هشتمین نمایشگاه استانی قرآن کریم در اهواز آغاز به کار کرد

همزمان با ماه مبارک رمضان هشتمین نمایشگاه بزرگ استانی قرآن کریم در اهواز کار خود را آغاز کرد.
آیت الله سید علی شفیعی نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، شامگاه گذشته در آیین گشایش هشتمین نمایشگاه بزرگ استانی قرآن کریم در محل موزه های معاصر اهواز، گفت: بزرگترین امتیازی که از نزدیکی و انس با قرآن عاید هر شخصی می شود، علم، بصیرت و بینش بالا است که در نتیجه آن جهل و نادانی اش کاهش می یابد و این خاصیت و مزیتی است که از نشست و برخاست با این کتاب آسمانی به دست می آید.
وی افزود: برکت قرآن برای همه یکسان است و این بهترین هدیه این کتاب به پیروان خود است پس لازم است در ماه مباک رمضان استفاده ای بهتر و بهینه از این کتاب آسمانی داشته باشیم.
نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری اظهار کرد: مطالعه و تحقیق در قرآن کریم حقایقی را به روی انسان می گشاید که تا پیش از این از آنها اطلاعی نداشته است.
آیت الله شفیعی تصریح کرد: باید با برنامه ریزی مدون و منظم زمان بیشتری از وقت خود را به استفاده از قرآن اختصاص دهیم.
وی عنوان کرد: انتظار می رود استقبال مردم از این نمایشگاه تا حدی افزایش پیدا کند که افزایش و تمدید زمان برگزاری آن را به دنبال داشته باشد.
نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری مقدمه عمل به قرآن، ترغیب و ترویج آن است و عمل کردن به آن اجرای مفاهیم در کنار تعلیمات اهل بیت (ع) است که خوشبختانه در این راستا و به برکت وجود انقلاب رتبه های خوبی را در بخش مسابقات قرآنی کسب کرده ایم.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان نیز در این آیین به موضوعات مختلف ارائه شده در غرفه های این نمایشگاه اشاره کرد و گفت: در این نمایشگاه ۵۰ غرفه وجود دارد که موضوعاتی همچون عفاف و حجاب، کتاب و خبرگزاری های دینی و قرآنی در آنها به نمایش درآمده است.
همایون قنواتی اظهار کرد: تدبر و طهارت دو موضوعی هستند که در آیات قرآنی به آنها اشاره شده است، تدبر به معنی اندیشیدن و فکر کردن در خصوص جایگاه خود به عنوان یک انسان، اینکه کجا هستیم و به کجا می رویم. برای ما مشخص شده است که در زمره کدام یک از گروه های راست گویان، متقین، درست کاران یا سخن چینان هستیم.
وی افزود: طهارت یا پاکی هم بر دوری کردن از گناه وعمل به تقوای الهی دلالت دارد. باید در بحث آداب و مناسبات انسانی و اخلاقی به گونه ای رفتار کنیم که به جای دشمنی و کینه توزی، مهر و محبت جریان پیدا کند.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان با اشاره به برکت برگزاری این نمایشگاه در استان، عنوان کرد: استفاده صحیح از این نمایشگاه ها و محافل قرآنی می تواند راه ما را در رسیدن به سعادت، فعالیت ها و گسترش فضای معنوی استان باز کند.
هشتمین نمایشگاه بزرگ استانی قرآن از روز ۱۵ تا ۲۲ تیر ماه از ساعت ۱۸ تا ۲۳ در موزه هنرهای معاصر اهواز برای بازدید عموم دایر است.

درباره نویسنده

7478مطلب نوشته است .

نوشتن دیدگاه

شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

طراحی شده توسط هاست لاین