به مناسبت دو هزارمین شماره انتشار ؛ روزنامه نسیم خوزستان در دفاع از حقوق مردم کوتاه نمی آید

به مناسبت دو هزارمين شماره انتشار ؛ روزنامه نسيم خوزستان در دفاع از حقوق مردم كوتاه نمي آيد

یکی از کانالهایی که مردم میتوانند با اطمینان نسبت به مسائل مثبت و منفی استان آگاهی پیدا کنند، رسانهها به خصوص نشریات مکتوب و محلی است. فضای رسانهای در خوزستان فعال است و قطعا با فعالیت صحیح خود میتوانند به توسعه استان کمک کنند. متاسفانه نشریات در مسیر فعالیت خود با فراز و نشیبهای متفاوتی مواجه هستند. یکی از مشکلات اساسی در این مسیر اقتصاد رسانه است، در حقیقت امروز رسانهها بالاخص نشریات مکتوب در شرایط فوق بحرانی قرار دارند و با وجود گرانیها از جمله قیمت بالای کاغذ و فیلم و زینک، عملا اقتصاد مطبوعات ورشکسته شده. با وجود صنعت های مختلف از جمله نفت، پتروشیمی، معادن، بنادر و کشتیرانی، کشاورزی، شیلات، گردشگری، صنایع دستی و … در خوزستان نباید نشریات این استان از نظر اقتصادی دچار مشکل شوند، اما دلیل این وضعیت این است که اکثر این صنایع حاضر نیستند برای دفاع از فرهنگ در مقابل هجمه بی سابقه استکبار از رسانه ها بالاخص نشریات مکتوب محلی حمایتی کنند. یکی دیگر از مشکلاتی که رسانهها با آن مواجه هستند ظهور پدیدهای به نام فضای مجازی است که اخبار را با سرعت بالا انتشار میدهد. رسانه ها به دلیل سندیت، مخاطبان خود را از دست نداده البته نباید کاهشه چشمگیر مخاطبان نشریات را انکار کرد، در حقیقت شبکه های اجتماعی عرصه ی فعالیت را برای رسانههای مکتوب تنگ تر کرده است اما برخی روزنامه ها از جمله نسیم خوزستان از فضای مجازی به عنوان فرصت و نه یک تهدید یاد میکند.
به گزارش نسیم خوزستان، امروزه مطبوعات ما دو قطبی شدند گروهی مخالف و گروهی موافق دولت هستند. برخی روزنامهها چشم بسته فقط از برنامهها و سیاستهای اجرایی دولت تعریف میکنند و اصلا فعالیت نقادانه ندارند و عدهای نیز در جبهه مخالف، فعالیت میکنند. اما میتوان به برخی روزنامهها اشاره کرد که به دور از مخالف یا موافق بودن سیاستهای دولت، مشکلات مردم و شهر را بازگو میکنند که در این بین روزنامه نسیم خوزستان جزو روزنامههایی است که بدون تعارف با هیج مسئول و مدیری، مطالبهگر حقوق مردم و شهر است. خط و مشی روزنامه نسیم خوزستان، انعکاس مشکلات واقعی جامعه و تذکر به مدیران بوده، همچنین روزنامه نسیم منعکس کننده خدمات مسئولان نیز می باشد.
نسیم خوزستان با توجه به عملکرد خود در این ۱۷ سال نشان داد که محتوای تولیدی آن در راستای دفاع از حقوق مردم بوده و در برابر شکایات دستگاههای اجرایی سربلند بوده است.
با توجه به اینکه انتشار دو هزارمین شماره نسیم خوزستان مصادف با یک محرم است، عزم خود را جزم کرده که بیش از پیش در بحث فسادستیزی، حمایت از حقوق کارگری و رونق تولید، اخبار بیشتری را انعکاس دهد.

* یکی از نکات شاخص نسیم خوزستان، عنوان کردن و رسیدگی به مشکلات مردم است
محمد جوروند، مدیرکل فرهنگ و ارشاد خوزستان با بیان اینکه آقای سلامت دوم از یک خانواده مطبوعاتی میباشد و انتظارات از ایشان زیاد است، تصریح کرد: یکی از نکات شاخص نسیم خوزستان، عنوان کردن و رسیدگی به مشکلات مردم است. یکی از رسالت های مهم مطبوعات درکنار مردم بودن بدون قصد تخریب است که خوشبختانه در نسیم رعایت شده و از تمامی رسانهها انتظار داریم که با رعایت اصول اخلاقی برای حل مشکلات، درکنار مردم باشند.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد خوزستان خاطرنشان کرد: گاهی برخی از تیترهای نسیم مایوس کننده و طوفانی است. تزریق امید و نشاط در جامعه خیلی مهم است و بایستی مطبوعات، جامعه را به سمت امید مدیریت کنند. به نظر بنده نسیم خوزستان، باید نسیم امید و نشاط در حال و هوای مردم ایجاد کند.

* روزنامه نسیم به صورت مرتب پیگیر مسائل و مشکلات مردم است
حسین حسین نژادیان، رئیس هیات مدیر خانه مطبوعات و مدیر مسئول روزنامه نور خوزستان، نیز درباره عملکرد روزنامه نسیم خوزستان گفت: چند سالی است که با روزنامه نسیم خوزستان آشنا هستم که به طور منظم و با کیفیت کار میشود و به همین دلیل به مدیرمسئول و سردبیر روزنامه نسیم این کار سخت را تبریک عرض میکنم و امیدوارم بتوانند به این مسیر ادامه دهند. در بحث مردمی، روزنامه نسیم به صورت مرتب پیگیر مسائل و مشکلات مردم است که گوشزدن کردن این موضوعات، میتواند در توجه مسئولین مربوطه که نسبت به برخی قضایا، کمتر پاسخگو هستند، موثر باشد.
مدیر مسئول روزنامه نور خوزستان درباره تیتر زدن بیان کرد: تیتر زدن با توجه به دیدگاهها انتخاب میشوند. نسیم خوزستان، تیتر کلیشهای استفاده نمیکند و با تیترهای انتخابی، موضوع را جذابتر میکند اما خوب است، زمانی که تیترهای مثبت کارساز باشد از تیترهای منفی استفاده نکند.

* بیش از ۵۰ درصد مطالب روزنامه نسیم مربوط به مشکلات خوزستان است
جمشیدی، معاون فرهنگی و رسانهای فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان گفت: از آن جایی که رسالت و کارکرد اصلی مطبوعات محلی پوشش رویدادهای محلی است و نشریات سراسری بیشتر رویدادهای پایتخت و نیز رویدادهای مهم کشور را منعکس می کنند، وظیفه پرداختن به رویدادهای استانی به عهده مطبوعات محلی است. نشریات محلی باید به نیازها و مشکلات مردم منطقه خود بپردازند که روزنامه نسیم خوزستان در این خصوص به خوبی رسالت خود را انجام می دهد.
در همین راستا، تمامی مطالب، سرمقاله ها و بیش از ۵۰ درصد مطالب تیتر نخست این روزنامه مربوط به مسائل و مشکلات استان خوزستان است.
همچنین گفتگوها در نسیم خوزستان بیشتر درباره مسائل استانی است تا ملی. در حقیقت، پرداختن به مسائل استانی باعث جلب مخاطب می شود.
جمشیدی در نقد از این روزنامه گفت : بعضی از منابع این روزنامه، نامشخص است.
معاون فرهنگی و رسانه ای فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان در پایان عنوان کرد : عدم استفاده از عکس تولیدی از جمله کاستی هایی است که در تمام روزنامه های استان به چشم می خورد.

* روزنامه نسیم خوزستان، مستقل بوده است
شهرام گراوندی، پیشکسوت رسانه و مدیر مسئول هفتهنامه ایرانیان در گفتوگو با خبرنگار روزنامه نسیم خوزستان درخصوص عملکرد روزنامه نسیم خوزستان و انعکاس مشکلات شهر و مردم گفت: از دور به طور کلی اکثر نشریات را مطالعه میکنم همچنین، چون خیلی از ما، زمان انتشار نشریات به دلیل کمی تیراژ، توزیع نامناسب یا مشکلاتی که از قدیم بر فضای مجازی حاکم بوده (به جای اینکه فرصت باشد به یک تهدید تبدیل شده)، به جای تهیه نشریه و دنبال کردن مستمر نشریات از طریق فضای مجازی مطالب تولیدی را رسد میکنم.
مدیر مسئول هفتهنامه ایرانیان ادامه داد: اگر بخواهم منصفانه به نسیم خوزستان به عنوان نشریه نگاه کنم، نسیم را از قدیم یعنی از شماره یک، میشناسم. عمده تلاشها، دوندگیها، سر کله زدن با جامعه مطبوعاتی و مدیرانی که با رسانه ارتباط دارند را حسن سلامت دنبال کرده و انصافا، “حسن” خوب کار کرده و خیلی خوشفکر و سخت کوش است که تا به امروز توانسته کشتی نسیم خوزستان را در دریای حوادث گاه بسیار صعب و دشوار، اداره کند و سر پا نگهدارد که جای تقدیر دارد.
گراوندی درباره کیفیت روزنامه نسیم خوزستان عنوان کرد: همه نشریات استان خوزستان به یک میزان دچار مشکلات هستند و نمیتوان با وجود این مشکلات درباره ضعیفترین یا قویترین نشریه صحبت کرد و در حقیقت بیشتر نشریات با مشکلات کاغذ و ضعف اقتصادی که در خوزستان با وجود ثروتمند بودن مواجه هستند به جز تعداد انگشت شماری از نشریات به دلیل مسائل دیگر متمول و پولدار هستند. اما نسیم خوزستان یک نشریهای هست که سر پای خود بوده و از اختیارات زیادی که نشریات متمول در حال انتفاع از آن هستند، متنعم و بهرهور نشده و مستقل بوده است.
این پیشکسوت رسانه، تولیدی نبودن مطالب روزنامه نسیم خوزستان را یکی از ضعفهای نشریه خواند و افزود: گاها تلاش کرده مطالب تولیدی باشند اما این وضعیت نامستمر بوده که شاید به دلیل مشکلات اقتصادی نتوانسته یک تیم تحریریه قوی و مبلغ مطلب داشته باشد به همین دلیل بالای ۸۰ درصد مطالب نشریه نسیم خوزستان غیر تولیدی هستند. نسیم خوزستان نتوانسته در برخی شهرها، یک روزنامه جا افتاده و تاثیرگذار باشد که این مشکل مختص نسیم خوزستان نیست و هیچ نشریهای در این زمینه در استان خوزستان موفق نیست.
مدیر مسئول هفتهنامه ایرانیان با اشاره به اینکه نسیم خوزستان میتواند از فضای مجازی برای پرداختن به تولید محتوا استفاده کند، بیان کرد: نسیم خوزستان همین که در این چند سال توانسته همراه با مشکلات و مسائلی که دامن مطبوعات را گرفته، به حیات خود ادامه بدهد جای تقدیر دارد و آرزوی قلبی بنده این است که نسیم خوزستان بیش از پیش بتواند قوی و مستمر منتشر شود.

* نسیم خوزستان در بیان مشکلات همیشه پیشقدم بوده است
سعید رضوانی، مدیر روابط عمومی استانداری خوزستان درباره نقاط ضعف و قوت نسیم خوزستان در زمینه انعکاس مشکلات شهر و مردم گفت: روزنامه نسیم یکی از روزنامههای وزین استان است و نقاط قوت زیادی از جمله تداوم را دارا است. در بیان مشکلات معمولا، همیشه پیشقدم بوده و نتایج خوبی نیز به دلیل انعکاس مشکلات حاصل شده است.
رضوانی افزود: اما یکی از ضعفهای روزنامه نسیم خوزستان در تیترهای انتخابی صفحه اول است، به طور مثال تیتری که صفحه اول آمده در متن پرداخته نشده یا در حد یک خط یا دو خط است. تیتری که انتخاب میشود باید کامل به آن پرداخته شود و موضوعیت داشته باشد.

* تیترهای نسیم خوزستان با جسارت بالا و غیرقابل انتظار هستند
امین ظهرابی، یکی از مخاطبین روزنامه نسیم خوزستان و فعالین فضای مجازی عنوان کرد: صفحه نخست روزنامه نسیم میتواند شامل هر مقاله غیرقابل انتظار و با جسارت بالا باشد و این یکی از مواردیست که بنده را به خواندن این روزنامه علاقه مند کرده همچنین به جامعه خوزستان اهمیت می دهد و مشکلات، کمبودها و عقب ماندگی ها را به خوبی بررسی و بیان میکند.
ظهرابی با اشاره به فضای مجازی تصریح کرد: یکی از نقاط ضعف روزنامه نسیم خوزستان، فعالیتهای فضای مجازی بسیار کمی دارد و در آن به خوبی نمیدرخشد. روزنامه نسیم فضای مجازی را دست کم گرفته است.

* نسیم خوزستان معیشت مردم و مشکلات جامعه خوزستانی را کالبدشکافی میکند
امین شحیطاوی، فعال رسانه ای و پژوهشگر نمونه استان در گفتوگو با خبرنگار نسیم خوزستان اظهار داشت: رسالت رسانهها، اطلاعرسانی و تحلیل رویدادها، اتفاقات و گاها نگفتههای زیر پوست شهر است. نسیم خوزستان از جمله رسانههای قدیمی و باسابقه مطبوعات استان است که در این چند سال به موضوعات اجتماعی و فرهنگی پرداخته همچنین روزنامه نسیم خوزستان معیشت مردم و مشکلات جامعه خوزستانی را کالبدشکافی میکند.
پژوهشگر برتر خوزستان در ادامه خاطر نشان کرد: نسیم خوزستان به بحثهای ناگوار در ارتباط با مدیریتهای ارشد و میانی استان پرداخته و میپردازد که از لحاظ ساختار تحلیلی یک رسانه به عنوان رسانه مرتفع رفتار کرده است. برخی میگویند “روزنامه خوزستان، روزنامه منتقد یا منفی شده”، باید به این افراد پاسخ داد که اگر روزنامه نسیم، این رویکرد را نداشته باشد، ممکن برخی دیگر بگویند” روزنامهی خنثی یا بیتفاوت” است. به طور کلی نسیم خوزستان تلاش کرده به بخشی از موضوعات در ارتباط با مشکلات اجتماعی، فرهنگی و کمی سیاسی بپردازد.
شحیطاوی با اشاره به انتخاب تیترها در صفحه اول روزنامه نسیم خوزستان گفت: تیترهای برجستهای که درباره به طور مثال آلودگی هوا، تحریم اقتصادی در این روزنامه انتخاب میشوند، نشان میدهد که قصد دارد به صورت تخصصی موضوعات را دنبال کند. ضروری است که همه رسانهها در چنین موضوعاتی تعامل داشته باشند.
وی در پایان عنوان کرد: از خاندان سلامت دوم جهت انتشار مرتب روزنامه نسیم خوزستان تقدیر میکنم به دلیل اینکه روزنامه نسیم جزو بهترین مطبوعات استان خوزستان است.

* نسیم خوزستان تولید کننده محتوا است
حاج مسعود حمیدینژاد، معاون سابق فرهنگی فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان، درباره روزنامه نسیم خوزستان گفت: در خوزستان، مشکلاتی که در زمان خدمت بنده به عنوان معاون فرهنگی فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با آن مواجه بودیم، نبود مجموعهای از رسانهها و نشریاتی که بتوانند مسائل و مشکلات خوزستان را به واقع و بدون هیچ نگرانی از برخی مسائل مطرح کنند. روزنامه نسیم خوزستان و برخی دیگر از نشریات که مسئولان آنها با یکدیگر جلسه برگزار میکردند، این نقیصه را رفع کردند و یک فریاد رسایی برای بیان مشکلات و دردهای استان، شدند.
مدیرکل سابق بازرسی استانداری خوزستان خاطر نشان کرد: پرهیز از مسائل قومیتی، نکته دیگری است که در روزنامه نسیم خود را نشان داد. متاسفانه برخی بحث قومیت را که یک فرصت گرانبها از فرهنگهای مختلف در استان خوزستان است، میخواهند آن را به یک تهدید در استان تبدیل کنند. نسیم خوزستان از این فرصت گرانبها استفاده کرد و با توجه به اینکه مدیر مسئول و سردبیر این نشریه عرب هستند اما دردهای گوشه گوشه استان خوزستان و قومیتها را منعکس کرده و این یکی از نقاط قوت روزنامه نسیم خوزستان می باشد.
حمیدینژاد با اشاره به مشکل تولید محتوا در اغلب نشریات عنوان کرد: روزنامه نسیم خورستان با تلاشی که انجام داد و در حقیقت با از خودگذشتگی خبرنگاران این نشریه، توانست تولید کننده محتوا باشد و در واقع بتواند به دیگر نشریات مطلب برساند. انصافا روزنامه نسیم را رونامه موفق میدانم.
وی با بیان اینکه نقاط ضعف روزنامه نسیم را پررنگ نمیبینم، افرود: فراگیر شدن فضای مجازی، مشکلی است که همه نشریات و نه تنها روزنامه نسیم را کمی کمرنگ کرده و این مسئله به کل مباحث فرهنگی ما برمیگردد. امیدوارم خاندان سلامت دوم بیش از پیش صدای رسای مشکلات مردم و استان باشند.

* صراحت و تیترهای برجسته از نقاط قوت نسیم خوزستان است
حجتالاسلام والمسلمین جاسم موسیپور، رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر اهواز، اظهار داشت: روزنامه نسیم از روزنامههای با سابقه استان است و در مسائل شهری به ویژه مدیریت شهری، ورودهای دقیقی داشته و به لحاظ مختلف، تمرکز خوبی بر موضوعات داشته است. البته مدیریت شهری بدون انتقاد و پیشنهاد نمیتواند مسیر صحیح خود را بپیماید، به همین دلیل ضرورت دارد در کنار مسائل و انتقادها، از نظر کارشناسان برای ارائه راهکار مناسب استفاده شود. روزنامه نسیم خوزستان واقعا به شکل سالم و با شفافیت کامل مدیریت شهری را با انتقاد و پیشنهاد یاری کرده؛ در حقیقت روزنامه نسیم و تعداد کمی از خبرگزاریها مسیر رشد و بالندگی شهر را فراهم و مردم را از حقوق شهروندی آگاه میکنند.
عضو شورای اسلامی شهر اهواز افزود: انتظار دارم روزنامه نسیم خوزستان، پیشنهادات کارشناسی شده بهتری برای حل همه معضلاتی شهری و غیرشهری که مورد انتقاد قرار میگیرد، ارائه دهد به دلیل اینکه روزنامه نسیم بر میز مدیران و مسئولان قرار میگیرد و چه بسا از نظرات همین کارشناسان استفاده شود.
دکتر موسیپور در پایان گفت: به روز و در صحنه بودن، شفافیت، صراحت و تیترهای برجسته از جمله نقاط قوت روزنامه نسیم خوزستان هستند.

* سلامت نفس در نسیم خوزستان موج میزند
ایزدی، رئیس کمیسیون تحقیق، نظارت و بازرسی شورای اسلامی شهر اهواز، اظهار داشت: در ابتدا چاپ دوهزارمین شماره روزنامه نسیم خوزستان را تبریک عرض میکنم. روزنامه نسیم یکی از مردمیترین رسانههای استان است که درد مردم را علیرغم، ناخرسندی و ناخوشایندی مدیران، منعکس میکند. تمام تیترهایی که در این روزنامه انتخاب میشوند، تاثیرگذار هستند. همچنین مشکلات شهر و شهروندان را در سرتاسر استان به شکلی تیتر میکند که بارها شاهد تاثیرگذاری آن بودیم.
وی افزود: روزنامه نسیم خوزستان، نشریهای است که سلامت نفس در آن موج میزند و به ندرت چنین رسانهای را شاهد هستیم که بدون ترس و واهمه برای از دست دادن جایگاه و منافع خود، رسالت مربوطه را انجام میدهد. علیرغم محرومیتهایی که به لحاظ انعکاس مشکلات در نشریه متحمل شده اما کماکان نقش خود را در آن خط و مشی سالم، ایفا کرده است و امیدوارم، خط و مشی این نشریه، الهام گرفته از خطوط فکری امام و رهبری که دغدغه محرومان، مشکلات و فساد ستیزی را دارند، باشد.

* نسیم خوزستان در جهت توسعه خوزستان گام برمیدارد
رضا علیجانی، گفت: رسانههای مکتوب، به دلیل مشکلات اقتصادی از جمله نبود کاغذ، وضعیت خوبی ندارند اما برخی نشریات توانستند با سختی سر پا بمانند و یکی از این نشریات، روزنامه نسیم خوزستان است. نسیم خوزستان مرتب پیگیر مشکلات مردم بوده و همچنین گزارشهای مردمی، شهری و اجتماعی خوبی درج میکند.
وی با بیان اینکه ورود به مسائل شهری و پیگیری مرتب مشکلات تا رسیدن به نتیجه مطلوب از نقاط قوت نشریه نسیم است، ادامه داد: حقیقتا روزنامه نسیم خوزستان، یکی از روزنامههای قدیمی استان است که توانسته در جهت توسعه استان گام بردارد. اما به دلیل مشکلات اقتصادی و کمبود نیرو ممکن است در آینده کیفیت این نشریه کاهش پیدا کند.

* نسیم خوزستان گرفتار موجهای قومی نشده است
غلامرضا فروغینیا، مدیر مسئول روزنامه اقتصاد بومی اظهار داشت: ابتدا ضروری است که انتشار دوهزارمین شماره روزنامه نسیم خوزستان را به دست اندرکاران این نشریه به ویژه خاندان سلامت دوم تبریک و تهنیت بگویم. واقعیت این است که انتشار روزنامه در شرایط کنونی بسیار سخت و مشکل آفرین است از این جهت اگر همت مضاعفی نباشد نمیتوان به آینده کار فرهنگی امیدوار بود.
وی ادامه داد: انتشار یک روزنامه در وهله نخست تحتتاثیر متغیرهای اقتصادی مثل کاغذ، دستمزد صفحهآرا، نویسنده، توزیع کننده و همچنین اجاره محل و …است که میتواند توجیه اقتصادی فعالیت را منطقی و یا غیرمنطقی و خسارتبار نماید. از سوی دیگر یک نشریه وقتی که بخواهد منتشر شود میبایستی به محتوای مندرجات نیز با دقت نگاه نمود تا هم مسئولیت فرهنگی ادا شود و هم بار حقوقی و تبعات اجتماعی، سیاسی و حواشی مربوطه را به دنبال نداشته باشد. در حقیقت انتشار یک نشریه صرفا یک فعالیت کمی نیست بلکه عوامل کیفی چه بسا در حیات آن تاثیر بیشتری داشته باشند.
مدیر مسئول روزنامه اقتصاد بومی خاطر نشان کرد: توسعه فضای مجازی، امکان دسترسی به نشریات و کاغذی را سختتر نموده است. زیرا تقاضای خواننده به سرعت از سوی فضای مجازی تامین میشود. بنابراین اگر نشریهای بخواهد در چنین شرایطی حذف نشود و به حیات خویش ادامه دهد میبایستی کیفیت لزوم را برای رویکرد خواننده ایجاد نماید. باید مطالبی را درج نماید که در فضای مجازی وجود ندارد. تیتری را بزند که هیجان لزوم را ایجاد نماید. گزارشی را تهیه کند که خواننده به دنبال خرید نشریه به دکه روزنامه فروشی مجبور شود که مراجعه کند.
دکتر فروغی نیا درباره روزنامه نسیم خوزستان عنوان کرد: به نظرم روزنامه نسیم خوزستان ظرف سالهای گذشته تلاش صادقانهای داشته تا بتواند با رویکردی، شهادت نیازهای خوانندگان خود را به ویژه خوانندگان مسائل اجتماعی استان خوزستان را تامین کند. بنابراین باید به دست اندرکاران این روزنامه خستهنباشید گفت. اساسا خانواده سلامت دوم ظرف سالهای اخیر در حوزه فرهنگی تلاشهای قابل احترامی داشتهاند.
مدیر مسئول روزنامه اقتصاد بومی تاکید کرد: از جمله نقاط قوت این روزنامه این بوده که گرفتار موجهای قومی نشده است. علیرغم اینکه زمینه این اتفاق در استان خوزستان وجود داشته است. لذا نشریه نسیم خوزستان یک سایه گسترده در استان بوده که جای خود را به خوبی باز نموده است و امیدوارم خانواده سلامت دوم روز به روز در این امر فرهنگی موفق باشند.
به گزارش نسیم خوزستان، با توجه به اینکه رسانهها تولید محتوا میکنند، به خصوص محتوای فرهنگی که مدنظر مقام معظم رهبری است، بنابراین مسئولانی که از تولید کالای ایرانی و رونق تولید حمایت میکنند، بایستی از تولید محتوای رسانهها نیز حمایت کنند. یکی دیگر از راههای حمایت از رسانهها، هدایت هدفمند بودجههای فرهنگی دستگاهها به سمت نشریات محلی است.
محتوای جدید و متفاوت میتواند راهکار مناسبی در مقابل با فضای مجازی و شبکههای اجتماعی باشد تا بتوان با این رویکرد مخاطبان را حفظ کنیم.
در پایان انتظار می رود برای ترویج و تقویت فرهنگ مطالعه و روزنامهخوانی در جامعه از دستگاههای مختلف اما تاثیر گذار به ویژه آموزش و پرورش کمک گرفت.
گزارش: بوعذار

درباره نویسنده

7477مطلب نوشته است .

نوشتن دیدگاه

شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

طراحی شده توسط هاست لاین