دبیر انجمن خودروسازان : نمایندگی‌ها به اسم کودکان شیرخوار خودرو ثبت‌نام می‌کنند

دبیر انجمن خودروسازان : نمایندگی‌ها به اسم کودکان شیرخوار خودرو ثبت‌نام مي‌كنند

دبیر انجمن خودروسازان می‌گوید: برخی نمایندگی‌ها کارت ملی را با قیمت دو میلیون تومان اجاره کردند و به ازای آن ۲۰ میلیون تومان سود بردند. همین فرصت باعث شد عده‌ای برای کودکان شیرخواره هم خودرو ثبت نام کنند.
اخیرا به دلیل زیان‌ده شدن صنعت خودرو برخی از مردم مدعی هستند که به دلیل تاخیر در تحویل خودروها آنها نیز مجبور به انصراف خودرو شدند؛ این در حالی است که برخی از آنها با گذشت سه ماه هنوز نتوانستند پول خود را از خودروسازان بگیرند. آیا واقعا پول انصراف‌دهندگان از خودروهای پیش فروش سر وقت داده نمی‌شود؟
در همین رابطه دبیر انجمن خودروسازان در پاسخ به این پرسش که برای انصراف از پیش فروش خودرو مردم چه باید کنند؟ گفت: مردم باید به همان نمایندگی که برای ثبت نام خودرو مراجعه کرده‌اند دوباره برای انصراف مراجعه کنند. نمایندگی‌ها فرم انصراف پیش خرید خودرو را به آنها تحویل می‌دهند که با پر کردن کادرهای مربوطه می‌توانند از پیش خرید خودرو انصراف خودشان را اعلام کنند.
احمد نعمت‌بخش اظهار کرد: آنچه که شنیده شده، این است که خودروسازان ظرف مدت یک ماه سرمایه‌های مردم را که حاصل انصراف آنها از خودروهای پیش خرید شده است را پرداخت می‌کنند. بنابراین نگرانی در این زمینه وجود ندارد. البته اخیرا به دلیل کمبود سرمایه در گردش شرکت‌های خودروسازی ممکن است که سرمایه‌های مردم با تعویق پرداخت شود اما در نهایت پرداخت خواهد شد.
او افزود: تصویر فعلی از صنعت خودرو خوب نیست. خودروسازان باید از تجربه دهه ۷۰ استفاده کنند و اجازه دهند خودروها در حاشیه بازار به‌فروش برسد. در حال حاضر ارزان‌ترین خودرویمان را با زیان ۱۰ میلیون تومانی می‌فروشیم.
این فعال بخش خصوصی در پاسخ به این پرسش که آیا استفاده نمایندگی‌ها از ربات برای خرید خودرو واقعی است؟ اظهار کرد: ما یک سیستمی را برای دوران پس از فروش خودرو راه‌اندازی کردیم که در این مجموعه حدود ۱۷۰ خانم حضور دارند که با تماس بین مردم از آنها درباره خدمات پس از فروش خودورهایشان پرس‌وجو می‌کنند. بالغ بر ۷۰ درصد مردم اعلام کرده‌اند که به دلیل ضعف در خدمات پس از فروش خودروهایشان را فروخته‌اند یا انصراف داده‌اند.
نعمت‌بخش با اشاره به برنامه اخیر دولت برای قطع دست دلالان گفت: دولت سهمیه‌ای را برای خرید خودرو نمایندگی‌ها ایجاد کرد اما این برنامه‌ها کافی نیست. آنها برای قطع دست دلالان از بازار خودرو اعلام کردند که به جای هر کارت ملی یک خودرو تحویل می‌دهند و برخی از این موضوع سوءاستفاده کردند. برخی نمایندگی‌ها کارت ملی را با قیمت دو میلیون تومان اجاره کردند و به ازای آن ۲۰ میلیون تومان سود بردند. همین فرصت باعث شد عده‌ای برای کودکان شیرخواره هم خودرو ثبت نام کنند.
او اظهار کرد: بعد از رانت‌هایی که در حوزه پیش فروش خودرو ایجاد شد، اعلام کردند افرادی حق ثبت‌نام خودرو دارند که سن آنها بالای ۱۸ سال باشد، با این حال باز هم شاهد صف ثبت نام خودرو بودیم. همچنین مجدد اعلام شد افرادی که طی ۱۸ ماه گذشته خودرویی ثبت نام نداشتند واجد شرایط دریافت خودرو هستند با اعمال این سیاست نیز شاهد این هستیم که برخی افراد راهکارهایی برای فروش این نوع خودروها به طور وکالتی و قولنامه‌ای پیدا کرده‌اند و توانستند قانون را دور بزنند.

درباره نویسنده

7473مطلب نوشته است .

نوشتن دیدگاه

شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

طراحی شده توسط هاست لاین