رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر اهواز : هنوز مدارس کانکسی داریم!

رئيس كميسيون فرهنگي شوراي شهر اهواز : هنوز مدارس كانكسي داريم!

عضو شورای شهر اهواز گفت: وزارت نفت نمی‌تواند ادعا کند که عوارض خود را پرداخت کرده است زیرا عوارض شرکت نفت و گاز مارون و کارون در سال ۹۳ با جرائم مبلغی در حدود یک هزار و ۱۲۰ میلیارد تومان و در سال ۹۴ برابر یک هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان است که تاکنون هیچ‌گونه پرداختی صورت نگرفته است.
به گزارش فارس، نشست خبری رئیس و اعضای شورای اسلامی کلان‌شهر اهواز با اصحاب رسانه برگزار شد.
عبدالزهرا سنواتی رئیس شورای شهر اهواز در این جلسه، اظهار کرد: افتتاح چندین سطح از تقاطع شهید کجباف، تکمیل و افتتاح پل ولایت، تکمیل و افتتاح بلوار شهدای خادم سیدالشهدا، افتتاح چندین سرای محله، راه‌اندازی ایستگاه‌های BRT و انعقاد تفاهم‌نامه با قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء جهت طراحی و ساخت سه پروژه از مهم‌ترین اقدامات شورای پنجم بود.
وی افزود: در دو سال گذشته ۷۸ جلسه شورای شهر تشکیل و کل مصوبات شورای پنجم ۶۲۰ مصوبه بود که با ۶ لایحه در صحن مخالفت شد.
رئیس شورای شهر اهواز با بیان این‌که یکی از آسیب‌های شهر اهواز مناطق محروم است، عنوان کرد: ملاشیه به عنوان بزرگ‌ترین سکونت‌گاه غیررسمی نیازمند کار است و مناطق دیگری مانند علی آباد و مهدیس نیز موردتوجه شورای شهر هستند.
وی گفت: ورود دستگاه‌های بزرگی مانند قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا در پروژه‌های عمرانی شهر اهواز می‌تواند تأثیر بزرگی در وضعیت شهر داشته باشد.
سنواتی با اشاره به صدور آراء قضایی در خصوص حق آلایندگی اهواز، اظهار کرد: وزارت نفت نمی‌تواند ادعا کند که عوارض خود را پرداخت کرده است زیرا عوارض شرکت نفت و گاز مارون و کارون در سال ۹۳ با جرائم مبلغی در حدود یک هزار و ۱۲۰ میلیارد تومان و در سال ۹۴ برابر یک هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان است که تاکنون هیچ‌گونه پرداختی صورت نگرفته است.
وی افزود: این مبلغ عوارض طبق قانون بین شهرستان‌های اهواز، باوی، کارون، شادگان و هفتکل تقسیم می‌شود.
اولویت اول شرکت‌های نفتی، نفت است
رحیم کعب عمیر عضو شورای شهر اهواز در این جلسه با اشاره به نارضایتی مردم از سیستم اتوبوس‌رانی، اظهار کرد: بیش از ۷۰ دستگاه اتوبوس شهر اهواز فاقد کولر هستند و طبق قانون یک‌سوم هزینه بلیت اتوبوس توسط دولت، یک‌سوم توسط شهروندان و یک‌سوم توسط شهرداری پرداخت می‌شود که دولت از سال ۹۳ تا ۹۶ یارانه بلیت و سوخت را پرداخت نکرده است.
وی افزود: از سال ۸۹ تاکنون نیز دولت سهم خود را در خرید اتوبوس‌ها پرداخت نکرده است و ۵۰ اتوبوسی که در سال ۹۷ به ناوگان حمل‌ونقل شهر اهواز اضافه شده توسط شهرداری خریداری شد و دولت فقط ۹ درصد از سود آن را پرداخت کرد.
کعب عمیر با اشاره به تعداد کم بازرس برای نظارت بر قیمت تاکسی، عنوان کرد: یک هزار و ۸۰۰ تاکسی در سطح شهر اهواز موجود است که حدود ۵۰۰ دستگاه از آن‌ها فرسوده است و در بحث جایگزینی تاکسی‌های فرسوده بانک‌ها و ستاد ساماندهی مدیریت سوخت هماهنگی لازم را ندارند.
وی گفت: یک هزار و ۵۰۰ دستگاه مسافربر شخصی نیز تاکنون ساماندهی شده است و تعداد زیادی نیز موجود است که باید مراحل لازم را برای ساماندهی طی کنند و نیازمند همکاری قوه قضاییه و راهور برای ساماندهی این خودروها هستیم.
عضو شورای شهر با اشاره به مشکل مترو اهواز، اظهار کرد: تنها راه‌حل مسئله مترو اهواز تجدیدنظر دولت در خصوص ایجاد ردیف اعتبار برای مترو است زیرا سرمایه‌گذار وارد این حوزه نمی‌شود و پرونده اختلاف شهرداری و شرکت کیسون در کمیته فنی وزارت کشور در انتظار صدور رأی است.
وی افزود: ۷ ایستگاه ریل باس تاکنون آماده شده است و منتظر مجوز راه‌آهن برای افتتاح هستیم که ظرفیت واگن‌ها۳۶۰ نفر است و حدود ۳ تا ۶ درصد جابه‌جایی شهر اهواز را انجام خواهد داد.
کعب عمیر با اشاره به عدم پرداخت حق آلایندگی توسط شرکت نفت، اظهار کرد: اولویت اول شرکت‌های نفتی شهروندان اهوازی نیست بلکه اولویت آن‌ها نفت است. شرکت‌های نفتی حتی حاضر به اختصاص زمین برای ایجاد راه ارتباطی محله‌های محروم، زمین چمن و مراکز فرهنگی برای این محلات نیستند.
وجود مدارس کانکسی در مناطق حاشیه‌ای اهواز
حجت‌الاسلام جاسم موسی پور در این جلسه با بیان این‌که در حوزه فرهنگی دستگاه‌های مختلف درگیر هستند، اظهار کرد: در مناطق مختلف حاشیه شهر اهواز مدارس کانکسی وجود دارد که در حوزه مسئولیت آموزش‌وپرورش است؛ همچنین سرانه ورزشی در اهواز بسیار کمتر از استاندارد است و این امر نیز در حوزه اداره ورزش و جوانان است. وی افزود: زمین چمن‌های مصنوعی که از قبل وجود داشت در دوره پنجم شورا ساماندهی شدند و در اختیار موسسه‌های فرهنگی و ورزشکاران قرار گرفتند؛ همچنین دو فرهنگ‌سرا که در این دوره آغاز به ساخت شدند، افتتاح شدند.
رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر اهواز با اشاره به وجود گذر فرهنگی در یزد و کاشان، عنوان کرد: ایجاد گذر فرهنگی در شهرها به عهده اداره کل میراث فرهنگی و اداره ارشاد اسلامی است و شهرداری نیز مکان موردنظر را در اختیار آن‌ها قرار می‌دهد، برای شهر اهواز مکان‌های مدنظر قرار گرفته شده است که مقرر شد امسال با همکاری اداره کل فرهنگ کلنگ‌زنی شود.

درباره نویسنده

7478مطلب نوشته است .

نوشتن دیدگاه

شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

طراحی شده توسط هاست لاین