شهدا هویت فرهنگی استان خوزستان هستند

شهدا هویت فرهنگی استان خوزستان هستند

همایون قنواتی در مراسم یادواره شهدای فعال قرانی که شامگاه گذشته در نمایشگاه قرآن کریم واقع در موزه معاصر شهر اهواز برگزار شد با بیان اینکه هر زمان که سلیقه مردم تغییر یابد، باید نوع فضای فرهنگی حاکم بر جامعه نیز تغییر کند، عنوان کرد: متاسفانه ما در استان در خصوص فعالیت های فرهنگی بر اساس روال سابق حرکت می کنیم به همین دلیل شاهد پیشرفت زیادی در این بخش نیستیم.
وی افزود: در این برحه از زمان عکس شهدا در خیابان های شهرهای ما خاک گرفته است و ما به سادگی از کنار این مسئله گذر می کنیم.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خوزستان با اشاره به اینکه شهدا هویت فرهنگی ما هستند، گفت: بی توجهی به مسائل شهدا در وهله اول به خود ما آسیب می رساند.
قنواتی تصریح کرد: هویت فرهنگی شهر اهواز از دو عنصر علاقه به اهل بیت (ع) و خون پاک شهدایی که در راه پیروزی انقلاب و جنگ ریخته شده تشکیل شده است. این دو عنصر پیوند فرهنگی بین مردم شهر را منسجم تر می کند.
وی با بیان اینکه برگزاری یک نمایشگاه فرهنگی و قرآنی در سطح استان کافی نیست، گفت: این گونه نمایشگاه ها باید در طول سال دایر باشند تا هر فرد که تمایل دارد بتواند در هر زمان به موضوعات فرهنگی دسترسی داشته باشد.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خوزستان افزود: متاسفانه در استان یک موزه دفاع مقدس وجود ندارد. ما باید با راه اندازی این موزه ارتباط بین نسل جوان و دفاع مقدس را منسجم کنیم.
قنواتی با تاکید به اینکه چند پوستر و بنر نمی تواند جوابگوی حجم آثار معنوی در استان باشد، اظهار کرد: امیدوار هستیم در فضای کنونی با نگاه جدید دولت فضاهای فرهنگی و هنری متناسب با فرهنگ و هویت استان ایجاد کنیم.
وی با بیان اینکه هویت شهر اهواز تنها پل سفید نیست، گفت: ما باید به دنبال طراحی نمادهای جدید برای شهرهایمان باشم.

درباره نویسنده

7478مطلب نوشته است .

نوشتن دیدگاه

شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

طراحی شده توسط هاست لاین