۶۲۰ واژگونی خودرو و ۱۲۵ تصادف فوتی در خوزستان

620 واژگونی خودرو و 125 تصادف فوتی در خوزستان

رئیس پلیس راه خوزستان گفت: در تصادفات سه ماه نخست سال جاری، یکصد و ۲۵ فقره تصادف فوتی بوده که ۱۲ فقره معادل ۹ درصد کاهش داشته است ولی در تعداد متوفیان دو درصد افزایش مشاهده می‌شود.
قاسم قدرتی اظهار کرد: در سه ماه نخست سال جاری ۶۲۰ مورد تصادف فوتی و جرحی اتفاق افتاد که ۴۰ فقره، معادل دو درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش داشته است.تصادفات جرحی ۱۴ درصد و تصادفات خسارتی پنج درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش داشته است.
رئیس پلیس راه خوزستان تصریح کرد: در سه ماه نخست سال ۳۸۰ هزار و یکصد و ۶۰ فقره اعمال قانون انجام شد که سبقت غیرمجاز و تجاوز و انحراف به چپ بیشترین آمار اعمال قانون را ناشی شدند.
وی همچنین یکصد و ۹ جلد گواهینامه که نمره منفی رانندگان بیش از ۳۰ رسیده بود، ضبط شده و رانندگان از رانندگی محروم شدند.
قدرتی با بیان اینکه بیشترین آمار تصادفات در ساعات ۱۰ تا ۱۸ رخ داده است، عنوان کرد: ۴۷ درصد تصادفات در این ساعات رخ داده و بیشترین نوع تصادفات نیز واژگونی بوده است که ۲۵ درصد تصادفات را شامل می‌شود.
وی با اشاره به اینکه ۴۳ درصد تصادفات در کیلومتر صفر تا ۳۰ از مبدا حوزه استحفاظی رخ داده است، بیان کرد: بر اساس این آمار بیشتر تصادفات در ابتدای خروجی شهرها اتفاق می‌افتد که رانندگان باید در این خصوص توجه بیشتری داشته باشند.
رئیس پلیس راه خوزستان اضافه کرد: خودروهای سواری با ۵۷ درصد، موتورسیکلت‌ها با ۱۰ درصد و کامیون و تریلی با ۱۳ درصد به ترتیب بیشترین مقصرهای منجر به تصادف در جاده‌های استان در سه ماهه نخست سال بوده‌اند.
وی با اعلام اینکه محورهای اهواز ـ اندیمشک با ۱۸ فقره تصادف فوتی، هویزه ـ طلاییه با ۱۰ فقره تصادف فوتی و رامشیر- امیدیه با هشت فقره تصادف فوتی پرحادثه‌ترین محورهای استان گزارش شده‌اند، گفت: پس از این محورها به ترتیب محورهای آبادان ـ ماهشهر، ماهشهر ـ امیدیه، سوسنگرد ـ حمیدیه، باغملک ـ ایذه و ایذه ـ دهدز پرحادثه‌ترین محورهای استان هستند.
قدرتی ادامه داد: محورهای آبادان ـ ماهشهر و اهواز ـ اندیمشک با وجود اینکه مسیرهای بزرگراهی هستند، در این محورها سبقت غیرمجاز و خواب آلودگی علت بیشتر تصادفات بوده است.محور اهواز ـ اندیمشک باید به صورت آزادراهی شود و از مناطق مسکونی فاصله بگیرد؛ محور باغملک- ایذه نیز بزرگراهی شود و در دیگر محورها نیز باید تقاطع ها ساماندهی و دوربین‌های کنترل سرعت ۲۴ ساعته نصب شود.

درباره نویسنده

7478مطلب نوشته است .

نوشتن دیدگاه

شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

طراحی شده توسط هاست لاین