مدیر کل حفاظت محیط زیست خوزستان : عرضه بنزین در برخی جایگاه ها استاندارد نیست

مدیر کل حفاظت محیط زیست خوزستان : عرضه بنزین در برخی جایگاه ها استاندارد نیست

مدیر کل حفاظت محیط زیست خوزستان گفت : عرضه بنزین در برخی جایگاه ها استاندارد نیست.
محمد جواد اشرفی در برنامه گفتگو ویژه خبری شبکه خوزستان با موضوع آلودگی هوا با بیان این مطلب افزود : طبق قانون باید در جایگاه های شهر اهواز بنزین یورو چهار توزیع شود.
وی ادامه داد : در بررسی کارشناسان ما مشخص شد بنزین برخی از جایگاه ها دارای گوگرد بالا و استاندارد نیست.
مدیر کل حفاظت محیط زیست خوزستان با اشاره به اینکه وجود فلرهای گازی ، اراضی توسعه نیشکر ، گازهای خانگی و صنعتی و گرد و خاک از جمله علل آلودگی اهواز می باشد بیان کرد : براساس تفاهم نامه شرکت ملی نفت ایران ، پالایشگاه های بیدبلند ۲ و پتروشیمی مارون و با سرمایه گذاری سه میلیارد دلاری باید حجم زیادی از گازهای همراه نفت جمع آوری و از سوزندان آن جلوگیری شود.
اشرفی اظهارداشت : میزان آلودگی که در فضای مجازی اعلام می شود صحیح نیست و استاندارد اعلام آلودگی ۲۴ ساعت می باشد و مرجع تشخیص اعلام تعطیلی دانشگاه علوم پزشکی می باشد و ما موظف به برگزاری جلسه کمیته اضطرار می باشیم.
وی گفت : در موضوع جریمه آلودکنندگان هوا و محیط زیست یک درصد آن به شهرداری تعلق می گیرد و در برخی موارد شهرداری‌ها این پول را در جای دیگر هزینه می کنند.
مدیر کل هواشناسی خوزستان نیز در این برنامه گفت : وظیفه هواشناسی پیش بینی درست و صحیح است و برای اعلام پیش بینی ها چندین تلویزیون شهری در نقاط شهر نصب تا داده ها را اعلام کنیم.
محمد سبزه زاری افزود : براساس شاخص های موجود و نقشه های هواشناسی اخطاریه و هشدارهای اعلام می شود و این هم برای سلامتی خود افراد می باشد یعنی اینکه این هوای آلوده برای سلامتی مضر است.
وی ادامه داد :شاخص آلاینده ها اگر در ۲۴ ساعت در میزان۱۵۰ باشد خطرناک است .

درباره نویسنده

7473مطلب نوشته است .

نوشتن دیدگاه

شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

طراحی شده توسط هاست لاین