سوء مدیریت مناطق نفتخیز نفس مردم را برید

در گفتگوی اختصاصی خبرنگار آرانیوز با مدیرعامل سازمان پسماند شهرداری اهواز در آستانه هفته محیط زیست
هوا یکی از پنج عنصر ضروری برای ادامه حیات انسان است، کیفیت هوا بر کیفیت زندگی و تنفس انسان اثر دارد. آلودگی هوا سیستم دفاعی بدن را تضعیف می کند و اثرات و عوارض زیانبار متعدد و متنوهی بر همه افراد و اقشار برجای می گذارد؛ انسان بعنوان کانون توسعه پایدار جزء اهداف توسعه مذکور است و بدون وجود انسان سالم حرکت در مسیر تحقق توسعه پایدار عملاً امکان پذیر نخواهد بود. انسانها مستحق برخورداری از یک زندگی سالم و خلاق در هماهنگی با طبیعت می باشند و آلودگی هوا برای آنها یک تهدید جدی مستمر و فراگیر علیه سلامت موجودات زنده و محیط زیست است که علاوه بر ایجاد مشکلات زیست محیطی و به خطر انداختن سلامت انسانها و سایز موجودات زنده دارای تبعات سوء اقتصادی و اجتماعی نیز می باشد.
لذا ضروری است بعنوان یک معضل ملی و جهانی به آن توجه کرد؛ روستای برومی در شمال شرق اهواز که محل منحل سازی زباله ها و بروز آتش سوزی زباله ها و ایجاد آلودگی شدید برای شهر اهواز و مردم بی خانمان آن شده است.
بر حسب جلساتی چند مقرر شده بود تا با همکاری مناطق نفتخیز جنوب و شرکتهای بهره برداری نفت و گاز کارون و مارون نسبت به حصار کشی منطقه و ایجاد یک نقطه سبز اقداماتی صورت گیرد اما متاسفانه و البته در ادامه سلسله بی توجهی های تامل برانگیز مدیران شرکتهای مزبور بویژه مناطق نفت خیز جنوب بازهم شاهد عدم همکاری و همراهی آنها در جبران تبعات منفی و بسیار خطرناک و زیانبار توسعه ای برنامه های آنها هستیم.
تولید و بهره برداری از میادین نفت و گاز جزء اولویت های نظام اسلامی است اما در کنار آن باید به شهرداری ها و بویژه مدیریت سازمان پسماند شهرداری اهواز نیز کمک و یاری رساند تا با ایجاد فضای سبز ضمن تلطیف فضا نسبت به جلوگیری از آتش زدن زباله ها کمک نمود.
گلستانی مدیرعامل سازمان پسماند ادامه داد:
مطالعات اصلی و اقداماتی چند از جمله طراحهای مطالعاتی این مهم انجام شده اما عدم پرداخت مبالغ اجراء طرحها از سوی شرکتهای نفتی کارون و مارون و مناطق نفت خیز جنوب باعث تعطیلی انجام طرحهای مزبور شده است لذا علیرغم تذکرات مکرر مدیران عالی مقام استان بویژه معاونت عمرانی استانداری و پیگیری های مستمر و مداوم رسانه ها و طرفداران محیط زیست همچنین تذکرات بسیار مهم مدیریت بهداشت و درمان استان خوزستان مبنی بر جلوگیری فوری از بروز عواقب وخیم از آلودگی های زیست محیطی ناشی از آتش زدن زباله ها اما متاسفانه تاکنون اقدام شایان ذکری از سوی شرکتهای مزبور صورت نگرفته است لذا می طلبد تا با عزمی جدی و اراده ای واقعی و هم راستا با فرمایشات مقام عظمای ولایت مبنی بر مدیریت جهادی نسبت به تخصیص و پرداخت اعتبارات مورد نیاز اجرا طرح های فوق الاشاره اقدام گردد.
گو اینکه برای تنویر هرچه بهتر موضوع مطرح شده بپویست مشاهدات و صورت جلسه های کارگروه مربوطه در اختیار خوانندگان عزیز قرار می گیرد

درباره نویسنده

7478مطلب نوشته است .

نوشتن دیدگاه

شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

طراحی شده توسط هاست لاین