جانشین دبیر ستاد امر به ‌معروف خوزستان : مطالبه‌گری به معنای تخریب حاکمیت نیست

جانشین دبیر ستاد امر به ‌معروف خوزستان :   مطالبه‌گري به معنای تخریب حاکمیت نیست

جانشین دبیر ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر استان خوزستان گفت: تقویت روحیه مطالبه گری و افزایش مسئولیت‌پذیری اجتماعی سبب می‌شود ریشه بی‌تفاوتی‌ها نسبت به فریضه امربه‌ معروف خشکانده شود.
به گزارش تسنیم، کهزاد سروستانی در نشست خبری به مناسبت هفته امربه‌ معروف و نهی از منکر اظهار داشت : رسالت اصلی رسانه‌ها مطالبه گری است و یک جامعه فعال وزنده با به‌ روز بودن می‌تواند پیشرفت کند و رو به‌ جلو حرکت کند.
وی هفته امر به‌ معروف و نهی از منکر را برگرفته از نهضت و قیام عاشورا دانست و گفت: نخستین آمر به‌ معروف خود خداوند است و پیامبران الهی نیز رسالتی جز امر به‌ معروف و نهی از منکر نداشتند. در زیارت‌نامه ائمه اطهار این فراز وجود دارد که” قد اقمت اصلواه و امرت بالمعروف نهی عن المنکر”.
سروستانی با بیان این‌که امر به‌ معروف منجر به احیای انسانیت و پیشرفت و تکامل است، ادامه داد: جامعه‌ای که در آن امر به‌ معروف و نهی از منکر نمی‌شود مانند مرده متحرک است.
جانشین دبیر ستاد امر به‌ معروف و نهی از منکر استان خوزستان به وجود موضوع امربه‌معروف در همه ادیان الهی و جوامع بشری اشاره کرد و گفت: هفته امر به‌ معروف که مصادف است با دهه محرم فرصتی است که ما بیشتر از دیگر روزهای سال این فریضه را بیشتر در جامعه ساری و جاری کنیم.
وی بابیان این‌که امر به‌ معروف و نهی از منکر باید دائمی باشد و مقطعی بودن آن نتیجه‌ای دربر نخواهد داشت عنوان کرد: این فریضه در حالت اجتماعی و فردی تکلیف است و همان‌طور که ما موظف هستیم خود را اصلاح کنیم نسبت به مسائل جامعه و اصلاح آن‌ها نیز تکلیف داریم.
سروستانی به شعار هفته امربه‌ معروف و نهی از منکر اشاره کرد و گفت: این شعار تحت عنوان نهضت حسینی مطالبه گری و مسئولیت اجتماعی است و ترویج امر به‌ معروف و نهی از منکر با رویکرد اقناعی در دستور کار داریم همچنین باید متذکر شد که کار امر به‌ معروف را نمی‌توان همیشه با بگیر و ببند انجام داد.
جانشین دبیر ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر استان خوزستان اظهار داشت: چرا پس از گذشت این‌همه سال منکرات از جامعه زدوده نشده و فساد رو به کاهش نیست لذا باید به‌صورت اقناعی با مخاطب خود روبرو شویم.
سروستانی گفت: دسته‌های عزاداری بدون بخشنامه و دستور با عشق به اهل‌بیت کار خود را انجام می‌دهند و این همان معرفت و حرکت اقناعی مدنظر ما است، اگر ما در جهت تبیین و تبلیغ معروفت خوب عمل کنیم اکثر منکرات خودبه‌خود از بین می‌رود.
وی با بیان این‌که اگر بحث گسترش معروفت آن‌طور که شایسته این فریضه است صورت بگیرد منکرات از جامعه زدوده می‌شود، ادامه داد: باید مطالبه گر حقوق ملت از حاکمیت باشیم که البته این به معنای تخریب حاکمیت نیست بلکه در یک حرکت صحیح و سازنده به مسئولیت اجتماعی خود عمل کنیم.
این مقام مسئول خاطرنشان کرد: یک واجب نجات‌بخش جامعه مقابله با بی‌تفاوتی مردم نسبت به حوادث اتفاقات است، تقویت روحیه مطالبه گری و افزایش مسئولیت‌پذیری اجتماعی سبب می‌شود ریشه بی‌تفاوتی‌ها نسبت به فریضه امربه‌معروف خشکانده شود.
سروستانی با اشاره به این‌که قانون حمایت از امران به معروف و ناهیان از منکر باید بیشتر به مردم شناسانده شود تصریح کرد: با حادثه سیلی که در خوزستان اتفاق افتاد یک صحنه کمک‌رسانی مردم را شاهد بودیم که نمایشی از امربه‌معروف بود و شاید نمونه آن را کمتر در جای دیگر دیده شود.
وی به اثرات مثبت جلسات کمیسیون ها در جامعه افزود: درباره رعایت حجاب در خودروها هماهنگی خوبی با نیروی انتظامی صورت گرفت که خودروهای برخی از ناقضان قانون توقیف و جریمه‌ شده است.
جانشین دبیر ستاد امر به‌ معروف و نهی از منکر استان خوزستان ادامه داد: آنچه از گذشته در اذهان وجود دارد برخورد فیزیکی و صلب آزادی و ترس است که تعریف خوبی از امربه‌معروف نیست.
سروستانی در ادامه گفت: یک امر به‌ معروف باید شیوه رویارویی با مخاطب را بداند، هنگامی‌که آمر معروف با مخاطب روبرو می‌شود ابتدا سلام کردن و برقراری ارتباط کلامی است.
وی با بیان این‌که به‌ هیچ‌وجه برای طلایِه داران امر به‌ معروف و نهی از منکر برخورد فیزیکی را نخواهیم داشت، گفت: در بحث امیدیه موضوع مطالبه گری تبدیل به پرونده و مسائل حقوقی و قضایی شده که در حال پیگیری است و ستاد امربه‌معروف کشور نیز از آن حمایت می‌کند.
جانشین دبیر ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر استان خوزستان خاطرنشان کرد: امروزه هر مجموعه و شخصی که مطالبه گری اجتماعی داشته باشد حمایت می‌شود و ستاد امربه‌معروف وظیفه خود می‌داند که از آن حمایت کند.
سروستانی بابیان این‌که رویکرد جدید ما استفاده از فضای مجازی است گفت: در ساختار جدید ستاد،معاونت جدیدی به‌عنوان رسانه فرهنگ‌سازی و آموزش تشکیل‌شده که در حال تهیه سازوکارهای آن هستیم. تلاش بر این است که مطالبه گری اجتماعی را به سمت حاکمیت ببریم.

درباره نویسنده

7473مطلب نوشته است .

نوشتن دیدگاه

شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

طراحی شده توسط هاست لاین