عضو کمیسیون اقتصادی مجلس : مشاوران املاک مانع کاهش قیمت مسکن می شوند

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس : مشاوران املاك مانع کاهش قیمت مسكن می شوند

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: املاکی ها همواره برای کسب سود بیشتر از معاملات، اقدام به بالا بردن قیمت ها می کنند و در بسیاری از موارد این مشاوران املاک هستند که مانع از کاهش قیمت ها می شوند.
شهاب نادری عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به وضعیت بازار مسکن گفت: خوشبختانه در چند ماه اخیر بازار مسکن به سمت ثبات و تعادل حرکت کرده و روند قیمت ها نزولی شده است، بنابر این می توان گفت که به تدریج رونق به بازار مسکن برخواهد گشت.
نماینده مردم اورامانات در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: البته نمی توان به صورت کامل وضعیت و آینده بازار مسکن را پیش بینی کرد، زیرا این بازار همواره تحت تأثیر عوامل مختلفی بوده که گاهی روند قیمتی را نزولی و گاهی صعودی کرده است.
* کاهش میزان عرضه و افزایش تقاضا عامل افزایش قیمت مسکن
وی تصریح کرد: قیمت مسکن در دو سال اخیر افزایش چشمگیری داشته و این مسئله مشکلات بسیاری را برای مردم و خریداران ایجاد کرده است، تلاطمات اخیر بازار دلایل بسیاری دارد که یکی از مسائل کاهش میزان عرضه و افزایش تقاضای خرید مسکن است.
* افزایش میزان تقاضا در کنار کمبود بازار مسکن راه را برای فعالیت دلالان باز می کند
نادری ادامه داد: همواره افزایش میزان تقاضا در کنار کمبود بازار مسکن راه را برای فعالیت دلالان باز می کند و این مسئله همواره یکی از عوامل تأثیرگذار در افزایش قیمت مسکن بوده است.
* املاکی‌ها مانع کاهش قیمت ها می شوند
این نماینده مردم در مجلس دهم گفت: یکی دیگر از عوامل افزایش قیمت مسکن، فعالیت منفی مشاوران املاک است، املاکی ها همواره برای کسب سود بیشتر از معاملات، اقدام به بالا بردن قیمت ها می کنند و در بسیاری از موارد این مشاوران املاک هستند که مانع از کاهش قیمت ها می شوند.
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس تصریح کرد: به نظر من وزارت راه و شهرسازی و اتحادیه مشاوران املاک باید جلوی فعالیت منفی املاکی ها را بگیرند، در غیر این صورت در سال های آتی بار دیگر باید شاهد افزایش قیمت های مسکن باشیم.

درباره نویسنده

7478مطلب نوشته است .

نوشتن دیدگاه

شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

طراحی شده توسط هاست لاین