رئیس پلیس‌راه خوزستان : راه‌های استان استاندارد نیستند

رئیس پلیس‌راه خوزستان : راه‌های استان استاندارد نيستند

رئیس پلیس‌راه خوزستان گفت: خوزستان رتبه چهارم تصادفات در کشور را دارد و در چند سال اخیر تغییر آن‌چنانی در کاهش تصادفات رخ نداده است و نیازمند است اقدامات صورت بگیرد که به‌صورت زیرساختی تصادفات را به‌صورت پایدار کاهش دهد که انجام نشده است.
رضا دولتشاهی رئیس پلیس‌راه خوزستان در گفت‌وگوی تلویزیونی با اشاره به بیشترین جاده دوطرفه در خوزستان، اظهار کرد: خوزستان رتبه چهارم تصادفات در کشور را دارد و در چند سال اخیر تغییر آن‌چنانی در کاهش تصادفات رخ نداده است و نیازمند است اقدامات صورت بگیرد که به‌صورت اساسی و زیرساختی تصادفات را به‌صورت پایدار کاهش دهد که انجام نشده است.
وی افزود: پس از ۶ سال از مراسم اربعین همچنان مشکل جاده اهواز به چذابه به‌طور کامل رفع نشده است و بیشتر جاده‌ها به‌صورت نیمه‌کاره رها می‌شوند که جاده‌های نیمه‌کاره ایمن‌سازی نمی‌شوند و ایمن‌سازی که از قبل وجود داشت نیز از بین می‌رود.
رئیس پلیس‌راه خوزستان با اشاره به جمع‌بندی سالیانه تصادفات، عنوان کرد: جاده اهواز اندیمشک ایمن‌ترین جاده استان است اما بیشترین تصادفات را در این جاده شاهد هستیم که عامل انسانی در آن تأثیرگذار است. وی گفت: جاده ایذه به دهدز قرار نبود یک جاده ترانزیتی باشد اما اکنون جاده ترانزیتی است و تردد بسیاری در گردنه‌های خطرناک آن به سمت استان چهارمحال‌وبختیاری در حال انجام است. دولتشاهی در ادامه اظهار کرد: خوزستان به دلیل شرایط ویژه بندری، مرزی، صنعتی، نفتی و کشاورزی که دارد تردد در جاده‌ها سنگین است و بیشترین خودروهای سنگین در جاده‌های خوزستان تردد می‌کنند.
وی افزود: راه‌های خوزستان استانداردهای لازم را ندارد که به دلیل عقب‌افتادگی در سال‌های گذشته است و با اقدامات انجام شده به نقاط مطلوب نمی‌رسیم زیرا مشکل اعتبارات وجود دارد.
رئیس پلیس‌راه خوزستان در خصوص اقدامات لازم برای تعطیلات نوروزی، عنوان کرد: نقاط حادثه‌خیز و پرحادثه شناسایی می‌شوند و اقدامات کوتاه‌مدت ازجمله آشکارسازی برای آن‌ها انجام می‌شود و در نقاط پرتصادف تیم گشتی مستقر می‌شود.
وی گفت: در خوزستان ۱۲ دوربین کنترل سرعت وجود داشت که ۵ دوربین آن فعال بود اما اکنون ۷۳ دوربین نصب شده است که ۲۳ دوربین آن فعال است.

درباره نویسنده

7473مطلب نوشته است .

نوشتن دیدگاه

شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

طراحی شده توسط هاست لاین