نماینده ولی فقیه خوزستان : فاضلاب اهواز به بلای خانمان سوز مبدل شده است

نماينده ولي فقيه خوزستان : فاضلاب اهواز به بلای خانمان سوز  مبدل شده است

امام جمعه اهواز با بیان اینکه این خواست مردم اهواز است که قرارگاه خاتم‌الانبیا بیاید و مشکل فاضلاب این شهر را حل کند، گفت: طرح‌های زیادی از روگذرها و زیرگذرها دست مجموعه‌هایی غیر از قرارگاه خاتم‌الانبیا بود و سال‌ها بر زمین مانده بود اما قرارگاه آمد و ظرف زمان کوتاهی آن پروژه‌ها را به پایان رساند.
حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمد نبی موسوی فرد، در خطبه‌های نماز جمعه شش دی ماه در اهواز اظهار کرد: بندگی خدای متعال بزرگترین افتخار بشریت است.
به گزارش ایسنا، وی ادامه داد: همه بیچارگی ما از حب دنیا است و روایات ما دنیا را به عنوان یک ابزار معرفی می‌کنند. امام علی(ع) می‌فرماید: «دنیا برای عبور است نه برای اینکه در آن سکونت پیدا کنید.» عالم سراسر خیر است و اگر نگاه ما نسبت به دنیا، حب دنیا باشد مذموم است. انسانی که دنیا برایش محبوب شد، ماورای آن را هرگز نمی‌تواند ببیند.
موسوی‌فرد گفت: در جامعه امروز ما، غالب افراد بر حسب ظاهر، مومن و مذهبی هستند اما همینکه به مال و ثروت و مقام می‌رسند همه چیز را فراموش می‌کنند چون دنیا برای آنها هدف شده است. در وقت انتخابات قانون اساسی و ولایت را قبول دارند اما بعد از آنکه نتوانستند کاری انجام دهند، می‌گویند ما سرزمین سوخته را تحویل گرفتیم. مگر شما در همین سرزمین اسلامی نبوده‌اید که اینگونه می‌گویید؟ وقتی می‌بینند توان اداره کشور را ندارند انقلاب اسلامی را به حاشیه می‌برند و کشور را درگیر مسائل حاشیه‌ای می‌کنند.
امام جمعه اهواز گفت: در تمام چهل سال گذشته توسط دشمنان خارجی و داخلی مورد تهدید قرار گرفته‌ایم. انسانهای بیدار همواره در کسب مهارت تبدیل تهدید به فرصت تلاش می‌کنند. آمریکا بسیار قدرتمند است و هر جا پا گذاشته موفق بوده اما دیدید که پهباد فوق مدرن آنها را به زمین کشیدیم. به تعبیر مقام معظم رهبری کار دشمن دلهره افکندن در دل ملتها با ابزارهای مختلف است اما مومنان کسانی هستند که در برابر دشمنان ایمانشان افزوده می‌شود و چهل سال انقلاب اسلامی این‌گونه گذشت.
وی بیان کرد: ما نمی‌گوییم تحریم باید ادامه یابد اما تحریم نعمت الهی است چون وقتی تحریم باشد جوان انقلابی تمام بن بست‌ها را از بین می‌برد. جنگ هشت ساله، تحریم‌ها، فتنه ۸۸، تهدیداتی بودند که تبدیل به فرصت شدند و جوانان انقلابی با مدیریت جهادی توانمند هستند. همچنین از این رهگذر تلاش کنیم ۹ دی را بزرگ بداریم.
موسوی‌فرد بیان کرد: حدود ۲۰ نقطه اهواز بحران سیل‌خیز داشتیم و می‌توان آن را به فرصت استفاده کرد. اتفاقاتی خوبی درباره فاضلاب اهواز که تبدیل به بلای خانمان سوز شد، در حال رخ دادن است. مبلغ ۴ هزار میلیارد تومان از سوی مقام معظم رهبری برای مردم خوزستان پول بسیار زیادی است.
امام جمعه اهواز گفت: ما خوزستانی‌ها زخم خورده هستیم، در سالهای اول جنگ بودجه کلانی به خرمشهر آمد، همچنین در سالهای اولیه دهه ۸۰ بودجه کلانی به استان و اهواز برای فاضلاب آمد اما با سوءمدیریت‌ها اتفاقی نیفتاد. این خواست مردم اهواز است که قرارگاه خاتم‌الانبیا بیاید و مشکل فاضلاب اهواز را حل کند. اگر خوب مدیریت شود مشکل چند شهر پیرامونی اهواز هم حل می‌شود. با حل مسئله فاضلاب، مشکل آب اهواز هم حل خواهد شد.
وی ادامه داد: طرح‌های زیادی از روگذرها و زیرگذرها دست مجموعه‌هایی غیر از قرارگاه خاتم‌الانبیا بود و سالها بر زمین مانده بود اما قرارگاه آمد و ظرف زمان کوتاهی آن پروژه‌ها را به پایان رساند. آب غدیر هم نتیجه کار آنها است. میلیاردها پول، قرارگاه خاتم از دولت پول طلب دارد اما این‌چنین با دست خالی افتخار در کشور می‌آفریند ولی در حقشان بی‌انصافی می‌شود و می گویند دولت تفنگ دار و دولت بی تفنگ‌. اگر اینها نبودند که شما همان روزهای اول سقوط می‌کردید.
موسوی‌فرد عنوان کرد: همچنین درباره مکان جدید میدان میوه و تره‌بار باید بگویم اگر بناست مکان جدیدی احداث شود، انجام شود اما افرادی که در میدان قبلی هستند اگر خواست خودشان بود، از آن مکان بروند، در غیر اینصورت ما بستری را فراهم نکنیم که آنها بیکار شوند.

درباره نویسنده

7473مطلب نوشته است .

نوشتن دیدگاه

شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

طراحی شده توسط هاست لاین