و دانش آموزان باید از ابتدا در یک رشته تخصصی تحصیل کنند، عنوان کرد: وضعیت تحصیل در دنیا به نحوی است که فرد پس از دریافت مدرک دیپلم می‌تواند در آن حوزه تخصصی عمل کند و کمیسیون آموزش نیز باید در این حوزه تخصصی وارد شود.
وی اضافه کرد: در مناطقی که رشد جمعیت منفی است مدارس زیادی ساخته شده که در حال حاضر برای نگهداری از این مدارس با مشکل مواجه هستیم، بنابراین نگاه در این حوزه باید ملی و به سمتی باشد که فارغ‌التحصیل کارآفرینی کرده و تخصص داشته باشد.
منصوری بیان کرد: در دنیایی که امروز تکنولوژی هر روز پیشرفت دارد باید ما نیز به روز و متناسب با نیاز روز عمل کنیم و این در حالیست که بر اساس آمایش غلط و توسعه بی رویه دانشگاه‌ها در مقطعی، امروز در برخی دانشگاه‌ها تعداد اساتید از دانشجوها بیشتر است.
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه امروز دانش آموزان بعد از دریافت مدرک دیپلم هیچ گونه تخصصی ندارند، تصریح کرد: از مجموع یک میلیون نفر شرکت کننده برای کنکور ۷۵۰ هزار نفر متقاصی کنکور پزشکی هستند اما رشته‌های فنی به هیچ عنوان این اندازه متقاصی ندارد.

درباره نویسنده

7477مطلب نوشته است .

نوشتن دیدگاه

شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

طراحی شده توسط هاست لاین