به دلیل سخت گیری در صدور مجوزها ؛ سرمایه گذاران رغبتی برای کار در خوزستان ندارند

به دليل سخت گيري در صدور مجوزها ؛ سرمايه گذاران رغبتي براي كار در خوزستان ندارند

معاون امنیتی و انتظامی استاندار خوزستان با اشاره به سختی اخذ موافقت اصولی پروژه‌ها در خوزستان، گفت: شرایط خاص استان باعث این سختی می‌شود ولی هرجا لازم باشد، معاونت امنیتی حاضر است برای هماهنگی لازم جهت تسهیل روند کار، وقت بگذارد.
به گزارش ایسنا، حبیب ا… آصفی اظهار کرد: حوزه‌های اقتصادی متولی برگزاری نمایشگاه دستاوردهای هفته دولت بودند. در استان خوزستان بخشی از زیرساخت‌های توسعه اقتصادی به مسائل امنیتی و هماهنگی و همدلی کل دستگاه‌ها باز می‌گردد.
وی افزود: در سایر استان‌ها برای اخذ یک موافقت اصولی لازم است موافقت پنج یا شش دستگاه را اخذ کنیم اما در خوزستان گاهی باید از ۱۸ یا حتی ۲۴ دستگاه اعم از دستگاه‌های مختلف امنیتی، انتظامی و… مجوز بگیریم. شرایط خاص خوزستان، هم مرز بودن با چند کشور همسایه و منابع عظیم نفت و سایر منابعی که از مزیت‌های منطقه ما است، بار سنگینی را بر دوش ما می‌گذارد.
معاون امنیتی و انتظامی استاندار خوزستان گفت: بخشی از ضرورت هماهنگی‌ها‌ی اجباری برای اخذ موافقت‌های اصولی به حوزه معاونت امنیتی باز می‌گردد.
ما آمادگی کامل داریم تا در حوزه اقداماتی که معاونت اقتصادی انجام می‌دهد، هرجا و در هر نقطه‌ای از استان که به کمک ما یا هماهنگی با دستگاه‌های انتظامی نیاز باشد، با کمال میل وقت بگذاریم و هماهنگی‌های لازم را انجام دهیم.
آصفی ادامه داد: ما می‌دانیم که تولیدکننده در حال حاضر با شرایط سختی رو به رو است؛ شاید مظلوم‌ترین قشر جامعه چه در حوزه صنعت و چه در حوزه‌های کشاورزی و خدمات، تولیدکننده باشد. در دستگاه‌های اداری مشکلاتی وجود دارد که بدون هماهنگی همه دستگاه‌‌ها، از بین بردن این مشکلات عملی نیست.
وی افزود: دلایل این مشکلات نیز متعدد است، بخشی از مشکلات به کمبود زیرساخت‌ها، مشکلات ناشی از جنگ تحمیلی و عدم انجام کامل بازسازی بعد از آن و دلایل دیگر باز می‌گردد که این مسائل باعث کندی کار شده است و موجب می‌شود که سرمایه گذاران اغلب رغبت کمی برای سرمایه گذاری داشته باشند.
معاون امنیتی و انتظامی استاندار خوزستان گفت: در بسیاری از مواردی که استاندار تشخیص می‌دهد و حل مشکل مجوزها را به ما واگذار می‌کند، اغلب مشکلات حل می‌شوند.
آصفی تاکید کرد: اولویت امسال، اشتغال است. بعد از فرمان رهبری در این خصوص، همه دست به دست هم دادند تا کارها را سرعت ببخشند. در مواردی که نیاز باشد، با بخش‌های مختلف که عموما سازمان‌های دولتی و صاحب سرمایه هستند که در استان ما اقدام به سرمایه گذاری می‌کنند، همکاری می‌کنیم و در حال حاضر این آمادگی در استان وجود دارد.

درباره نویسنده

7473مطلب نوشته است .

نوشتن دیدگاه

شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

طراحی شده توسط هاست لاین