فرمانده نیروی انتظامی خرمشهر : بیش از ۲۰ گیت اضطراری در شلمچه نیاز است

فرمانده نيروي انتظامی خرمشهر : بیش از ۲۰ گیت اضطراری  در شلمچه نیاز است

فرمانده انتظامی خرمشهر گفت: امسال و با توجه به پیش‌بینی افزایش تعداد زائران حسینی در اربعین تعداد ۲۰ تا ۳۰ گیت گذر اضطراری در پایانه مرزی شلمچه یک نیاز است.
در فرمانداری این شهر، اظهار کرد: امسال با توجه به حذف روادید احتمال حضور بیش از سه تا چهار میلیون نفر پیش‌بینی‌شده است و بر همین اساس تردد اتباع خارجی از سالن و گیت‌های مربوط به زائران ایرانی امکان‌پذیر نخواهد بود.
فرمانده انتظامی خرمشهر از آماده نشدن گیت‌های اتباع خارجی شلمچه انتقاد کرد و گفت: در سال گذشته باوجوداینکه تردد کمتر از یک‌میلیون نفر در مرز شلمچه بود اما در برخی از مواقع در تردد مشکلاتی ایجاد شد و با توجه به آماده نشدن گیت‌های اتباع این مشکلات امسال بیشتر خواهد بود.
وی افزود: سال گذشته بخشی از مشکلات تراکم زائران حسینی در مرز شلمچه با هدایت اتباع خارجی به ساختمان قدیم پایانه رفع می‌شد که این ساختمان امسال پیش از احداث گیت‌های جدید تخریب شد و امکان استفاده از آن ظرفیت برای اربعین پیش رو وجود ندارد.
سرهنگ ترکارانی بر لزوم احداث گیت‌های اضطراری ویژه اتباع خارجی تأکید کرد و افزود: ایجاد حداقل ۲۰ تا ۳۰ گیت‌های اضطراری ویژه اتباع خارجی در سمت راست سالن پایانه مرزی شلمچه ضروری است.
وی این نکته را متذکر شد که اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای باید وضعیت آماده‌سازی گیت‌های اتباع در شلمچه را مشخص کند تا در سطح کلان در خصوص تعیین مرز انحصاری گذر اتباع تصمیم‌گیری شود.
فرمانده انتظامی خرمشهردر ادامه اسکان نیروهای انتظامی در مرز شلمچه را از مهم‌ترین مشکلات نیروی انتظامی در اربعین دانست و گفت: امسال با توجه به پیش‌بینی‌های انجام‌شده و افزایش جمعیت در مرز شلمچه بیش از ۲ هزار نیروی انتظامی کمکی در شلمچه حضور خواهند داشت و باید محلی برای اسکان آن‌ها تعیین شود.

درباره نویسنده

7478مطلب نوشته است .

نوشتن دیدگاه

شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

طراحی شده توسط هاست لاین