فرمانده نیروی انتظامی : طرح “ناظر” باعث دلگرمی متدینین شده است

فرمانده نیروی انتظامی :  طرح

فرمانده نیروی انتظامی گفت: در بحث طرحهای ناظر جلسات متعددی برگزار شده و نباید در این رابطه اشکالی وجود داشته باشد چرا که اجرای آن بین افراد متدین امید و دلگرمی ایجاد کرده است.
به گزارش باشگاه خبرنگاران پویا، سردار حسین اشتری درباره مقابله با سرقت عنوان کرد: بحث قرارگاه مقابله با سرقت را باید جدی گرفت مخصوصاً استانهایی که بالاترین درصد سرقت را به خود اختصاص داده‌اند باید در این رابطه قوی و جدی ورود پیدا کرده و از ظرفیت استانداران نیز استفاده کنند، بنابراین لازم است سهم دستگاه‌ها در مأموریتها مشخص شود. فرمانده نیروی انتظامی در رابطه با کاهش تصادفات نیز گفت: باید تمام سعی خود را برای کاهش تصادفات به‌کار گیریم و در این راستا از تمامی ظرفیتهای استانها نیز استفاده کنیم؛ در این رابطه با وزیر راه جلسه‌ای برگزار کردیم که انصافاً مسئولان مربوطه با ما همکاری کردند و برای رفع نقاط حادثه‌خیز و کمتر شدن میزان تصادفات قول مساعد دادند.
این مقام انتظامی به طرحهای ناظر نیز اشاره و خاطرنشان کرد: اجرای طرح ناظر از اولویتهای نیروی انتظامی است این طرح، اکنون درباره کشف حجاب در خودروها در حال اجراست که البته نباید در این سطح باقی بماند، لازم است آن را در دیگر زمینه‌ها نیز گسترش دهیم.
* امر به معروف و نهی از منکر فریضه‌ای فراموش‌شده است
وی با تأکید بر اینکه امنیت اخلاقی و برخورد با ناهنجاری‌ها باید از اولویتهای فرماندهان باشد، اضافه کرد: امر به معروف و نهی از منکر فریضه‌ای فراموش‌شده است، ما در این رابطه تکلیف شرعی و وظیفه قانونی داریم و باید با بدحجابی برخورد جدی صورت بگیرد.
اشتری متذکر شد: در بحث طرحهای ناظر جلسات متعددی برگزار شده و نباید در این رابطه اشکالی وجود داشته باشد چرا که اجرای آن بین افراد متدین امید و دلگرمی ایجاد کرده است.
رئیس پلیس کشور همچنین به موضوع خودروهای مسافرکش (اسنپ و…) اشاره کرد و گفت: این قبیل شرکتها و مجموعه‌ها باید به‌درستی مدیریت شوند و در این رابطه باید یک برنامه‌ریزی جدی صورت بگیرد.
* باید کاری کرد که مشمولان غایب به سربازی بیایند
اشتری درباره مشمولان غایب، یادآور شد: باید با یک برنامه‌ریزی جدی و اصولی کاری کنیم که مشمولان غایب به خدمت سربازی بیایند، بنابراین لازم است این امر به‌عنوان یک اولویت مهم توسط فرماندهان دنبال شود.
فرمانده ناجا به راه‌اندازی دفاتر مشاوره در کلانتری‌ها اشاره کرد و گفت: لازم است، دفاتر مشاوره تا پایان سال در تمامی کلانتری‌ها راه‌اندازی شود در این راستا باید از ظرفیتهای مردمی و پلیس افتخاری نیز استفاده کنیم؛ براساس گزارشهای ارسالی با راه‌اندازی این مراکز ۷۰ درصد از پرونده‌ها در مراکز مشاوره منجر به صلح شده است.
این مقام انتظامی همچنین درباره برخورد با جرایم در فضای مجازی، تصریح کرد: این موضوع از جمله اولویتهای نیروی انتظامی است در این راستا اقدامات خوبی انجام شده اما باید کارهای بیشتری نسبت به قبل صورت بگیرد.

درباره نویسنده

7478مطلب نوشته است .

نوشتن دیدگاه

شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

طراحی شده توسط هاست لاین