شهردار اهواز : مردم ذهنیت خوبی نسبت به پروژه‌های شهری ندارند

شهردار اهواز : مردم ذهنیت خوبی نسبت به پروژه‌های شهری ندارند

شهردار اهواز گفت: در بسیاری از نقاط کشور که پروژه‌های شهری اجرا شده، توسط قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا بوده است و این قرارگاه، پروژه‌های زیادی در خوزستان نیز اجرا کرده است؛ بنابراین تصمیم گرفتیم کار را با قرارگاه آغاز کنیم.
موسی شاعری در آیین آغاز احداث تقاطع غیرهمسطح میدان دانشگاه اهواز اظهار کرد: پنج شش ماه قبل و در روزهای آغازین آمدن من به شهرداری، تصمیم بر این شد که از قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا برای حضور در اهواز و اجرای پروژه‌های شهری دعوت کنیم. برای اجرای پروژه‌ها توافق کردیم و امروز شاهد آغاز احداث نخستین پروژه از این پروژه‌ها هستیم.
وی افزود: به دلیل طولانی بودن روند اجرای پروژه‌های شهری در اهواز، مردم اهواز ذهنیت خوبی نسبت به پروژه‌های شهری ندارند. نمونه یکی از پروژه‌های طولانی، پروژه مترو اهواز است که پس از گذشت حدود ۱۵ سال هنوز به سرانجام نرسیده است. در بسیاری از نقاط کشور که پروژه‌های شهری اجرا شده، توسط قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا بوده است و این قرارگاه، پروژه‌های زیادی در خوزستان نیز اجرا کرده است. بنابراین تصمیم گرفتیم کار را با قرارگاه آغاز کنیم. به گزارش ایسنا، شهردار اهواز افزود: در این راستا، سه پروژه برای گام اول تعریف کردیم که نخستین پروژه، تقاطع غیرهمسطح میدان دانشگاه، دومین پروژه میدان جمهوری و سومین پروژه نیز مجموعه بزرگ ورزشی خواهد بود. طراحی و مطالعات این پروژه‌ها انجام شده است. نقشه میدان دانشگاه نیز آماده شده است و امروز این کار آغاز خواهد شد.
شاعری تصریح کرد: همان گونه که توافق کردیم، در این پروژه باید به صورت دو تا سه شیفت کار شود تا مردم اهواز تجربه شیرینی از حضور قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا و اتمام به موقع پروژه‌ها در اهواز داشته باشند. امیدواریم با تلاش مجموعه قرارگاه، این پروژه حتی پیش از زمان پیش‌بینی شده به انجام برسد بنابراین آنچه به مدیریت شهری مربوط می‌شود را انجام خواهیم داد. همچنین به دنبال تعریف پروژه‌های بزرگ‌تر هستیم.
وی عنوان کرد: شرایط اقتصادی سخت مدیریت شهری اهواز و زیرساخت‌های آسیب‌دیده اهواز و دلایل مختلف دیگر، موجب شده که آهنگ توسعه اهواز عقب‌تر از دیگر کلان‌شهرها باشد که امیدواریم به برکت حضور سپاه و قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا، آهنگ توسعه اهواز شتابان‌تر شود و شاهد رشد اهواز باشیم.
شهردار اهواز با اشاره به بارندگی اخیر و خسارت‌های ناشی از این بارندگی گفت: بارندگی اخیر اهواز بی‌سابقه بود و ۱۷ میلیون مترمکعب آب وارد اهواز شد و بخشی از شهر را به مناطق سیل‌زده تبدیل کرد. با توجه به این شرایط، باید در کنار هم بایستیم و مسئولین نگاه ویژه‌ای به اهواز که یکی از شهرهای استراتژیک کشور است، داشته باشند. به گزارش ایسنا، عبدالزهرا سنواتی رئیس شورای شهر اهواز نیز در این مراسم اظهار کرد: امروز یکی از مهم‌ترین پروژه‌های اهواز کلنگ‌زنی شد و در آینده پروژه‌های دیگری نیز کلنگ‌زنی خواهد شد.
وی افزود: اصرار داریم که پروژه‌های شهری به ویژه پروژه‌های کلان اهواز به قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا سپرده شوند.
سنواتی با اشاره به انعقاد تفاهم‌نامه بین شهرداری و قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا برای اجرای سه پروژه در اهواز گفت: پس از انعقاد این تفاهم‌نامه، در مدت نیم ساعت اعضای شورا نیز این تفاهم‌نامه را تصویب کردند.
رئیس شورای شهر اهواز عنوان کرد: سال گذشته سردار شاهوارپور بیان کرد که مقام معظم رهبری دستور داده‌اند قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا در مناطق محروم ورود کند. دغدغه همه مسئولین خوزستان نیز این مناطق محروم هستند.
سنواتی تصریح کرد: پروژه تقاطع ولایت هر چه زودتر باید افتتاح شود. نباید از پروژه‌های روزمره شهری نیز غافل شد و همچنین از مناطق محروم نباید غافل شویم.
وی افزود: سال گذشته اعلام کردم که قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا به اهواز ورود کند و آمادگی داریم تا تمام ظرفیت شهرداری برای مناطق محروم قرار داده شود.
رئیس شورای شهر اهواز گفت: همین گونه که امروز قرارگاه خاتم‌الانبیا در زمینه اجرای این پروژه ورود کرده، به مناطق محروم نیز ورود کند.
وی بیان کرد: در طول سال‌های گذشته، نگاه بخشی تمام دولت‌ها، باعث فقر مناطق غنی اهواز و خوزستان شده است.
سنواتی با اشاره به طلب شهرداری از مجموعه وزارت نفت، گفت: حدود ۵ هزار میلیارد تومان از نفت بابت آلایندگی طلبکار هستیم که باید از ظرفیت قانونی استفاده و این طلب شهرداری اهواز از نفت گرفته شود اما تاکنون اقدامی در این زمینه نشده است.
وی افزود: سپاه در همه مناطق به ویژه در مناطق محروم ورود کرده است و امیدواریم از این ظرفیت سپاه استفاده و بخشی از فقر و محرومیت‌های اهواز نیز رفع شود.

درباره نویسنده

7475مطلب نوشته است .

نوشتن دیدگاه

شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

طراحی شده توسط هاست لاین