جشنواره عکس گرگیعان برگزار می شود

جشنواره عکس گرگیعان برگزار می شود

قاسم منصور آل کثیر اظهار کرد: با توجه به اینکه در آستانه میلاد امام حسن مجتبی (ع) و برپایی جشن آئینی «گرگیعان» در استان خوزستان و برخی شهرهای دیگر کشور هستیم، به همین منظور تصمیم به راه اندازی جشنواره عکس گرگیعان گرفته شد.
آل کثیر افزود: در این جشنواره به بهترین عکسهایی که از جشن گرگیعان گرفته شود جایزه و تندیس به رسم یادبود اهدا می شود.
وی تاکید کرد: محور اصلی عکس ها باید در راستای ثبت تصاویر مردمی از این جشن باشد و عکس هایی که شکل نمادین و اشرافی از این جشن دارند در جشنواره راه پیدا نمی کنند.
آل کثیر با اشاره به هدف از برگزاری جشنواره گرگیعان افزود: بسیاری از خانواده های جنگ زده خوزستانی که به سایر استان های کشور مهاجرت کردند همچنان جشن گرگیعان را در خانه پدربزرگان و مادربزرگانشان برگزار می کنند و همین امر باعث شد تا با هدف ثبت این لحظات اقدام به برگزاری چنین جشنواره ای بکنیم.
دبیر جشنواره عکس آئینی گرگیعان همچنین یادآور شد: احیای این سنت دیرینه نیز از دیگر اهداف اصلی جشنواره برای معرفی این آئین به نسل های جدید است تا هرچه بیشتر با سنت و میراث معنوی و بومی خود آشنا شوند.
آل کثیر با اشاره به شیوه شرکت در جشنواره عکس گرگیعان گفت: علاقمندان می توانند عکس های خود را از طریق ایمیل به آدرس gergian1393@gmail.com ارسال کنند. همچنین برای اطلاعات بیشتر می توانند با شماره همراه ۰۹۱۶۹۱۴۵۹۴۴ تماس بگیرند.
وی درباره داوری این جشنواره گفت: پس از دریافت تصاویر، عکس ها توسط عکاسان برجسته به داوری گذاشته می شوند و در نهایت بهترین و مردمی ترین عکس ها از جشن گرگیعان انتخاب می شوند.

درباره نویسنده

7478مطلب نوشته است .

نوشتن دیدگاه

شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

طراحی شده توسط هاست لاین