توسعه آموزش های فنی و حرفه ای و کاردانش خوزستان

توسعه آموزش هاي فني و حرفه اي و كاردانش خوزستان

جمشید کمایی اظهار کرد: طرح توسعه آموزش های فنی و حرفه ای و کاردانش در استان اجرا می شود. بهبود روند هدایت تحصیلی دانش آموزان، لزوم ایجاد بستر مناسب برای مهارت آموزی و کارآفرینی و لزوم برنامه ریزی برای ایجاد اشتغال از جمله ضرورت های اجرای این طرح است.
وی افزود: ایجاد بستر مناسب برای اشتغال دانش آموزان، کاربردی کردن برنامه های آموزش و پرورش، بهره مندی از امکانات فنی و مهارتی موجود در استان، تأمین نیروی مورد نیاز صنایع و مشاغل موجود در استان، توزیع متوازن دانش آموزان بین شاخه ها و رشته های تحصیلی و ایجاد رشته های جدید فنی و حرفه ای و کاردانش بر اساس نیاز و امکانات مناطق اهداف کمی اجرای طرح هستند.
معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش خوزستان تصریح کرد: توسعه ۱۰ درصد هنرستان های فنی و حرفه ای و کاردانش نسبت به سال گذشته یکی از اهداف کمی اجرای این طرح است. همچنین در کلیه مراحل اجرای طرح، نظارت و ارزیابی به صورت مستمر توسط مسئولان اجرایی طرح صورت می گیرد.
کمایی خاطرنشان کرد: ارسال فرم های مربوطه برای جمع آوری اطلاعات آماری و تهیه بانک اطلاعاتی فنی و حرفه ای بر عهده ما است. معاونان آموزش متوسطه مناطق باید نسبت به هدایت و ترغیب دانش آموزان به رشته های فنی و حرفه ای اقدامات لازم را انجام دهند. همچنین عوامل اجرایی و آموزشی مدارس باید آمار و اطلاعات را طبق فرم های مربوطه به ادارات مناطق خود ارسال کنند.
وی ادامه داد: ماده ۱۹ قانون برنامه پنجم توسعه، هدف عملیاتی شماره ۲۱ و راهکار شش مفاد سند تحول بنیادین از جمله مستندات قانونی اجرای طرح است.
معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش خوزستان یادآور شد: امسال برای اولین بار و همزمان با سراسر کشور استقرار پایه هشتم را داریم. در حقیقت امسال پایه سوم راهنمایی نداشته و دانش آموزان پایه هفتم سال گذشته که ۶۸ هزار و ۹۳۸ نفر بودند وارد پایه هشتم می شوند. قبلا میزان ساعت تدریس و آموزش مقطع متوسطه تا سقف ۳۶ ساعت بود که امسال به ۳۰ ساعت تقلیل پیدا کرد.
کمایی عنوان کرد: تمام کتاب های پایه هفتم به شکل محتوایی تغییر پیدا کرده اند. دو کتاب با عنوان جدید (تفکر و سبک زندگی) و (کار و فناوری) به پایه هفتم اضافه شده است. معلمان این پایه در دوره های ضمن خدمت شرکت می کنند تا برای تدریس این کتاب های جدید التألیف با مشکل مواجه نشوند.
وی در پایان گفت: مجموعاً ۱۳۸ هزار و ۵۹۱ دانش آموز در دوره اول متوسطه و ۲۵۳ هزار و ۶۲۴ دانش آموز در دوره دوم متوسطه استان داریم.
با توجه به اینکه حجم درسی دانش آموزان مقطع متوسطه تا حدودی بالاست و شرایط جوی مانند گرد و غبار حاکم بر استان خوزستان در برخی مواقع منجر به تعطیلی مدارس می شود بنابراین تقلیل ساعت آموزشی این مقطع می تواند به ضرر دانش آموزان استان تمام شود

درباره نویسنده

7478مطلب نوشته است .

نوشتن دیدگاه

شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

طراحی شده توسط هاست لاین