رئیس سازمان وظیفه عمومی ناجا : مشمولان بدون وثیقه به پیاده روی اربعین بروند

رئیس سازمان وظیفه عمومی ناجا : مشمولان بدون وثیقه به پیاده روی اربعین بروند

رئیس سازمان وظیفه عمومی ناجا درباره چگونگی خروج از کشور مشمولان سربازی زائر اربعین حسینی توضیحاتی داد.
سردار تقی مهری رئیس سازمان وظیفه عمومی ناجا در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: سازمان وظیفه عمومی ناجا با هماهنگی‌های انجام شده تسهیلاتی را برای خروج از کشور مشمولان غیرغایبی که برای حضور در مراسم اربعین حسینی قصد سفر به کشور عراق را دارند، در نظر گرفته است.
او افزود: بر این اساس تمامی دانش آموزان، دانشجویان و طلابی که قصد سفر به عتبات عالیات در اربعین را دارند، می‌توانند بدون سپردن وثیقه از کشور خارج شوند.
رئیس سازمان وظیفه عمومی ناجا گفت: افرادی که برگ اعزام به خدمت دریافت کرده‌اند نیز می‌توانند از تاریخ ۷ مهرماه تا ۱۰ آبان ماه سال جاری با مراجعه به سامانه پلیس ثبت نام و مجوز خروج از کشور را از سازمان وظیفه عمومی ناجا دریافت کنند.
سردار مهری تصریح کرد: تمام تسهیلات را برای زائران اربعین حسینی فراهم کرده‌ایم تا بتوانند در این مراسم شرکت کنند.
او افزود: به اشخاصی که از سال گذشته معافیت تحصیلی داشتند نیز تا مهرماه برای انتخاب رشته فرصت داده شده است.
رئیس سازمان وظیفه عمومی ناجا بیان کرد: تمامی فرزندان ایثارگران با ۲۸ و ۲۹ ماه سابقه ایثارگری تا پایان شهریور ماه برای ثبت معافیت فرصت دارند.
سردار مهری تصریح کرد: افرادی که والدینشان ۳۰ ماه ایثارگری، ۲۵ درصد جانبازی یا ۲۴ ماه آزادگی داشته باشند نیز معاف می‌شوند که البته این برای یکی از فرزندان است.
او با اشاره به ضوابط و مقررات معافیت قهرمانان ورزشی گفت: اشخاصی که رتبه‌های اول تا سوم را در مسابقات المپیک، جهانی و آسیایی کسب می‌کنند، با معرفی از سوی وزارت ورزش و جوانان به سازمان وظیفه عمومی ناجا می‌توانند از انجام دوره خدمت سربازی معاف شوند.
رئیس سازمان وظیفه عمومی ناجا گفت: همچنین مقام‌های اول تا سوم مسابقه‌های جام جهانی فوتبال، بسکتبال و والیبال هم می‌توانند معاف شوند.
سردار مهری درباره قهرمانان پارالمپیک جهان تصریح کرد: این افراد نیز اگر دارای رتبه اول تا سوم باشند، خود یا یکی از فرزندانشان را می‌توانند از خدمت معاف کنند.
سردار مهری گفت: آن دسته از مشمولان غایبی که در طرح جریمه مشمولان غایب ثبت نام کرده و ۵۰ درصد از اقساط خود را پرداخت کرده‌اند، می‌توانند برای سفر اربعین اقدام کنند.

درباره نویسنده

7478مطلب نوشته است .

نوشتن دیدگاه

شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

طراحی شده توسط هاست لاین