آبادان برای برگزاری اجلاس مشترک ایران و ترکیه آمادگی دارد

آبادان برای برگزاری اجلاس مشترک ایران و ترکیه آمادگی دارد

شهردار آبادان از اعلام آمادگی سازمان متبوعه خود برای برگزاری اجلاس مشترک ایران و ترکیه در آبادان خبر داد.
محمود رضا شیرازی با اشاره به شرکت خود و دو نفر از اعضای شورای اسلامی شهر آبادان در اجلاس مشترک ایران و ترکیه در استانبول (با محوریت سرمایه گذاری) در اواخر هفته گذشته گفت: در این همایش جمعی از شهرداران و اعضای شوراهای اسلامی شهر کشور، مسئول ارشد سازمان شهرداریها و دهیاریهای وزارت کشور، سفیر ایران در ترکیه، سفیر ترکیه در ایران و جمعی از شهرداران این کشور حضور داشتند.
وی با اشاره به فرصت مهیا شده جهت سخنرانی خود در این اجلاس افزود: با توجه به الحاق اخیر تمامی شهر آبادان به محدوده منطقه آزاد اروند بنا به دستور رییس جمهور، در این اجلاس شرحی از موقعیت آبادان و پتانسیلهای موجود ارائه شد.
شهردار آبادان اظهار کرد: موقعیت جغرافیایی و استراتژیکی، افتخارات تاریخی، فرهنگی، اجتماعی و پتانسیلها و امکانات موجود اعم از راههای مواصلاتی هوایی، دریایی و خشکی، پتروشیمی، بندر، پالایشگاه، نزدیکی به عراق و کشورهای حوزه خلیج فارس، امکانات و مزایای سرمایه گذاری در منطقه آزاد اروند و غیره از جمله مواردی بود که همراه با نمایش اسلاید برای حاضران بیان شد.
شیرازی تصریح کرد: در اجلاس مذکور به معاون سازمان شهرداریها و دهیارهای وزارت کشور آمادگی آبادان برای برگزاری اجلاس مشترک ایران و ترکیه را اعلام کردیم.
وی یادآور شد: سرمایه گذاری در بخشهای مختلف منطقه آزاد اروند اعم از ساخت مجتمع های تفریحی، پارکینگ ها، جزیره شادمانی، ساحل بهمنشیر و غیره (بیش از یک هزار میلیارد ریال پروژه ) معرفی شد که مورد استقبال ترکها قرار گرفت.
شهردار آبادان گفت: گفتگوی چهره به چهره با سرمایه گذاران ترک از دیگر بخشهای جنبی این اجلاس بود که در فرصت دو روزه برگزاری این اجلاس این مهم شکل گرفت.
شیرازی افزود: بر اساس نظر سازمان شهرداریها و دهیاریهای وزارت کشور قرار شد تا دبیرخانه سفر تشکیل شود تا موافقت نامه هایی که در این اجلاس بسته شد، پیگیری و اجرایی شوند.
وی اظهار کرد: قرار شد تا با هماهنگی با سازمان شهرداریها و دهیاریهای وزارت کشور سرمایه گذاران ترک برای بازدید از شهرهایی همچون آبادان، تبریز، شیراز، تهران، اصفهان و چند شهر دیگر به ایران بیایند.
شهردار آبادان از بازدید هیات ایرانی از برخی تاسیسات و امکانات استانبول با همراهی معاون شهرداری این شهر از جمله بازارهای دست فروشان و غیره خبر داد و تصریح کرد: تجربیات خوبی از این بازدیدها به دست آمد که به طور حتم در برنامه ها و پروژه های آتی شهرداری به کار گرفته می شود.

درباره نویسنده

7478مطلب نوشته است .

نوشتن دیدگاه

شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

طراحی شده توسط هاست لاین