فرماندار خرمشهر : پولی برای میزبانی از جشنواره قرآنی نداریم!

فرماندار خرمشهر : پولي برای میزبانی از جشنواره قرآنی نداريم!

معاون استاندار و فرماندار ویژه خرمشهر گفت: اعتبار لازم برای میزبانی هفدهمین جشنواره قرآن و عترت استان خوزستان در خرمشهر وجود ندارد.
به گزارش ایرنا محمد حیدری در جلسه شواری آموزش و پرورش این شهرستان که با موضوع هماهنگی برگزاری هفدهمین جشنواری قرآن و عترت خوزستان در سالن اجتماعات خرمشهر برگزار شد افزود: با توجه به ارزیابی‌ انجام شده توان مالی برای تامین هزینه‌ میزبانی این جشنواره در خرمشهر فراهم نیست.
وی به در پیش بودن برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی، برنامه‌های دهه مبارک فجر، میزبانی راهیان نور و مسافران نوروزی در خرمشهر اشاره کرد و افزود: با توجه به این برنامه ها ، دستگاه‌های اجرایی شهرستان خرمشهر توانایی تامین مالی برنامه‌های دیگر را ندارند.
حیدری با بیان اینکه بودجه مورد نیاز برای برگزاری این جشنواره از سوی اداره کل آموزش و پرورش برآورد نشده است گفت: در حال حاضر تکالیف زیادی بر عهده سازمان منطقه آزاد اروند و دستگاههای اجرایی گذاشته شده که با توجه به بار مالی این تکالیف برای برگزاری انتخابات از افراد خیر دعوت شده است.
حیدری به حضور یک هزار نفر شرکت کننده و ۵۰ نفر هیات اجرایی و داوران در مسابقات قرآن و عترت استان خوزستان اشاره کرد و افزود: برای برگزاری این جشنواره هزینه‌های همچون حمل‌ونقل، اسکان، پشتیبانی، حفاظت و ایمنی، واحدهای اورژانس و امدادی، نصب بنرهای تبلیغاتی و فعال کردن کمیته‌های مرتبط نیاز است.
امام جمعه خرمشهر نیز در این نشست گفت: برگزاری جشنواره قرآنی یک فرصت برای این شهرستان در راستای گسترش فرهنگ قرآنی است.
حجت الاسلام محمدجواد عادل‌پور افزود: انسان نسبت به علم‌آموزی به اندازه توانایی مسئولیت دارد و از سویی مسئله قرآن بسیار مهم است چرا که باید به هویت دینی توجه داشته باشیم.
رئیس اداره قرآن و عترت آموزش و پرورش خوزستان در این نشست گفت: مقرر شده هفدهمین جشنواره قرآن و عترت از ۲۷ تا ۲۹ فروردین سال آینده در خرمشهر برگزار شود.
علی بلاسم افزود: در این جشنواره یکهزار دانش آموز نخبه قرآنی از استان خوزستان شرکت می‌کنند که از این تعداد ۸۰ نفر برای مسابقات کشوری انتخاب می شوند.
وی اظهار داشت: این تعداد دانش آموز از پایه هفتم تا دوازدهم در ۱۲ رشته قرآن و تفسیر ،نهج‌البلاغه، صحیفه سجادیه، احکام، انشاء نماز، مداحی و انشای امام زمان(عج) و مهدویت به رقابت می پردازند.
بلاسم افزود:در هفدهمین جشنواره قرآن و عترت استان خوزستان تعداد ۱۱۶ نفر به عنوان رتبه اول، ۱۱۶ نفر رتبه دوم و ۱۱۶ نفر نیز به عنوان رتبه سوم در رشته های مختلف انتخاب می شوند.
در شهرستان خرمشهر بیش از ۴۰ هزار دانش آموز مشغول تحصیل هستند.

درباره نویسنده

7473مطلب نوشته است .

نوشتن دیدگاه

شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

طراحی شده توسط هاست لاین