به دلیل عدم نظارت ؛ قیمت میوه میدان بار و خرده فروش‌ها متفاوت است

به دلیل عدم نظارت ؛ قيمت  ميوه ميدان بار و خرده فروش‌ها متفاوت است

به گزارش اداره ارتباطات سازمان ساماندهی مشاغل شهری شهرداری اهواز ،بابک ربیعی رییس سازمان ساماندهی مشاغل گفت: در سال ۱۳۸۰باتوجه به ظرفیت پایین میدان بارفروشان قدیم در تأمین نیاز های کلان شهر اهواز و استان خوزستان وافزایش جمعیت شهر با هدف حل مشکلات و معضلات بهداشتی ، ترافیکی و اجتماعی ناشی از وجود میدان قدیم و سنتی در بافت مرکز شهر و در راستای بهبود روش تهیه و توزیع میوه و تره بار، میدان مرکزی الغدیر احداث شد.
وی گفت: میدان مرکزی الغدیر تنها میدان رسمی شهر اهواز است که دارای مجوزهای لازم و زیر نظر شهرداری اهواز فعالیت می کند که در حال حاضر بازار میوه و تره بار بخش زیادی از خوزستان را تامین می کند و بخشی از صادرات حوزه خلیج فارس را پوشش می دهد این میدان دارای ۱۳۲ غرفه و ۶۴ مغازه می باشد که با حمایت این سازمان در حال فعالیت می باشد.
رییس سازمان ساماندهی مشاغل شهری گفت : شهرداری اهواز و سازمان ساماندهی شاغل شهری با همه توان و در راستای ایجاد رفاه عمومی برای شهروندان طرح توسعه میدان را در نظر دارد که با بهره برداری از این طرح شاهد تسهیل فعالیت در میدان الغدیر خواهیم بود .
ربیعی در بحث ساماندهی بار اندازهای موجود در میدان الغدیر گفت : هدف از ساماندهی باراندازها حذف دلالان و واسطه ها و همچنین کاهش ترافیک و شلوغی بیش از اندازه در میدان میوه و تره بار الغدیر ‌بود و دراین راستا طی چندین اخطاریه‌ها و تذکرات اعلام نمودیم فروش محصولات می‌بایست در غرفه‌ها صورت پذیرد و باراندازها و فضای جلوی غرفه‌ها محل کسب و کار نمی‌باشد.
وی ادامه داد: این باراندازها مستقیم با معیشت مردم سروکار دارد و طبق گزارش ها و کارشناسی‌های به عمل آمده وجود باراندازها و دلالها باعث افزایش قیمت میوه و تره بار می‌شود.
وی درخصوص واگذاری باراندازها گفت: واگذاری باراندازها غیرقانونی است و امکان واگذاری برای غرفه داران وجود ندارد و سرقفلی و همچنین اجاره به غیر باعث ابطال قرارداد می‌شود. وهمین امر موجب شده بود که در باراندازها دلالان و واسطه ها اقدام به فعالیت نموده و حق و حقوق شهروندان تضیع گردد.
رییس سازمان ساماندهی درادامه گفت: یکی از معظلات وجود واسطه ها و دلالان در هر حوزه‌ای این است که تولیدکننده سود واقعی را نمی‌برد و مصرف کننده نیز متضرر می‌شود و دلالان در میدان الغدیر با ایجاد بازارهای کاذب منجر به گران‌شدن میوه می‌شدند بنابراین با حذف واسطه ها قیمت میوه‌ها منطفی خواهد شد و تولیدکننده و مصرف کننده متضرر نخواهد شد.
ربیعی درخصوص اجرای طرح ساماندهی باراندازها ادامه داد: سازمان ساماندهی مشاغل شهری براساس مصوبات شورای تامین شهرستان اهواز و با هماهنگی و مساعدت نهادهای انتظامی و نظارتی در راستای ایجاد نظم و تسهیل شرایط کاری و امنیت اجتماعی وفق مقررات نسبت به ساماندهی باراندازها و حذف دلالان و واسطه‌گری در میدان الغدیر اقدام نمود. وی گفت: به یاری خدا با اجرای موفق این طرح در میدان مرکزی الغدیر و حذف دلالان شاهد ثبات قیمت میوه و تره بار و تناسب قیمت با کیفیت محصولات هستیم. که با نظارت دقیق، علمی و قاطعانه بر بازار خرده فروشی در اهواز شاهد کاهش بیشتر قیمت‌ها خواهیم بود.
وی عدم نظارت و کنترل بر قیمت ها را یکی از مهمترین دلایل تفاوت قیمت میان بازار خرده و عمده فروشی میوه اعلام کرد و گفت: نرخ میوه و تره بار با اجرای این طرح در میدان الغدیر تثبیت شده است و تفاوت قیمت میان میدان بار و خرده فروش ها به دلیل عدم کنترل و نظارت صورت می گیرد که سازمان صمت و بازرسان باید در راستای اجرای نظارت بر خرده فروشی ها موارد تخلف را بررسی کنند تا با تعدیل قیمت در سطح خرده فروشی، میوه با نرخ عادلانه در دسترس شهروندان عزیز اهوازی قرار بگیرد .

درباره نویسنده

7478مطلب نوشته است .

نوشتن دیدگاه

شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

طراحی شده توسط هاست لاین