با لابی‌گری ها : پرداخت حقوق‌های نجومی همچنان ادامه‌ دارد!

با لابي‌گري ها :   پرداخت حقوق‌های نجومی همچنان ادامه‌ دارد!

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس معتقد است از آنجایی که در سازمان‌ها پرداخت حقوق‌های نجومی همچنان ادامه‌ دارد، برخی مسئولان تمایلی به دسترسی مردم به سامانه “ثبت حقوق و مزایای مقامات، روسا، مدیران و کارمندان” ندارند.
سیدناصر موسوی لارگانی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با انتقاد از روند برخورد با نجومی بگیران، گفت: در روزهای ابتدایی که بحث حقوق‌های نجومی مطرح شد مسئولان رده بالای دولتی ادعا کردند، حقوق نجومی در کشور پرداخت نمی‌شود و تمام پرداختی‌ها براساس قانون و ناشی از توزیع یک درصد از سود بانک‌ها میان مدیران بانکی است. نماینده مردم فلاورجان در مجلس شورای اسلامی افزود: از زمانی که مقام معظم رهبری به موضوع حقوق‌های نجومی ورود کردند و این حقوق‌ها را ظالمانه و نامتعارف خواندند، افرادی که خود حقوق نجومی دریافت می‌کردند کاسه داغ تر از آش شده و اعلام کردند باید با این موضوع برخورد شود.
* کاهش تعداد نجومی بگیران در پی لابی‌گری افراد
وی اظهار کرد: سخنگوی دولت در همان زمان تعداد نجومی بگیران را ۲۰۰۰ نفر اعلام کرد اما این تعداد به تدریج کاهش پیدا کرده و به ۱۳۰۰ نفر رسید. در مرحله بعدی به دلیل لابی‌گری افراد این تعداد ۹۰۰ نفر شد.
* ضرورت جلوگیری از به کارگیری نجومی بگیران در پُست‌های مدیریتی
عضو کمیسیون اقتصادی اضافه کرد: اگر چه مطرح شد افرادی که حقوق‌های نجومی دریافت کردند پول را به بیت المال بازگرداندند اما باید علاوه بر استرداد پول، با آنها برخورد شدیدی صورت می‌گرفت، به گونه‌ای که این افراد نتوانند در آینده در پُست‌های مدیریتی مشغول شوند. سخنگوی دولت در همان زمان تعداد نجومی بگیران را ۲۰۰۰ نفر اعلام کرد اما این تعداد به تدریج کاهش پیدا کرده و به ۱۳۰۰ نفر رسید. در مرحله بعدی به دلیل لابی‌گری افراد این تعداد ۹۰۰ نفر شد
* ادامه فعالیت نجومی‌بگیران در سازمان‌های دولتی
موسوی لارگانی با بیان اینکه بر اساس گزارش دیوان محاسبات تنها شش نفری که پول‌های گرفته شده به عنوان حقوق نجومی را بازنگرداندند به زندان فرستاده شدند در حالی که سایر نجومی بگیران در پست‌های دیگر مدیریتی مشغول هستند، ادامه داد: از آنجایی که با متخلفان برخورد جدی صورت نگرفته، ممکن است مجدد شاهد دریافت حقوق‌های نجومی باشیم.
عضو فراکسیون ولایی در مجلس شورای اسلامی گفت: از آنجایی که در سازمان‌ها پرداخت حقوق‌های نجومی همچنان ادامه‌ دارد، برخی مسئولان تمایلی به دسترسی مردم به سامانه “ثبت حقوق و مزایای مقامات، روسا، مدیران و کارمندان” ندارند.
عضو کمیسیون صنایع و عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی افزود: ۳ سال از تصویب قانون برنامه ششم توسعه می‌گذرد در حالیکه سامانه “ثبت حقوق و مزایای مقامات، روسا، مدیران و کارمندان” هنوز کاملاً اجرایی نشده است.

درباره نویسنده

7478مطلب نوشته است .

نوشتن دیدگاه

شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

طراحی شده توسط هاست لاین