به مناسبت دوهزارمین شماره انتشار ؛ محدودیت‌ها تحقق رسالت رسانه‌ای را با مشکل مواجه نموده است

به مناسبت دوهزارمین شماره انتشار ؛ محدودیت‌ها تحقق رسالت رسانه‌ای  را با مشکل مواجه نموده است

دوهزارمین شماره روزنامه نسیم خوزستان در شرایطی منتشر می شود که کادر اجرایی و تحریریه آن تاکنون نهایت تلاش خود را بکار بسته اند تا در اطلاع رسانی به موقع و انعکاس کاستی ها و نارسایی ها رضایت هموطنان را جلب نمایند و رسالت رسانه ای خود را به نحو مطلوب به انجام برسانند.
اظهار نظر درخصوص میزان موفقیت این نشریه برعهده خوانندگان و هموطنان عزیز خوزستانی است ولی چنانچه توانسته باشیم اندکی هم در جهت آبادانی و احقاق حقوق از دست رفته مردم این استان گام برداشته باشیم به خود می بالیم و این افتخار را مدیون انتقادات سازنده خوانندگان محترم نشریه می دانیم.
در این راه از نقش مدیران و مسئولانی که با سعه صدر و روحیه نقدپذیری، انتقادات سازنده را پذیرا بوده و خود را نسبت به مسائل و مشکلات مردم مسئول دانسته و با پاسخ های خود موجبات تنویر افکار عمومی را فراهم می آوردند نباید غافل شد، از اینرو جا دارد از تمامی این افراد و آنانی که به هر نحو ممکن ما را در انجام رسالت مان یاری رسانیده اند تشکر و قدردانی نماییم.
همگان از مشکلات اقتصادی و افزایش لحظه ای و افسار گسیخته کالاها و خدمات مطلع اند و از این بابت گلایه مندند و متاسفانه دولت نیز تاکنون نتوانسته است در جهت رفع، کنترل آن ها و بهبود شرایط زندگی کارنامه موفقی از خود ارائه نماید.
این نابسامانی ها که حاصل سوء مدیریت ها، رانت ها و اختلاس هاست بر صنعت چاپ و جامعه رسانه ای به خصوص مطبوعات محلی نیز تاثیر نامطلوب و تاسف باری گذاشته بطوریکه ادامه حیات برای آنها بسیار سخت شده است و هرازگاهی اخباری از تعطیلی آن ها به گوش می رسد.
مشکلات مالی موجب شده مطبوعات بخش عمده ای از توان خود را صرف دریافت مطالبات مالی به منظور تامین هزینه های چاپ، حقوق پرسنل و دیگر هزینه های ضروری نمایند، مطالباتی که بصورت قطره چکانی اخذ می شود فلذا در شرایط فعلی راهی جز تعدیل نیروی انسانی، عدم انتشار منظم، کاهش محتوایی مطالب و پایین آوردن تیراژ برای ادامه حیات باقی نمی ماند و این موضوع ممکن است در نهایت به تعطیلی مطبوعات منجر شود و ادامه چنین روندی فضا را برای جولان مفسدان اقتصادی و رانت خواران هموارساخته و اقتصاد کشور را به تباهی خواهد کشاند.
از اینرو اذعان می نماییم به دلایل عنوان شده و محدودیت های کاری آنطور که شایسته است نتوانسته ایم به تمامی خواسته های به حق خوانندگان محترم جامه عمل بپوشانیم که از این بابت پوزش می طلبیم.
بر اساس همان پیمان نانوشته ای که در ابتدای راه با هموطنان عزیز خوزستانی بسته ایم مطالبات و خواسته های به حق را تا حصول نتیجه پیگیری خواهیم نمود و قدمی در این راه کوتاه نخواهیم آمد و اعلام می کنیم به هیچ جناح و گروهی وابستگی نداشته و نخواهیم داشت و تنها خود را وامدار ملتی می دانیم که در دوران پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی و ۸ سال دفاع مقدس از تمام هستی و عزیزان اش گذشته تا عدالت اسلامی را در این مرز و بوم حکمفرما سازد.
انتظار داریم در این راه سخت و بسیار دشوار کما فی السابق ما را یاری رسانده و لحظه ای ما را درانجام تکالیف و مسئولیت‌های مان تنها نگذارید.
علی سلامت دوم – مدیر مسئول

درباره نویسنده

7478مطلب نوشته است .

نوشتن دیدگاه

شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

طراحی شده توسط هاست لاین